اخبار داغ

پایان بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی

پایان بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی
بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی دوشنبه شب با شناخت نفرات برتر در بخشهای مختلف در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) بوستان ملت مشهد به کار خود پایان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در این زمینه اظهار کرد: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره که پارسال 75 متن بود امسال به 90 متن رسید که 20 درصد افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

سیدجواد اشکذری افزود: در جشنواره امسال 62 اثر به مرحله بازبینی رسید در حالی که پارسال 32 اثر به این مرحله راه یافته بود.
وی با بیان اینکه در بخش نمایشنامه نویسی پارسال 18 اثر و امسال 63 اثر به بخش مسابقه رسید، افزود: این تعداد اثر نشان دهنده رشد 300 درصدی است.
اشکذری گفت: کلاسهای آموزشی در سطح دانشگاهها و تماشاخانه های خصوصی، اجراهای عمومی، وجود هنرمندان با انگیزه و حضور پرشور شهرستانها در افزایش آثار بخشهای مختلف این جشنواره اثرگذار بوده است.

*هنرمندان نقش مهمی در ایجاد امید دارند
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد در آیین پایانی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی گفت: هنرمندان در تغییر فضای فرهنگی اجتماعی شهر نقش بی بدیلی دارند.
احسان اصولی افزود: تغییرات در شهر مشهد آرام و به رت تدریجی انجام می شود تا مشهد شهر امید و زندگی شود. این شهر ظرفیت های موثر بسیاری دارد که باید از آنها برای رشد و توسعه هنر استفاده کنیم.
وی با تاکید بر حمایت شورای پنجم شهر مشهد از هنرمندان گفت: ارتقای هنر و فرهنگ نیاز به حمایت همه مسئولان شهری و استانی دارد.

*برگزیدگان جشنواره
در پایان این مراسم نمایش نامه 'حذفیات' به کارگردانی مهدی ضیاچمنی و نمایش نامه 'سورنا' به کارگردانی امین رضایی اردانی به عنوان 2 اثر برتر برای راهیابی به جشنواره تئاتر فجر انتخاب شدند.
رتبه های اول و دوم بخش کارگردانی نیز به نمایش نامه های 'سورنا'، 'حذفیات' و رتبه سوم بطور مشترک به نمایش نامه های' گوشت قرمز' و 'صدای سکوت' رسید.
در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی صابر سینی چی، سیده الهه قاسمی و نگین اسدی رتبه های نخست عکاسی از جشنواره را به دست آوردند.
در حاشیه این مراسم از کتاب 'درام به علاوه چهار' که با موضوع برگزیدگان دوره های 25 و 26 جشنواره بود رونمایی شد.
بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی از 23 شهریور ماه آغاز شد و امشب به کار خود پایان داد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه