اخبار داغ

نویسنده مصری عباس محمدالعقاد

کتابی به نام نبوغ امام علی (ع)

کتابی به نام نبوغ امام علی (ع)
نویسنده دیدگاه های مختلف را در کانون تمرکز منشور عدالت خواهی علی (ع) به بوته ی محک درمی آورد تا قانونمندی و اخلاقمداری را به آنها بیاموزد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس_کنگان"العقاد" در اسوان مصر در 29 ژوئن سال 1889 دیده به جهان گشود و در سال 1903 دوره آموزش ابتدایی را به اتمام رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس_کنگان, سپاس_کنگان, "العقاد" در اسوان مصر در 29 ژوئن سال 1889 دیده به جهان گشود و در سال 1903 دوره آموزش ابتدایی را به اتمام رساند. , "العقاد" در اسوان مصر در 29 ژوئن سال 1889 دیده به جهان گشود و در سال 1903 دوره آموزش ابتدایی را به اتمام رساند. ,

او در یک کارخانه ابریشم در شهر  دمیاط و سپس در راه آهن مشغول به کار شد زیرا او مدرک تحصیلاتی بالایی نداشت و تنها گواهینامه دبستان مدرک تحصیلی اش بود ولی بشدت علاقه مند به مطالعه در زمینه های مختلف بود و بیشتر پول خود را صرف خرید کتاب می کرد و زندگی را وقف نوشتن می کرد.

, او در یک کارخانه ابریشم در شهر  دمیاط و سپس در راه آهن مشغول به کار شد زیرا او مدرک تحصیلاتی بالایی نداشت و تنها گواهینامه دبستان مدرک تحصیلی اش بود ولی بشدت علاقه مند به مطالعه در زمینه های مختلف بود و بیشتر پول خود را صرف خرید کتاب می کرد و زندگی را وقف نوشتن می کرد., او در یک کارخانه ابریشم در شهر  دمیاط و سپس در راه آهن مشغول به کار شد زیرا او مدرک تحصیلاتی بالایی نداشت و تنها گواهینامه دبستان مدرک تحصیلی اش بود ولی بشدت علاقه مند به مطالعه در زمینه های مختلف بود و بیشتر پول خود را صرف خرید کتاب می کرد و زندگی را وقف نوشتن می کرد.,


وی پس از این با پشتکار تلاش فرهنگی و دانش خود آموخته ی خویش به انجمن نویسندگان "قنا" پیوست. کمی بعد به منظور یاری دوستش "محمد فرید وجدی" در انتشار روزنامه الدستور شرکت جست موضوع این روزنامه نگاری فرصتی شد تا العقاد با" سعد زغلول" آشنا شده و به اصول و اعتقادات او باور پیدا کند. این روزنامه پس از مدتی متوقف شد العقاد به دنبال یک شغل دیگر بود و مجبور شد تا به آموزش درس هایی برای دریافت قوت روزانه خود بپردازد.

,
, وی پس از این با پشتکار تلاش فرهنگی و دانش خود آموخته ی خویش به انجمن نویسندگان "قنا" پیوست. کمی بعد به منظور یاری دوستش "محمد فرید وجدی" در انتشار روزنامه الدستور شرکت جست موضوع این روزنامه نگاری فرصتی شد تا العقاد با" سعد زغلول" آشنا شده و به اصول و اعتقادات او باور پیدا کند. این روزنامه پس از مدتی متوقف شد العقاد به دنبال یک شغل دیگر بود و مجبور شد تا به آموزش درس هایی برای دریافت قوت روزانه خود بپردازد., وی پس از این با پشتکار تلاش فرهنگی و دانش خود آموخته ی خویش به انجمن نویسندگان "قنا" پیوست. کمی بعد به منظور یاری دوستش "محمد فرید وجدی" در انتشار روزنامه الدستور شرکت جست موضوع این روزنامه نگاری فرصتی شد تا العقاد با" سعد زغلول" آشنا شده و به اصول و اعتقادات او باور پیدا کند. این روزنامه پس از مدتی متوقف شد العقاد به دنبال یک شغل دیگر بود و مجبور شد تا به آموزش درس هایی برای دریافت قوت روزانه خود بپردازد.,


و همزمان که با شرایط مالی سختی دست و پنجه نرم می کرد توانست تولیدات نوشتاری و ادبی خود را ارتقاء بدهد و مقالات خود را به مجله ی فصول ارسال می کرد. و به ترجمه ی برخی محتواها و مطالب خارجی برای همان مجله ادامه میداد تا اینکه شهرت ملی او در این عرصه باعث شد جمال عبدالناصر رئیس جمهور اسبق مصر بر آن شد تا جایزه ای برای قدردانی از توانمندی ادبی به او اهدا کند اما وی از پذیرش آن هدیه سرباز زد کما اینکه او دکترای افتخاری دانشگاه قاهره را نیز رد کرد زیرا بر این باور بود که این هدایا و مدارج علمی او را محدود می کند و سطح اندیشه او فراتر از این مقیاس های مادی و دانشگاهی است که دیگران برای او درنظر می گیرند.
 یکی ازمشهورترین تحریرات این نویسنده حاذق مصری کتابی بعنوان نبوغ امام علی (ع) است که مختصری از آن را ذیلاً باهم مرور می کنیم :

 

,
, و همزمان که با شرایط مالی سختی دست و پنجه نرم می کرد توانست تولیدات نوشتاری و ادبی خود را ارتقاء بدهد و مقالات خود را به مجله ی فصول ارسال می کرد. و به ترجمه ی برخی محتواها و مطالب خارجی برای همان مجله ادامه میداد تا اینکه شهرت ملی او در این عرصه باعث شد جمال عبدالناصر رئیس جمهور اسبق مصر بر آن شد تا جایزه ای برای قدردانی از توانمندی ادبی به او اهدا کند اما وی از پذیرش آن هدیه سرباز زد کما اینکه او دکترای افتخاری دانشگاه قاهره را نیز رد کرد زیرا بر این باور بود که این هدایا و مدارج علمی او را محدود می کند و سطح اندیشه او فراتر از این مقیاس های مادی و دانشگاهی است که دیگران برای او درنظر می گیرند.
 یکی ازمشهورترین تحریرات این نویسنده حاذق مصری کتابی بعنوان نبوغ امام علی (ع) است که مختصری از آن را ذیلاً باهم مرور می کنیم :
, و همزمان که با شرایط مالی سختی دست و پنجه نرم می کرد توانست تولیدات نوشتاری و ادبی خود را ارتقاء بدهد و مقالات خود را به مجله ی فصول ارسال می کرد. و به ترجمه ی برخی محتواها و مطالب خارجی برای همان مجله ادامه میداد تا اینکه شهرت ملی او در این عرصه باعث شد جمال عبدالناصر رئیس جمهور اسبق مصر بر آن شد تا جایزه ای برای قدردانی از توانمندی ادبی به او اهدا کند اما وی از پذیرش آن هدیه سرباز زد کما اینکه او دکترای افتخاری دانشگاه قاهره را نیز رد کرد زیرا بر این باور بود که این هدایا و مدارج علمی او را محدود می کند و سطح اندیشه او فراتر از این مقیاس های مادی و دانشگاهی است که دیگران برای او درنظر می گیرند.
 یکی ازمشهورترین تحریرات این نویسنده حاذق مصری کتابی بعنوان نبوغ امام علی (ع) است که مختصری از آن را ذیلاً باهم مرور می کنیم :
,
,
,

صفحات این کتاب در مورد امام علی بن ابیطالب(ع ) آکنده از توصیفات کهکشانی ستایش ویژگی های انحصاری آن حضرت پس از پیامبراکرم(ص) است و گفتمانی زیبا را مربوط به روح بلند انسانی در تمام ابعاد شخصیتی آن امام بعنوان نمونه ی از انسان کامل مطرح کرده است.

, صفحات این کتاب در مورد امام علی بن ابیطالب(ع ) آکنده از توصیفات کهکشانی ستایش ویژگی های انحصاری آن حضرت پس از پیامبراکرم(ص) است و گفتمانی زیبا را مربوط به روح بلند انسانی در تمام ابعاد شخصیتی آن امام بعنوان نمونه ی از انسان کامل مطرح کرده است., صفحات این کتاب در مورد امام علی بن ابیطالب(ع ) آکنده از توصیفات کهکشانی ستایش ویژگی های انحصاری آن حضرت پس از پیامبراکرم(ص) است و گفتمانی زیبا را مربوط به روح بلند انسانی در تمام ابعاد شخصیتی آن امام بعنوان نمونه ی از انسان کامل مطرح کرده است.,


 او در ذکر زندگانی حضرت از همگرایی احساسات به دنبال کسب فیض از دریای مهربانی و قدردانی از عظمت دومین شخصیت برتر تاریخ اسلام و بشریت است و ایشان را شهید و پدر شهدا معرفی می کند.

,
,  او در ذکر زندگانی حضرت از همگرایی احساسات به دنبال کسب فیض از دریای مهربانی و قدردانی از عظمت دومین شخصیت برتر تاریخ اسلام و بشریت است و ایشان را شهید و پدر شهدا معرفی می کند.,  او در ذکر زندگانی حضرت از همگرایی احساسات به دنبال کسب فیض از دریای مهربانی و قدردانی از عظمت دومین شخصیت برتر تاریخ اسلام و بشریت است و ایشان را شهید و پدر شهدا معرفی می کند.,


و در هنگام وصف شجاعت و حقیقت جویی آن امام از عباراتی و صنایعی ادبی رویایی استفاده می کند که همراه با واقعیت محض مخاطب را در تجسمی ملموس بعینه غرق معانی بدیع محتوی و متن کرده تا موضوع را ملکه ی افشانگر درک ظرایف محسوس از مطالب رفیع و فاخر در ذهن خود ببیند.

,
, و در هنگام وصف شجاعت و حقیقت جویی آن امام از عباراتی و صنایعی ادبی رویایی استفاده می کند که همراه با واقعیت محض مخاطب را در تجسمی ملموس بعینه غرق معانی بدیع محتوی و متن کرده تا موضوع را ملکه ی افشانگر درک ظرایف محسوس از مطالب رفیع و فاخر در ذهن خود ببیند., و در هنگام وصف شجاعت و حقیقت جویی آن امام از عباراتی و صنایعی ادبی رویایی استفاده می کند که همراه با واقعیت محض مخاطب را در تجسمی ملموس بعینه غرق معانی بدیع محتوی و متن کرده تا موضوع را ملکه ی افشانگر درک ظرایف محسوس از مطالب رفیع و فاخر در ذهن خود ببیند.,


عبقریة الإمام علی

,
, عبقریة الإمام علی, عبقریة الإمام علی,

نویسنده دیدگاه های مختلف را در کانون تمرکز منشور عدالت خواهی علی (ع) به بوته ی محک درمی آورد تا قانونمندی و اخلاقمداری را به آنها بیاموزد و دکترین عقلانیت در سیره ی امام را بعنوان صاحب مذهب حکمت در نظر گرفته و هوشمندی عملی ایشان را همان چیزی می داند که همه محققان هوشمند و سیاستمداران داهی تاریخ آرزوی بررسی آن را دارند و جامع الاطرافی ایشان را دانشنامه ی پر رمز راز عدالت ورزی فراخوانی"آگاهی و بیداری و تحول می نامند.

, نویسنده دیدگاه های مختلف را در کانون تمرکز منشور عدالت خواهی علی (ع) به بوته ی محک درمی آورد تا قانونمندی و اخلاقمداری را به آنها بیاموزد و دکترین عقلانیت در سیره ی امام را بعنوان صاحب مذهب حکمت در نظر گرفته و هوشمندی عملی ایشان را همان چیزی می داند که همه محققان هوشمند و سیاستمداران داهی تاریخ آرزوی بررسی آن را دارند و جامع الاطرافی ایشان را دانشنامه ی پر رمز راز عدالت ورزی فراخوانی"آگاهی و بیداری و تحول می نامند., نویسنده دیدگاه های مختلف را در کانون تمرکز منشور عدالت خواهی علی (ع) به بوته ی محک درمی آورد تا قانونمندی و اخلاقمداری را به آنها بیاموزد و دکترین عقلانیت در سیره ی امام را بعنوان صاحب مذهب حکمت در نظر گرفته و هوشمندی عملی ایشان را همان چیزی می داند که همه محققان هوشمند و سیاستمداران داهی تاریخ آرزوی بررسی آن را دارند و جامع الاطرافی ایشان را دانشنامه ی پر رمز راز عدالت ورزی فراخوانی"آگاهی و بیداری و تحول می نامند.,


 "العقاد "در قسمت دیگری از کتابش می نویسد: فوق العاده بودن ویژگی های شخصیت امام و سبک زندگی او، پاکی ، خلوص ریشه دار او را عمیقاً ناشی از ایمان فراتر از حد تصوری بود که در قدرت اراده او، فراوانی دانش و فرهنگ او،  شکوه و جلال و حکمت و حقیقت جویی و شجاعت و استقامت و فداکاریهای بی نظیر او و پیروزی های ایشان تجلی پیدا کرده است، زیبایی شیوه انتقاد کردن، قدرت واکنش او، شیرین بودن کلمات او، صحت درک او، ابتکار تفکر و نجیب بودن قصدو نیات او، حاکی از"نبوغ ناب امام علی (ع) " است که در لطافت و تحرک و جوانمردی جوانی و آرامش متیقن سال های پایان عمر مبارک، ترکیب منحصربفرد زندگی اورا تا سن 60 سالگی و هنگام شهادت در ثباتی تام حفظ کرد.

,
,  "العقاد "در قسمت دیگری از کتابش می نویسد: فوق العاده بودن ویژگی های شخصیت امام و سبک زندگی او، پاکی ، خلوص ریشه دار او را عمیقاً ناشی از ایمان فراتر از حد تصوری بود که در قدرت اراده او، فراوانی دانش و فرهنگ او،  شکوه و جلال و حکمت و حقیقت جویی و شجاعت و استقامت و فداکاریهای بی نظیر او و پیروزی های ایشان تجلی پیدا کرده است، زیبایی شیوه انتقاد کردن، قدرت واکنش او، شیرین بودن کلمات او، صحت درک او، ابتکار تفکر و نجیب بودن قصدو نیات او، حاکی از"نبوغ ناب امام علی (ع) " است که در لطافت و تحرک و جوانمردی جوانی و آرامش متیقن سال های پایان عمر مبارک، ترکیب منحصربفرد زندگی اورا تا سن 60 سالگی و هنگام شهادت در ثباتی تام حفظ کرد.,  "العقاد "در قسمت دیگری از کتابش می نویسد: فوق العاده بودن ویژگی های شخصیت امام و سبک زندگی او، پاکی ، خلوص ریشه دار او را عمیقاً ناشی از ایمان فراتر از حد تصوری بود که در قدرت اراده او، فراوانی دانش و فرهنگ او،  شکوه و جلال و حکمت و حقیقت جویی و شجاعت و استقامت و فداکاریهای بی نظیر او و پیروزی های ایشان تجلی پیدا کرده است، زیبایی شیوه انتقاد کردن، قدرت واکنش او، شیرین بودن کلمات او، صحت درک او، ابتکار تفکر و نجیب بودن قصدو نیات او، حاکی از"نبوغ ناب امام علی (ع) " است که در لطافت و تحرک و جوانمردی جوانی و آرامش متیقن سال های پایان عمر مبارک، ترکیب منحصربفرد زندگی اورا تا سن 60 سالگی و هنگام شهادت در ثباتی تام حفظ کرد.,


و در توصیف و صفات ظاهری ایشان گفته اند: از نظر قواره و هیکل میان قدی بود که به کوتاهی قد بیشتر متمایل بود سر و پیشانی پهن و متعادل ،چشمان سنگین و گشاده، چهره ی جذاب و روشن وگردنی همچون نقره داشت بازو و عضلات بزرگ و برآمده و در هم پیچییده ی ایشان صلابت خاصی را از و هویدا می ساخت و راه رفتن ایشان به قدم زدن پیامبر(ص) می مانست او در جنگ ها همواره پیش قدم بود از آن هیچ باکی نداشت و هر کس بجنگش آمد کشته شد و وقتی که نعره می زد ته دل های قهرمانان میدان جنگ خالی می شد اما در نهایت ساده زیست بود.

,
, و در توصیف و صفات ظاهری ایشان گفته اند: از نظر قواره و هیکل میان قدی بود که به کوتاهی قد بیشتر متمایل بود سر و پیشانی پهن و متعادل ،چشمان سنگین و گشاده، چهره ی جذاب و روشن وگردنی همچون نقره داشت بازو و عضلات بزرگ و برآمده و در هم پیچییده ی ایشان صلابت خاصی را از و هویدا می ساخت و راه رفتن ایشان به قدم زدن پیامبر(ص) می مانست او در جنگ ها همواره پیش قدم بود از آن هیچ باکی نداشت و هر کس بجنگش آمد کشته شد و وقتی که نعره می زد ته دل های قهرمانان میدان جنگ خالی می شد اما در نهایت ساده زیست بود., و در توصیف و صفات ظاهری ایشان گفته اند: از نظر قواره و هیکل میان قدی بود که به کوتاهی قد بیشتر متمایل بود سر و پیشانی پهن و متعادل ،چشمان سنگین و گشاده، چهره ی جذاب و روشن وگردنی همچون نقره داشت بازو و عضلات بزرگ و برآمده و در هم پیچییده ی ایشان صلابت خاصی را از و هویدا می ساخت و راه رفتن ایشان به قدم زدن پیامبر(ص) می مانست او در جنگ ها همواره پیش قدم بود از آن هیچ باکی نداشت و هر کس بجنگش آمد کشته شد و وقتی که نعره می زد ته دل های قهرمانان میدان جنگ خالی می شد اما در نهایت ساده زیست بود.,


هارون بن عنترة به نقل از پدرش گفت: من در یک فصل زمستان بر علی(ع) در خورنق وارد شدم که شدت سرما می لرزید. من گفتم: خداوند، شما و خانواده تان را در این سهم بیت المال پولی در نظر گرفته است و او گفت: به خداوندقسم، من هرگز از امانت شما چیزی برنخواهم داشت" و این پوشش بر روی من تنها قطعه ی است که من از شهر مدینه با خود آورده ام .
العقاد در بخش دیگری از کتابش با اشاره به نام برخی افراد می نویسد: کسانی که به طمع مال و ثروت قدرت به دور امام علی (ع) حلقه زده بودند پس از اینکه دقت و مراقبت ایشان را از بیت المال دیدند آرام آرام از دور او پراکنده شده یا به اصحاب فتنه تبدیل شدند و یا به خوارج گرویدند و یا به معاویه پیوستند.

,
, هارون بن عنترة به نقل از پدرش گفت: من در یک فصل زمستان بر علی(ع) در خورنق وارد شدم که شدت سرما می لرزید. من گفتم: خداوند، شما و خانواده تان را در این سهم بیت المال پولی در نظر گرفته است و او گفت: به خداوندقسم، من هرگز از امانت شما چیزی برنخواهم داشت" و این پوشش بر روی من تنها قطعه ی است که من از شهر مدینه با خود آورده ام .
العقاد در بخش دیگری از کتابش با اشاره به نام برخی افراد می نویسد: کسانی که به طمع مال و ثروت قدرت به دور امام علی (ع) حلقه زده بودند پس از اینکه دقت و مراقبت ایشان را از بیت المال دیدند آرام آرام از دور او پراکنده شده یا به اصحاب فتنه تبدیل شدند و یا به خوارج گرویدند و یا به معاویه پیوستند.
, هارون بن عنترة به نقل از پدرش گفت: من در یک فصل زمستان بر علی(ع) در خورنق وارد شدم که شدت سرما می لرزید. من گفتم: خداوند، شما و خانواده تان را در این سهم بیت المال پولی در نظر گرفته است و او گفت: به خداوندقسم، من هرگز از امانت شما چیزی برنخواهم داشت" و این پوشش بر روی من تنها قطعه ی است که من از شهر مدینه با خود آورده ام .
العقاد در بخش دیگری از کتابش با اشاره به نام برخی افراد می نویسد: کسانی که به طمع مال و ثروت قدرت به دور امام علی (ع) حلقه زده بودند پس از اینکه دقت و مراقبت ایشان را از بیت المال دیدند آرام آرام از دور او پراکنده شده یا به اصحاب فتنه تبدیل شدند و یا به خوارج گرویدند و یا به معاویه پیوستند.
,
,


چنانکه ماجرای درخواست مالی برادرش پیش آمد و عقیل پس از آنکه جواب رد شنید می گوید: برادرم علی (ع ) در دین برایم بهتر است و معاویه بخاطر دنیای من بهتر است!

,
, چنانکه ماجرای درخواست مالی برادرش پیش آمد و عقیل پس از آنکه جواب رد شنید می گوید: برادرم علی (ع ) در دین برایم بهتر است و معاویه بخاطر دنیای من بهتر است!, چنانکه ماجرای درخواست مالی برادرش پیش آمد و عقیل پس از آنکه جواب رد شنید می گوید: برادرم علی (ع ) در دین برایم بهتر است و معاویه بخاطر دنیای من بهتر است!,

/ انتهای پیام

, / انتهای پیام , / انتهای پیام ,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه