اخبار داغ

سردار ریحانی در نشست خبری هفته دفاع مقدس:

مسیر پیشرفت از "کار جهادی" می گذرد/ نمایش توان موشکی سپاه در هفته دفاع مقدس

مسیر پیشرفت از "کار جهادی" می گذرد/ نمایش توان موشکی سپاه در هفته دفاع مقدس
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) گفت: تجربه تاریخی ملت ایران نشان داده است که مسیر پیشرفت از روحیه جهادی و خودباوری می گذرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد ،سردار بهمن ریحانی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس که صبح امروز در محل فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برگزار شد، اظهار داشت: بخش زیادی از ایجاد فضای سالم و وحدت بخش در استان کرمانشاه که بستر پیشرفت را تسهیل می کند مدیون تلاشهای جامعه رسانه ای استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

وی افزود: انقلابی که در کشور ما شکل گرفت یک حشر و تولد جدید در دنیای امروز و یک رویش جدید در اسلام بود. همانطور که همه زیاده خواهان صدر اسلام در برابر انقلاب پیامبر ایستادند، همه استکبار عصر حاضر در برابر انقلاب ایران ایستادند.

,

سربلندی و عزت ایران اسلامی از روحیه و کار جهادی عبور می‌کند

, سربلندی و عزت ایران اسلامی از روحیه و کار جهادی عبور می‌کند,

این فرمانده ارشد نظامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی هم در برابر تمام امپراتوری انحصارگر زورمداران ایستاد و تجربه نشان داده است که راه عزت و سربلندی ایران در طول تاریخ از روحیه و کار جهادی عبور کرده است.

,

ریحانی گفت: این تجربه ثابت شده ای است که پیشرفت و حرکت به سمت تعالی با قلم عالمان و شمشیر مجاهدان محقق شده است. این اقراق نیست که بستر همه رشدهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... و. در کشور ما در دفاع مقدس شکل گرفته است.

,

وی خاطر نشان کرد: واژه های ارزشمندی مثل ایثار و شهادت، معنویت و از خودگذشتگی و وحدت همه اقوام و مذاهب که از ایران اسلامی دفاع کنند همه و همه گنجینه باقی مانده از دفاع مقدس هشت ساله است. امام (ره) در دفاع مقدس با سپردن جنگ به خود مردم یک جبهه حق و باطل ایجاد کرد که هنوز هم این فضا ما را سربلند نگاه داشته است.

,

لزوم بهره‌برداری از گنجینه دفاع مقدس

, لزوم بهره‌برداری از گنجینه دفاع مقدس,

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) با اشاره به ماندن مردم پای انقلاب اسلامی گفت: اینها قصه و داستان سرایی نیست که مردم از سه و چهار فرزند خود تا حتی دانه های بادام و گردوی خانه خود را در جبهه حق علیه باطل آوردند و تقدیم کردند یعنی اینکه با دار و ندارشان آمده بودند... اینها بودند که امام (ص) فرموردند ما در جنگ ابهت شرق و غرب را شکستیم.

,

وی افزود: این گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس مخزن گهرباری است که باید اذعان کنیم نتوانستیم به قدر شایسته در آن سیر کنیم و بهره برداریم... در همه حوزه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی همین طور بوده است.

,

سردار ریحانی با اشاره به درس ایستادگی  در شرایط بحرانی و سخت از دفاع مقدس افزود: این رشادتها در شرایطی اتفاق افتاد که ایران از همه ابعاد در تحریم و فشار بود، نه نفت ما را می خریدند و نه تجهیزاتی داشتیم. در مقابل دشمن ما را تا بن دندان مسلح می کردند. با این شرایط یاد گرفتیم که می توانیم روی پای خود بایستیم و امروز جنگ و مقاومت ما در دانشگاه های دنیا تدریس می شود.

,

خودباوری ضامن موفقیت نسخه اقتصاد مقاومتی در کشور است

, خودباوری ضامن موفقیت نسخه اقتصاد مقاومتی در کشور است,

وی افزود: امام راحل با انقلاب اسلامی به نا یاد داد که خود را باور کنیم. باور کنیم که می توانیم روی پای خود بایستیم و کشور خود را بسازیم. ما معتقدیم در اقتصاد و توسعه اقتصادی هم می تواند چنین روحیه ای حاکم شود پیشرفت کشور را تصمین کند. اینکه رهبر انقلاب فرمودند آن مغز متفکری که می تواند با موشکهایش فضا را تسخیر کند در عرصه سایر تولیدات می تواند توفیق داشته باشد مشروط به همین روحیه خودباوری است.

,

سردار ریحانی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس با نمایش رژه اقتدار نیروهای مسلح و نمایش قدرت موشکی و پهبادی سپاه پاسداران آغاز خواهد شد.

,

سردار ریحانی.

, سردار ریحانی.,

عناوین هفته دفاع مقدس

, عناوین هفته دفاع مقدس,

وی اشاره ای به عناوین هفته دفاع مقدس داشت و گفت: عنوان کلی این هفته «من انقلابی‌ام» بوده و ۳۱ شهریور ۹۶ با عنوان «معنویت اقتدار نیروهای مسلح وحدت ملی و سلامت»   نامگذاری شده است و عنوان روز اول مهرماه نیز «جوانان علم فناوری و سربازان» تعیین شده است.

,

سردار ریحانی افزود: روز دوم مهرماه  نیز با عنوان «ولایت مداری، همبستگی ملی، دفاع همه جانبه» نامگذاری شده و «اقتصا مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی و اصناف» برای عنوان روز سوم مهر ماه تعیین شده است.

,

وی از نامگذاری چهارم مهر ماه با عنوان «بصیرت افزایی، دشمن شناسی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی» خبر داد و تصریح کرد: پنجم مهر ماه نیز با عنوان «رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه‌های صبر و مقاومت» نامگذاری شده است.

,

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه، عنوان روز ششم مهر ماه را نیز «شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران» اعلام کرد و گفت: عنوان «فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه آفرینان» نیز برای روز هفتم مهر ماه تعیین شده است.

,

رژه نیروهای پیاده و خودرویی مسلح

, رژه نیروهای پیاده و خودرویی مسلح,

وی اشاره‌ای نیز به برنامه‌های این هفته داشت و گفت: از جمله برنامه‌های اولین روز این هفته می توان به رژه نیروهای پیاده و خودرویی نیروهای مسلح در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، اسلام‌آباد غرب، جوانرود و پاوه اشاره کرد.

,

سردار ریحانی از شرکت بسیجیان در نماز جمعه این هفته به عنوان برنامه‌های اولین روز هفته دفاع مقدس یاد کرد و گفت: شرکت در نماز جمعه از دیگر برنامه های اولین روز این هفته است که طی آن کلیه نواحی مقاومت بسیج استان از جمله بسیج دانش‌آموزی، فرهنگیان، مهندسی  و کارمندی در میعادگاه‌های نماز جمعه حاضر می شوند.

,

اعزام اکیپ پزشکی رایگان به مناطق محروم استان

, اعزام اکیپ پزشکی رایگان به مناطق محروم استان,

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه، از برپایی ایستگاه سلامت در نقاط مختلف و اکیپ پزشکی رایگان به مناطق محروم استان در این هفته خبر داد.

,

وی از ویزیت رایگان بیماران در شهرستان‌های  قصرشیرین، دالاهو، کرمانشاه، صحنه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی  و مناطق عشایری استان نیز به عنوان دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده طی این هفته یاد کرد.

,

سردار ریحانی از برگزاری مسابقات ورزشی نیز در کلیه نواحی مقاومت بسیج خبر داد و گفت: برگزاری مراسم پیاده‌روی خانوادگی  در شهرستان‌های کنگاور، صحنه، سنقر، هرسین، دالاهو، گیلانغرب، قصرشیرین، ثلاث باباجانی و روانسر از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت این هفته تدارک دیده شده است.

,

وی از دیدار فرماندهان سپاه و پایگاه های مقاومت بسیج  با  نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در شهرستان‌ها به مناسبت این هفته و اولین روز از آن خبر داد.

,

فرمانده  سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف استان و فضاسازی متناسب با این هفته را از دیگر اقدامات و برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت هفته دفاع مقدس برشمرد.

,

سردار ریحانی

, سردار ریحانی,

نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان کرمانشاه

, نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان کرمانشاه,

وی در ادامه از برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در شهرستان‌های دالاهو، هرسین، صحنه، کنگاور و سنقر در دومین روز از این هفته خبر داد و گفت: طی این روز که مصادف با اول مهر است، زنگ مقاومت در مدارس استان کرمانشاه نواخته خواهد شد.

,

سردار ریحانی از حضور راویان دفاع مقدس در مدارس استان برای بیان خاطرات و روایاتی از دفاع مقدس طی دومین روز خبر داد و گفت: طی این روز همچنین از سربازان نمونه در کلیه نواحی بسیج تجلیل می شود و کارگروه صنعت نیز توسط بسیج مهندسی در استان برگزار خواهد شد.

,

وی با اشاره به برنامه‌های سومین روز از هفته دفاع مقدس، از برگزاری یادواره شهدای پایگاهی با موضوع «نقش ولایت و رهبری»   در مساجد و پایگاه های بسیج استان خبر داد.

,

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه از برگزاری اردوهای جهادی به مناطق محروم و متشکل از نیروهای بسیج مهندسی و تکریم از بسیجیان نمونه به عنوان دیگر برنامه های  سومین روز از هفته دفاع مقدس یاد کرد.

,

کمک رسانی به حاشیه‌نشینان و مردم مناطق محروم استان

, کمک رسانی به حاشیه‌نشینان و مردم مناطق محروم استان,

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، مسابقات مقاله نویسی، کتابخوانی، نقاشی و... با موضوع اقتصاد مقاومتی، کمک رسانی به حاشیه نشینان و مردم مناطق محروم، برگزاری کارگاه های آموزشی- تحصصی حرفه‌ای و اشتغال زایی  از جمله برنامه‌های چهارمین روز از هفته دفاع مقدس است.

,

سردار ریحانی گفت: همچنین یادواره شهدای حوزه ای در شهرستان‌های دالاهو، اسلام آباد غرب، هرسین، صحنه، سنقر، روانسر، جوانرود، پاوه  ثلاث باباجانی طی چهارمین روز برگزار می شود. همچنین  در این روز نمایشگاه کاریکاتور «اصلاح الگوی مصرف» نیز توسط بسیج هنرمندان استان برپا  خواهد شد.

,

وی از برپایی نمایشگاه فروش محصولات اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی طی این روز خبر داد و گفت: در این روز مسجد شریف صحنه نیز که توسط جهادگران تحت نظر بسیج سازندگی احداث شده است، افتتاح و به بهره برداری می رسد.

,

برگزاری مراسم روز مقاومت در گیلانغرب

, برگزاری مراسم روز مقاومت در گیلانغرب,

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه، از برگزاری مراسم روز مقاومت گیلانغرب در این شهرستان و طی پنجمین روز از این هفته خبر داد و گفت: برگزاری شب خاطره یاد یاران در نقاط مختلف، یادواره های شهرستانی، جشنواره های فرهنگی و ورزشی و «یادواره آبروی محله» در نقاط مختلف استان از دیگر برنامه‌های این روز است.

,

وی از برپایی «کارگاه شعر نماز» توسط بسیج هنرمندان طی همین روز، برگزاری «مسابقه از متن پیام رهبری به کنگره ۷۰۰۰ شهیده کشور» توسط بسیج جامعه زنان، برگزاری کارگاه «مادران پرچم، مادران جنگ» در شهرستان های دالاهو، کرمانشاه و نقاط عشایری استان، برگزاری تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس توسط بسیج هنرمندان، برگزاری نشست های روشنگری با موضوع دفاع مقدس و دستاوردهای آن در نقاط مختلف استان طی پنجمین روز از این هفته خبر داد.

,

سردار ریحانی از برگزاری مراسم ویژه ای به مناسبت سالروز شکست حصر  آبادان، برگزاری مسابقه الگوی زنان دفاع مقدس در قصرشیرین، تجلیل از پیشکسوتان عرصه مهندسی، تجلیل از بانوان خادم الشهدا مناطق عملیاتی، برگزاری محفل شعر «زنان اسوه صبر» توسط بسیج جامعه زنان و برگزاری یادواره شهدای رزمندگان فرهنگی به عنوان برنامه‌های ششمین روز از این هفته یاد کرد.

,

سرکشی به خانواد شهدای مدافع حرم

, سرکشی به خانواد شهدای مدافع حرم,

وی، برگزاری مراسم عطرافشانی مزار شهدا در استان، سرکشی از خانواده های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، برگزاری مسابقات قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن در نقاط مختلف استان و برگزاری مراسم زیارت عاشورا در مزار شهدای دالاهو را از جمله برنامه های هفتمین روز از این هفته برشمرد.

,

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه در پایان از برگزاری مراسم سالروز شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا و برگزاری مسابقات صالحین با موضوع دفاع مقدس به عنوان دیگر برنامه‌های این روز یاد کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه