اخبار داغ

«از حرم تا قدس» سومین نمایش میدانی در شهر طبس +عکس

«از حرم تا قدس» سومین نمایش میدانی در شهر طبس +عکس
نمایش میدانی «از حرم تا قدس» سومین نمایش میدانی طبس است که با روایتی از اعزام رزمندگان به جبهه آغاز می شود و به معرفی عملیات قدس می پردازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری طبس نیوز، چند سالی است که نمایش میدانی جای خود را بین هنرهای نمایشی باز کرده و نمایشی تلفیق از تئاتر و رزمایش است که نقش صدا، نور و حرکت در این نمایش ها بسیار مهم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طبس نیوز,

در این نوع نمایش چون همه چیز تقریبا زنده است، مخاطب احساس می‌کند در آن واقعه حضور دارد و همه چیز را لمس می کند و تاثیر آن در تماشاگر زیاد است.

,

کارگردان نمایش میدانی «از حرم تا قدس» در گفتگو با طبس نیوز بیان کرد: این نمایش روایتی از اعزام رزمندگان به جبهه آغاز می شود و به معرفی عملیات قدس می پردازد.

,

حسین نظری افزود: بعد از آن به موضوع روز برمیگردد و به موضوع مدافعان حرم و شهید حججی پرداخته می شود.

,

وی تصریح کرد: نصف بیشتر این نمایش در مورد شهید حججی و نحوه شهادت این شهید مدافع حرم است و در بخش هایی از نمایش گریزی به کربلا و روز عاشورا با توجه به ایام محرم زده خواهد شد.

,

کارگردان نمایش میدانی «از حرم تا قدس» گفت: در پایان هم کل جریان جبهه مقاومت که هدف آن قدس و مبارزه با اسرائیل است به صورت نمادین معرفی می‌کنیم.

,

وی ادامه داد: در نمایش میدانی «از حرم تا قدس»، ۲۰ بازیگر، ۶۰ هنرور، ۲۰ نفر عوامل فنی و پشت صحنه حضور دارند و کار اجرا و پشتیبانی این نمایش را بر عهده دارند.

,

نظری با بیان این که این نمایش سومین نمایش میدانی طبس است اظهار کرد: در نمایش های گذشته شخصا تجربه خوبی کسب کردم و استقبال مردم از نمایش های میدانی بی نظیر بود که در نمایش میدانی بازسازی واقعه غدیر که تنها یک اجرا بود، بین ۸ تا ۱۰ هزار نفر تماشاگر حضور داشتند.

,

وی افزود: کیفیت اجرای نمایش های میدانی که در حجم وسیعی از صحنه، بازیگر و عوامل دارد دقت نظر خاصی می‌طلبد و مهمترین مورد «صدا» است که همه تماشاگران صدا را با کیفیت خوب بشنوند.

,

کارگردان نمایش میدانی «از حرم تا قدس» گفت: در نمایش میدانی بازسازی واقعه غدیر انتقاد مردم به کیفیت نامطلوب صدا بود، ان شاء الله امسال بتوانیم جبران کنیم و کاری کیفی و استاندارد را به تماشاگران برسانیم.

,

وی با بیان این که ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس تهیه کننده این کار است افزود: از فرماندهی سپاه ناحیه طبس جناب آقای سرهنگ فرحبخش تشکر می‌کنم و آقای حسنی که پای کار بودند و حمایت کردند.

,

نظری ادامه داد: همچنین از فرمانداری ویژه طبس، ادارات راه، برق و سایر ادارات که این پروژه را حمایت کردند و به ویژه شهرداری طبس تشکر می کنم.

,

کارگردان نمایش میدانی «از حرم تا قدس» گفت: همانطور که رهبری فرمودند یک نمایش یا تئاتر می‌تواند حتی از منبر و سخنرانی تاثیر بیشتری داشته باشد و ان شاءالله نمایش میدانی هم این چنین تاثیری خواهد داشت.

,

نمایش میدانی «از حرم تا قدس» اول تا سوم مهرماه ماه در طبس اجرا می شود.

,

تصاویر:

,
, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه