اخبار داغ

یکی از اساتید زبان و ادبیات فارسی:

آثار استاد شهریار جزو کم نظیرترین آثار ادبی دنیا است

آثار استاد شهریار جزو کم نظیرترین آثار ادبی دنیا است
یکی از اساتید زبان و ادبیات فارسی گفت: آثار استاد شهریار جزو کم نظیرترین آثار ادبی دنیا بوده و غنی ترین فرهنگ ترکی را در آثار استاد شهریار می توان یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،همزمان با روز شعر و ادب و روز بزرگداشت استاد شهریار ، آیین بزرگداشت این شاعر ملی با حضور جمعی از شاعران و پژوهشگران عرصه ادبیات در ارومیه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

علیرضا مظفری عضو هیات علمی دانشکده ادبیات در این آیین گفت: شهریار، این شاعر سرشناس کشورمان از لحاظ موقعیت تاریخی و جغرافیای  در یکی از بزنگاه ترین و حساس ترین شهرهای ایران چشم به جهان گشود و توانست از چشمه هنر خود همه علاقه مندان به ادبیات و شعر را سیراب نماید.

,

وی شهریار را از روشنفکران بزرگ جهان عنوان کرد و اظهار داشت: آثاری که از این استاد چه به زبان آذری و چه به زبان فارسی است نشان از استادی وی در ادبیات فارسی دارد.

,

این استاد زبان و ادبیات فارسی افزود: بنابراین آثار شهریار از بی نظیرترین آثار ادبی دنیا محسوب می شود و کسانی که به دنبال منابع غنی فرهنگ ترکی هستند می توانند آن را در آثار شهریار پیدا کنند.

,

مظفری به منظومه «حیدر بابایه سلام» یکی از آثار فاخر و ارزشمند استاد شهریار نیز اشاره کرد و گفت: حیدر بابا سلام تنها یک شعر ترکی نیست و رسالت دارد و رسالت ان هم بشری و عام است و به دلیل علاقه مندان بسیار این اثر ادبی به اکثر زبان های دنیا ترجمه شده است.

,

وی تصریح کرد: تمام الفاظی که در حیدر بابا کار شده هر کدام در زبان ترکی معنای گسترده ای دارد و نشان می دهد این شاعر چقدر به زبان مادری خود تسلط داشته است.

,

این استاد دانشگاه در ادامه به تأثیرگذاری شعر های شهریار اشاره کرد و  گفت: شهریار معتقد بود همان سنت های قدیم است که ما ایرانیان را به اصالت خود بر می گرداند از این رو اشعار این شاعر که برگرفته از این اعتقادات است از سوی عموم جامعه پذیرش شده است.

,

مظفری افزود: هر بند از حیدر بابا گوشه هایی از زندگی یک آذری را به نمایش می گذارد و برای بشر امروز تلنگری است که نسبت به اصالت خود بی تفاوت نباشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه