اخبار داغ

کوهنوردی در پیاده روهای خیابان 60 متری یاسوج/وقتی حقوق شهروندی توسط شهرداری رعایت نمی شود

کوهنوردی در پیاده روهای خیابان 60 متری یاسوج/وقتی حقوق شهروندی توسط شهرداری رعایت نمی شود
وضعیت پیاده رو های خیابان 60 متری یاسوج تردد برای شهروندان یاسوجی را با مشکل مواجه کرده است و موجب گلایه و نارضایتی آنها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از چهارفصل؛یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار رودخانه زیبای بشار و در ارتفاع ۱۸۷۰ متری از سطح دریا از جمله شهرهایی است که به علت آب و هوای مطبوع و طبیعت خدادادی و از سوی دیگر مرکزیت این استان، هر روز بر جمعیتش افزوده و به گفته برخی کارشناسان به یک رشد سرطان گونه دچار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهارفصل,

شهر یاسوج با قدمتی 50 ساله به دلیل رعایت نشدن برخی اصول شهرسازی و مهندسی دارای کمبودهای زیرساختی فراوانی است که در طول این دوران به تدریج خود را نشان داده اند و مسئولان امر نیز برای رفع این مشکلات حوزه شهری چاره اندیشی نکرده اند.

,

امروز در گذر از خیابان اصلی یاسوج یعنی خیابان 60 متری با پیاده رو هایی روبرو شدیم که بسیار شباهت به کوهستان داشت تا پیاده رو . از همین منظر به بررسی وضعیت پیاده روی این خیابان پرداختیم و با صحنه های جالبی فقط در یک خیابان روبرو شدیم که برای شهری که مرکز پایتخت طبیعت ایران می باشد و گردشگران زیادی را جذب خود کرده است دور از انتظار می باشد.

,

, ,

, ,

پیاده روها باید یک استاندارد اساسی را دنبال کنند که متناسب با هدف ساخت آنها این امکان را به همراه می آورند تا شهروند به معنای عام در کنار اصل حفاظت و ایمنی شخصی بتواند بعنوان عابر از فضای لازم برای عبور و مرور شهری استفاده کند. زیبایی پیاده رو از قبیل گل وگل کاری های کنار جدول ها هم در مرحله بعد در جهت دادن اعتماد بیشتر به شهروندان برای استفاده از پیاده رو بعنوان حق طبیعی آنها در رفت‌وآمد بدون مزاحمت و ترس از عوامل بیرونی است. ظاهر زیبای پیاده روها در شهر باعث جذابیت آن شهر از لحاظ گردشگری و همینطور باعث ایجاد امنیت خاطر در عابران می شود.

,

, ,

, ,

طبق ماده 55 قانون شهرداری‌ها کلیه خیابان‌ها، پیاده روها و معابر عمومی شهر متعلق به مردم است و هرگونه ایجاد سدمعبر یا نصب دکه یا هرچیزی که باعث اخلال در رفت و آمد مردم شود خلاف قانون است.

,

, ,

از طرفی این وضعیت پیاده رو های خیابان 60 متری یاسوج تردد برای شهروندان یاسوجی را با مشکل مواجه کرده است و نیاز است که شهرداری یاسوج که به تازگی سکان این نهاد را بر عهده گرفته است در این خصوص بررسی کرده و  برنامه های لازم جهت رفع این مشکل را با توجه به گلایه و نارضایتی مردم شهر داشته باشد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه