اخبار داغ

مدیر عامل شرکت تعاونی کی جوان:

مسئولین در حرف هایشان خوب حمایت میکنند / تولیدکنندگان با سیلی صورت خود را سرخ نگه میدارند

مسئولین در حرف هایشان خوب حمایت میکنند / تولیدکنندگان با سیلی صورت خود را سرخ نگه میدارند
مدیرعامل شرکت تعاونی کی جوان گفت: اگر در تولید به همین شیوه پیش برویم تا 6 سال آینده فقط مصرف کننده خواهیم بود ؛ اگر من مسئول بودم اولین کاری که میکردم در بحث بیمه حمایت جدی از تولید کنندگان میکردم و در وهله دوم جلوی وارداتی که در کشور توانایی تولید آن محصولات را داریم را میگرفتم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ حمید وثیقی جوان، مدیرعامل شرکت تعاونی کی جوان که تولید کننده انواع کیف میباشد در جمع خبرنگاران با اشاره به این که در واحد تولیدی وی  70 نفر و در خارج از واحد 40 نفر مشغول به کار هستند گفت: ما استارت کار را بدون حمایت هیچ ارگانی زدیم و تا به امروز هم حمایت مالی نشدیم، البته مسئولین در حرف هایشان خوب حمایت میکنند و موقع شعار دادن خوب شعار میدهند اما موقع عمل و حمایت مالی کمکی از آن ها ندیدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند, حمید وثیقی جوان، مدیرعامل شرکت تعاونی کی جوان که تولید کننده انواع کیف میباشد در جمع خبرنگاران با اشاره به این که در واحد تولیدی وی  70 نفر و در خارج از واحد 40 نفر مشغول به کار هستند گفت: ما استارت کار را بدون حمایت هیچ ارگانی زدیم و تا به امروز هم حمایت مالی نشدیم، البته مسئولین در حرف هایشان خوب حمایت میکنند و موقع شعار دادن خوب شعار میدهند اما موقع عمل و حمایت مالی کمکی از آن ها ندیدیم.,

 

,

وی در ادامه به آمار های ضد و نقیض از سازمان های صنعت و معدن و اداره اشاره و افزود:  شمااگر در شهرک صنعتی گشتی بزنید و همه واحد ها را ببینید شاهد فعالیت تنها 20 درصد از شهرک خواهید بود در صورتی که ارگان های صنعت معدن و اداره کار هرکدام یک آمار میدهد و هیچ یک از فعالیت ارگان ها کارشناسی شده نیست.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

جوان تاکید کرد: مسولین  ما با صحبت خیلی حمایت میکنند،اشتغال ایجاد میکنند و از همه مهمتر وضع کسب و کار را درست میکنند اما فقط با صحبت، موقع عمل هیچ حمایتی ندارند؛ وقتی یک واحد تولیدی وام میگیرد و شروع به کار میکند اگر خدایی نکرده به مشکلی بخورد به جای حمایت اولین ارگانی که واحد را زیر فشار میگذارد بانک است، موقع دریافت تسهیلات پوست  تولید کننده را میکنن د تا تسهیلات دهند ولی بعداز دادن تسهیلات کاری به واحد ندارد که  آیا واحد تولید دارد؟ فروش دارد؟ وضع بازار چگونه است؟ وقتی واحد تقاضا میدهد دوماه قسط ندهد و بعداز آن اقساط را باهم بدهد اولین کاری ک بانک میکند این است که چک را برگشت میزند وسپس روی وثیقه ها زوم میکند،حالا تولید کننده بگویید واحد فعال است، تولید دارد ،بستان کاری هم دارد اما بانک توجهی ندارد و کار خود را میکند.

,

 

,

*کار تولید کننده ها همچون جهاد است
مدیرعامل شرکت تعاونی کی جوان کار تولید کننده هارا همچون جهاد دانست و تصریح کرد: به راحتی میتوان  در بازار با واسطه گری و دلالی پول در اورد ، خریدن جنس از یک واحد و نگهداری آن ها در یک انبار کار آسانی است واگر این عمل را کنیم  دیگر نه مالیات و نه حق بیمه و نه ارزش افزوده میدهیم، جنس را هم در بازار اب میکنیم و درامدی زیاد خواهیم داشت داشته  اما وقتی کسی وارد تولید میشود به آن معتاد میشود،با عشق کار میکند و فقط حمایت میخواهد تا پیشرفت کند.

, *کار تولید کننده ها همچون جهاد است, *کار تولید کننده ها همچون جهاد است,
,

 

,

وی ادامه داد: وقتی حرف از تولید میشود خیلی باید از آن حمایت شود،امسال  آنقدر کیف وارد کشور شده که اگر تا 2 سال تولید نداشته باشیم در کشورمان کیف هست ،اگر قرار است از تولید کننده حمایت شود باید همه جانبه باشد نه این به حرف بگوییم حمایت میکنیم و از آن طرف دولت اجازه واردات محصولاتی دهد که توانایی تولید در کشور داریم.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

6*مسئولین توجهی به سخنان رهبری در خصوص حمایت از تولیدکننده نمیکنند
جوان با اشاره به این که حضرت آقا صحبت میکنند راهکار میدهند تا اوضاع تولید کنندگان بهتر شود گفت: متاسفانه مسئولین توجهی به سخنان حضرت آقا ندارند؛ من ترسی از گفتن این حرف ها ندارم چون حقیقت است و  فقط از شما رسانه ها تقاضا دارم این مشکلات را بنویسید، ما تولید کننده ها بریدیم، ما تولید کننده ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه میداریم.

, 6*مسئولین توجهی به سخنان رهبری در خصوص حمایت از تولیدکننده نمیکنند, 6*مسئولین توجهی به سخنان رهبری در خصوص حمایت از تولیدکننده نمیکنند,
,

 

,

وی ادامه داد :چرا شب عید مامور نیروی انتظامی باید با من تماس بگیرد و بگوید 2 میلیون تومان بدهید تا اجازه ورود بار را به شما بدهیم ؟وقتی علت را پرسیدم گفتند بار غیر قانونی است و گفتم برگ سبز دارد اما قبول نکردند، 6 ماه بار قانونی من گیر کرد و اسناد و مدارک آن هم موجود است مگر یک واحد چقدر سرمایه دارد که بار قانونی آن 6 ماه هم گیر کند؟

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

* اگر به همین شیوه پیش برویم تا 6 سال آینده فقط مصرف کننده خواهیم بود

, * اگر به همین شیوه پیش برویم تا 6 سال آینده فقط مصرف کننده خواهیم بود, * اگر به همین شیوه پیش برویم تا 6 سال آینده فقط مصرف کننده خواهیم بود,


مدیرعامل شرکت تعاونی کی جوان با تاکید بر این که اگر به همین شیوه پیش برویم تا 6 سال آینده فقط مصرف کننده خواهیم بود گفت: اگر من مسئول بودم اولین کاری ک میکردم در بحث بیمه حمایت جدی از تولید کنندگان میکردم و در وهله دوم اجازه وارداتی که در کشور توانایی تولید آن محصولات را داریم را میگرفتم.

,
,

 

,

وی با عنوان این که همدان دوهزار و 500 سال قدمت در حوزه چرم دارد اظهار کرد: چرا الان به جایی رسیدیم که خام فروشی میکنیم؟ چند واحد چرم ما فعال است؟ آیا در حوزه چرم سازمان بودجه بزرگی به  همدان نداد؟ چند واحد در همدان احیا شد؟ چرا ترکیه با 70 سال قدمت باید صنعت چرم همدان را به تاراج ببرد؟ از ما چرم خام را کیلویی 20 هزار تومان میخرند و همان چرم با یک میلیون و 700 تومان به کشور برمیگردد، آیا این حمایت از تولید است؟

,

 

,

جوان از تولید  180 نوع محصول در واحد تولیدی خود خبرداد و گفت: جالب است اگر اسم جوان روی محصولات باشد یک عدد هم در بازارنمیخرند، ما با اسم کالای ایرانی فروش نداریم حالا اگر آرم ادیداس نایک پوما بخورد خریدار دارد ، محصولی که 90 هزار تومان به بازار میدیم 290 تومان در بازار فروخته میشود.

,

مدیرعامل شرکت تعاونی کی جوان وجود مشاغل خانگی را مثمر الثمر دانست و افزود: مشاغل خانگی عالی جواب میدهد و هزینه ها پایین میاید اما مشکل این است که مسولین حمایت نمیکنند.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

*ارز آوری برای همدان با صادرات سالی 2 قالی
وی با اشاره بر اینکه قرار بود سازمان تامین اجتماعی برای 40 واحد نشستی با صندوق بیمه و اداره کار داشته باشد  تصریح کرد:جالب اینجاست که درخصوص  این موضوع  فقط صحبت از آن به میان آمد ،اگر در همدان امار فرش همدان را بگیرید حدود پانصدهزار دار قالی داریم که علم کردند و بیمه دارند درصورتی که اگر در همدان این تعداد قالی بافته میشد و سالی دوتا از کشور بیرون میرفت دیگر همدان نیاز به هیچ کارخانه ای نداشت و برای همدان کافی بود،ارز آوری برای همدان با صادرات سالی 2 قالی برای استان کافی بود به همین علت  اداره کار عقب نشینی کرد و و تامین اجتماعی هم بخاطر اینکه توانایی نداشت از لحاظ بیمه ای حمایت کند ادامه به کار نداد.

, *ارز آوری برای همدان با صادرات سالی 2 قالی, *ارز آوری برای همدان با صادرات سالی 2 قالی,
,

 

,

* تولیدکننده های چینی توسط دولتشان حمایت می شوند
جوان در ادامه تاکید کرد:هزینه گزاف دست شرکت های  چینی نیست، اما حمایت دولت را دارد و از تکنولوژی های زیادی بهره دارد؛ در کشورچین فقط نظم و حمایت دولت را دیدم وگرنه از هیچ نظر از ایران بالاتر نیست،  چین چیزی به اسم جنس آشغال ندارد و فقط تاجران ماهستند که در چین به دنبال اجناس آشغال میروند و چینی ها هم با مسولیت خود تاجر اجناس با کیفیت پایین تولید میکنند.
 

, * تولیدکننده های چینی توسط دولتشان حمایت می شوند, * تولیدکننده های چینی توسط دولتشان حمایت می شوند,
,
,

شهرک صنعتی زیرساخت های ضعیفی دارد
مدیرعامل شرکت تعاونی کی جوان  با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی گفت : اینجا یک راه و جاده بیشتر  نداریم که بیشترین تردد را دارد، مدیر عامل شهرک با همه ارگان ها برای این راه جنگیده، زیرساخت از خودمان بود اما ارگانی نمی آید تا اینجا را آسفالت کند، تا پارسال از اول هفته تا آخر هفته دو روز آب نداشتیم و وقتی رفتیم تا مشکل را حل کنیم  خیلی راحت گفتند آن دو روز کار را تعطیل کنید.

, شهرک صنعتی زیرساخت های ضعیفی دارد, شهرک صنعتی زیرساخت های ضعیفی دارد,
,

وی با تاکید بر اینکه شاهپسند 600 واحد تولید کفش دارد و در زاغه نیز همدان 240 واحد کیف وجود دارد گفت: در همدان دربحث شلوار لی هم کلی واحد تولیدی داریم که محصولات آن  با اسم ترک وارد بازار میشود ، ما مشکل تولید نداریم ما مشکل حمایت داریم،مشکل حمایت درست داریم ،حمایتی که درست باشد یعنی در طول سال باشد این که به صورت  فصلی، واردات خاص داریم به تولید کننده داخلی ضرر میرساند،  در فصل مدرسه کیف مدرسه وارد میشود، در شب عید کلی لباس وارد میشود، این حمایت مسولین است؟پس تولید کننده داخلی چه کار کند؟  لباس در دستجرد با برند ترک تولید میشود و خیلی از این تولیدات از  ایران خارج میشود دوباره به ایران می آید.

,

 

,

جوان در پایان گفت: مشکلی که در ایران داریم عدم رعایت قانون کپی رایت است که در هیچ واحدی رعایت نمیشود، تمام تولید کننده ها خسته شدند از این اوضاع ،ما تولید کننده ها حاضریم همین امروز اگر بتوانیم تعطیل کنیم بریم دنبال واسطه گری،البته اگر بتوانیم،چون عشق به کار تولید نمیگذارد تا ما دست از کار بکشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه