اخبار داغ

همزمان با دهه اول محرم؛

بیش از هزار نفر مبلغ به مناطق مختلف چهارمحال وبختیاری اعزام می شوند

بیش از هزار نفر مبلغ به مناطق مختلف چهارمحال وبختیاری اعزام می شوند
کارشناس ساماندهی امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: در دهه اول محرم ۱۴۳۹ هجری قمری هزار و ۱۰۰ نفر مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف چهارمحال وبختیاری اعزام می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، بیژن نوبخت نحوه تعامل و مواجهه مردم مناطق روستایی با مبلغین را عامل مهمی در گرایش مبلغین به این مناطق عنوان کرد و گفت: مردم منطقه و به‌ویژه شورا ها و دهیاری ها باید از مبلغین به خوبی استقبال کنند و فضا، شرایط و امکانات لازم برای استقرار روحانی را فراهم کنند و تعامل با روحانی و مبلغ دینی را بلد باشند نه اینکه برخی افراد و مؤثرین مانع تراشی کنند و برای حضور و فعالیت مبلغین در روستاها مشکل ایجاد کنند.

نوبخت افزود: روحانیون هم مانند دیگر افراد این جامعه خانواده دارند و برای امرار معاش خود نیاز به حمایت دارند، یک مبلغ مانند یک معلم و یک دکتر یا یک مهندس، تخصصی دارد و اینکه بعضی افراد جامعه خود را بی نیاز از تخصص مبلغین و روحانیون می دانند، گمراهی و بروز معضلات اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در دنیای امروز شاهد آشفته‌بازار مکاتب دینی و فرقه‌ها در جهان هستیم، از طرف دیگر مردم نیز دنبال حقیقت هستند، از همین رو اگر به دنبال ابلاغ حقیقت اصلی و تبلیغ معارف اهل‌بیت (ع) هستیم، مهمترین ساختار آن اعزام مُبلغ است چرا که جایگاه تبلیغی ما در جهان، مبارزه با جنگ نرم و مبارزه با معنویت های کاذب است تا بتوانیم در این عرصه پیام خداوند متعال را با روش های نوین به‌کل جهان عرضه کنیم.

نوبخت با بیان اینکه در دهه اول محرم ۱۴۳۹ هجری قمری هزار و ۱۰۰ نفر مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان اعزام می‌شود، گفت: از این تعداد ۷۹۹ نفر مبلغ و ۳۰۱ نفر مبلغه هستند.

کارشناس ساماندهی امور مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری افزود: در شهرستان شهر کرد ۳۱۰نفر، شهرستان اردل ۶۳ نفر، بروجن ۱۶۹ نفر، بن ۴۲ نفر، سامان ۴۵ نفر، فارسان ۱۱۰ نفر، کیار ۱۰۵ نفر، کوهرنگ ۵۵ نفر، و در شهرستان لردگان ۲۰۱ نفر مبلغ و مبلغه ی بومی و اعزامی از دفتر تبلیغات اصفهان و قم در دهه اول محرم مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی ادامه داد: از تعداد ۱۱۰۰ نفر مبلغ و مبلغه، ۶۳۱ نفر مبلغ بومی، ۱۶۸ نفر مبلغه ی بومی، ۲۲۰ مبلغ اعزامی و ۸۱ نفر مبلغه ی اعزامی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه