اخبار داغ

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

آغاز تحصیل 180 هزار دانش آموز در زنجان/ تحول در نظام و سیستم آموزش مستلزم تحول در نیروی آموزشی است

آغاز تحصیل 180 هزار دانش آموز در زنجان/ تحول در نظام و سیستم آموزش مستلزم تحول در نیروی آموزشی است
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 180 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در 2 هزارو 400 مدرسه به تحصیل خواهند پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصرزنجان،مرتضی تمجیدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ، با بیان اینکه 180 هزار دانش آموز با همراهی و مساعدت 15 هزار معلم در بیش از 2 هزارو 400 مدرسه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، اظهار داشت: شروع سالتحصیلی جدید با آغاز هفته دفاع مقدس و ماه محرم همراه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرزنجان,

وی با اشاره به اینکه ایام محرم فرصتی است تا دانش آموزان در کنار یادگیری دروس رسمی مدارس با ارزش های ملی و فرهنگی آشنا شوند، ابراز کرد: مدرسه باید محیطی باشد برای انتقال فرهنگ مقاومت و ظلم ستیزی و ارزش های والایی که امام حسین(ع) و یارانش در این راستا به شهادت رسیده اند.

,

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه آرامش امروز کشور و جامعه خود را مدیون و مرهون خون پاک شهدا هستیم، عنوان داشت: جوانان رشید ایران اسلامی برای دفاع از نظام و ارزش های اسلامی جان خود را فدای نظام مقدس کرده اند  و ما مدیون این ایثارگریها هستیم.

,

تمجیدی با اشاره به اینکه رشد کمی و کیفی دو مسئله آموزش و پرورش است، تصریح کرد: آموزش پرورش استان زنجان سعی کرده است در هیچ نطقه از استان زنجان هیچ دانش آموزش محروم از تحصیل نشود .

,

وی با بیان اینکه نزدیک به 100 مدرسه در استان زنجان وجود دارد که دانش اموزان کمتر از پنج نفر هستند، عنوان داشت: در این مدارس فرصتی فراهم شده تا دانش آموزان از تحصیل رایگان برخوردار شوند که این رشد کمی را نشان می دهد.

,

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد:  برای رشد کیفی آموزش و پرورش سعی شده خروجی ها نیاز های جامعه را تامین کند و به درد جامعه بخورد،نیاز های خود دانش آموزان برطرف شود و برای حضور در جامعه آماده شوند که خود این کار خیلی سخت است.

,

تمجیدی با بیان اینکه تحول در نظام و سیستم آموزش مستلزم تحول در نیروی آموزشی است، افزود: برای این کار باید نیرو ها آموزش دیده ،بانگیزه و توانمند شوند که در این راستا برنامه های زیادی برای توانمندی معلمان توسط آموزش و پرورش انجام گرفته است تا  به اهداف خود در این راستا برسیم .

,

وی با اشاره به اینکه محتوای کتابها سال به سال تغییر می کندو گفت و گو محور می شود، ادامه داد: فرصت نقد ،خلاقیت و تفکر برای دانش آموزان در کتابهای درسی فراهم شده است و رویکرد پژوهش محور در کتابهای درسی ایجاد شده است.

,

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه آموزش و پرورش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان اقدامات زیادی را انجام داده است، اضافه کرد: برگزاری کلاس های آموزشی و جشنواره ها برای اولیا و معلمان و دانش اموزان از اقدامات آموزش پرورش در راستای کاهش اسیب های اجتماعی است.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه