اخبار داغ

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی؛

فعالیت قریب به ۲ هزار هیئت مذهبی در استان مرکزی/ توجه به اهداف عاشورا راهکاری برای کاهش آسیب‌های عزاداری

فعالیت قریب به ۲ هزار هیئت مذهبی در استان مرکزی/ توجه به اهداف عاشورا راهکاری برای کاهش آسیب‌های عزاداری
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: یکی از اصول کاری هیئات مذهبی باید توجه به اصل و اهداف نهضت عاشورا برای مقابله با آسیب‌های سوگواری و آسیب‌های اجتماعی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام صفر قربان‌پور، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری صبح محلات گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲ هزار هیئت مذهبی در استان مرکزی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۱۲۰۰ هیئت در سامانه طوبی سازمان تبلیغات اسلامی ثبت شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری صبح محلات,
 
,
وی ادامه داد: با توجه به برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی پیش از اربعین حسینی و لزوم ثبت هیئت در سامانه طوبی به منظور شرکت در انتخابات امیدواریم در روزهای آتی شاهد ثبت هر چه بیشتر هیئات باشیم.
,
 
,
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: شوراهای هیئت‌های مذهبی کار ساماندهی هیئات و برنامه ریزی برای مراسمات را بر عهده دارند و به عنوان یک حلقه واسط میان مردم و سازمان تبلیغات اسلامی با رصد آسیبها و آفت‌ها در راستای کاهش این آسیب‌ها برنامه ریزی و اقدام خواهند کرد.
,
 
,
همه هیئت‌ها اصل سوگواری مطابق با محتوای عاشورایی را در دستور کار قرار دهند
, همه هیئت‌ها اصل سوگواری مطابق با محتوای عاشورایی را در دستور کار قرار دهند, همه هیئت‌ها اصل سوگواری مطابق با محتوای عاشورایی را در دستور کار قرار دهند, همه هیئت‌ها اصل سوگواری مطابق با محتوای عاشورایی را در دستور کار قرار دهند,
 
,
قربان‌پور با اشاره به پدیدار شدن آسیب‌ها و آفتهایی در سوگواری ایام محرم اظهار کرد: یکی از اصول کاری هیئات مذهبی باید مقابله با آسیب‌ها و آفات سوگواری و عزاداری باشد و همه هیئت‌ها باید اصل سوگواری مطابق با رضایت اهل بیت و محتوای عاشورایی را در دستور کار قرار داده و تلاش کنند اهداف خود را به نهضت عاشورا نزدیک کنند.
,
 
,
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی، مستند خوانی بر اساس مقاتل را یکی از راهکارهای نزدیک شدن سوگواری به اهداف نهضت عاشورا دانست و افزود: متون رجز خوانی‌های شهدای کربلا دارای محتوای غنی حماسی است که متاسفانه مغفول واقع شده و بر اساس همین رجز‌ها و مقاتل دارای اصالت می‌توان مکتب عاشورا را به عنوان یک الگوی شایسته به دنیا عرضه کرد.
,
 
,
آسیب های سنتی و وارداتی عزاداری ها
, آسیب های سنتی و وارداتی عزاداری ها, آسیب های سنتی و وارداتی عزاداری ها, آسیب های سنتی و وارداتی عزاداری ها,
 
,
وی ادامه داد: برخی از آسیب‌های عزاداری برای سید الشهدا سنتی و برخی وارداتی هستند و توجه به محتوا و استفاده از اشعار صحیح، دوری از برخی ابزارآلات بدون اساس باعث کاهش آسیب‌ها و توجه بیشتر به اصل قیام امام حسین(ع) خواهد شد.
,
 
,
قربان‌پور تصریح کرد: در روزگاری چهل چراغ به واسطه روشنایی دارای فلسفه‌ای در عزاداری‌ها بوده ولی امروز این فلسفه از میان رفته است و هیئات نباید ابزار محور باشند بلکه باید تلاش کنند با نزدیک شدن به اصل و هدف قیام، از آسیب‌ها کاسته شود.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی در جامعه امروز بیان کرد: امروزه آسیبهای اخلاقی فراوانی در اجتماعات و خانواده‌ها شکل گرفته در حالی که در جامعه اسلامی باید شاهد خانواده‌هایی متدین و اهل البیتی باشیم و توجه صحیح به اصل و هدف نهضت عاشورا در این میان کار ساز خواهد بود.
,
 
,
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: متاسفانه گاها در عزاداری‌ها شاهد شکل و شمایل و آرایش خاص و بد حجابی هستیم که برازنده عزاداران سید الشهدا نیست و مردم و عزاداران باید از آنها دوری کنند و راهکار دوری از این آسیب‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مراسمات عزاداری، توجه ویژه به جایگاه روحانیت تحصیل کرده و عالم برای بسط و گسترش شعور حسینی است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه