اخبار داغ

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

اصلی‌ترین مشکل استان کردستان عدم توسعه‌یافتگی است/ برگزاری رفراندوم کردستان عراق یک اقدام اشتباه است

اصلی‌ترین مشکل استان کردستان عدم توسعه‌یافتگی است/ برگزاری رفراندوم کردستان عراق یک اقدام اشتباه است
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اصلی ترین مشکل استان را عدم توسعه یافتگی بیان کرد و گفت: تا زمانی که مسئولین ما از پشت میزهای خود بلند نشوند و به مناطق محروم سری نزنند عمق محرومیت در این استان را درک نخواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران و  رسانه های گروهی استان ضمن گرامیداشت  سی و هفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: از 31 لغایت 6 شهریور ماه به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است که به دلیل اهمیت این موضوع لازم است که هر سال بیش از سال های دیگر به آن پرداخته شود و این موضوع از چند جهت دارای اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,


اهمیت سالگرد دفاع مقدس از چند جنبه

,
, اهمیت سالگرد دفاع مقدس از چند جنبه,


فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: اولین اهمیت، اقدام تاریخی این موضوع و ثبت در تاریخ است که نباید فراموش شود چرا که دفاع مقدس در تاریخ کشور ما یک جایگاه برجسته دارد و با تمام وجود ملت ایران از اهداف این انقلاب دفاع کردند و این فراموش شدنی نیست .

,
,

 

,

وی به اهمیت دیگر این موضوع اشاره کرد و افزود: شروع دفاع مقدس در سال 59 ، کشور را در مرحله ای دیگر قرار داد به طوری که این یک شور معنوی برگرفته از مرجعیت دینی برای دفاع از ارزش های اسلامی بود که جوانان بدون در نظر گرفتن مطلب دنیوی حاضر به از جان گذشتگی خود بودند و این پاسداشت اعتقادات دینی، سبب پیروری در جنگ 8 ساله شد چرا که جوانان به صورت داوطلبانه وارد دفاع شدند و چندین سال در شرایط سخت جنگیدند و این یک ارزش برای یاد اوری استقامت و دلیل و برهانی در مقابله با دشمنان است که همیشه ایستادگی کردند و از جان خود گذشتند.

,

 

,

به گفته ی سردار رجبی؛ تبعیت از مرجعیت دینی و شور و شوق مردم برای حضور در جبهه ها برای مقباله با دشمنان و ترسیم هنرمندانه امام راحل (ره) از دیگر اهمیت دفاع مقدس بود زیرا ابر قدرت شرق و غرب به صدام در این جنگ 8 ساله کمک می کردند و دلیل نابرابری این جنگ حضور 50 کشور جهان در یک طرف و در طرف دیگر یک کشور معتقد به آرمان و ارزش ها بسیار نابرابر بود اما با این وجود اجازه ی تصرف حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمنان ندادیم.

,


وطن دوستی و علاقه مردم کردستان به فرهنگ، اعتقادات و ارزش‌های انقلابی

,
, وطن دوستی و علاقه مردم کردستان به فرهنگ، اعتقادات و ارزش‌های انقلابی,


وی به اهمیت وحدت رویه در نیروهای مسلح و ایجاد یک قدرت بازدارندگی اشاره کرد و گفت: توانمندی موشکی دفاع و آمادگی نیروهای مسلح و رسیدن به این خود باوری و تجهیزات از برکات دفاع مقدس است و نمونه توانمندی نیروهای مسلح در کشور ما نشاندن پرنده دشمنان در خاک ایران بود که این کار بسیار حساس و مهمی بود.

,
,

 

,

سردار رجبی مهمترین اهمیت گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس را حفظ،  نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس ولایت مداری ، ایثار،جهاد و شهادت و خودباوری دینی و ملی در بین نیروهای مسلح ، بسیج و نیروهای مردمی بیان کرد.

,

 

,

سردار رجبی با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس برای کردستان از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که ما در ین استان در دو جبهه به مقابله با دشمنان می‌پرداختیم، افزود: این وطن دوستی و علاقه مردم به فرهنگ، اعتقادات و ارزش‌های انقلابی را می‌رساند که بسیار ارزشمند است.

,

 

,

روز شمار هفته دفاع مقدس

, روز شمار هفته دفاع مقدس,


سردار رجبی در ادامه به برنامه های هفته ی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس به منظور یادآوری افتخارات و فداکاری‌های بزرگ و ثبت بخشی از تاریخ پرافتخار کشور است هر چند اقدامات سپاه و برنامه‌هایی که در این هفته اجرا می‌شود به هفته دفاع مقدس خلاصه نمی‌شود و در طول سال به صورت مستمر اجرا می‌شود.

,
,


وی نامگذاری اولین روز از هفته ی دفاع مقدس را معنویت ،اقتدار نیروهای مسلح ، وحدت و سلامت دانست و گفت: رژه نیروهای مسلح در کردستان و برخی از شهرستان ها، حضور بسیجیان و همه نیروها در نماز جمعه، برگزاری ورزش همگانی و پیاده روی خانوادگی و توجه به سلامت روحی کارکنان از برنامه های پیش بینی شده برای این روز خواهد بود.

,
,


وی دومین روز را  علم و فناوری ،جوانان و سربازان دانست و گفت: نواختن زنگ مقاومت در مدارس و دانشگاه ها  و حضور جوانان در عرصه های علم و فناوری از دیگر برنامه های این روز است.

,
,

 

,

سردار رجبی گفت: بصیرت افزایی ،دشمن شناسی،استکبارستیزی در سومین روز، تبیین  نقش انقلاب اسلامی و وحدت ملی،بصیرت ،دشمن شناسی و مبارزه با استکبار جهانی از برنامه های روز شمار این هفته است.

,

 

,

برگزاری برنامه های زنان اسوه های ایثار،  تجلیل از رزمندگان و بررسی اهمیت نقش خانواده ، تبیین نقش رهبری در کیان اسلامی و اهمیت پدافند غیرعامل در مقابله با ترفند دشمن از دیگر برنامه های این روز خواهد بود.

,

 

,

به گفته ی سردار رجبی، اقتصاد مقاومتی،خودباوری،پشتیبانی مردمی اصناف،توجه به نقش اقتصاد مقاومتی و خودباوری در تولید از جمله برنامه های روز های دیگر از هفته ی دفاع مقدس خواهد بود.

,


یک اقدام فرهنگی بزرگ با عنوان کنگره 5400 شهید کردستان

,
, یک اقدام فرهنگی بزرگ با عنوان کنگره 5400 شهید کردستان,


فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات بسیار ارزشمند و چشمگیر سپاه برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد بود که در سطح بسیار مطلوبی برگزار شد و در سال آینده نیز یک اقدام فرهنگی بزرگ با عنوان کنگره 5400 شهید کردستان برگزار خواهد شد.

,
,


سردار رجبی یادآور شد: هرچند ما نمی‌توانیم در طراز ایثار و از خود گذشتگی شهدا برنامه‌ای اجرا کنیم، اما هر کس در سطح توان خود باید در این راستا گام بردارد و با قلم، قدم و کلام خود در مسیر پاسداشت ایثار و از خودگذشتگی شهدا گام بردارد.

,
,

 

,

مشکل واقعی استان توسعه نیافتگی و وجود محرومیت است

, مشکل واقعی استان توسعه نیافتگی و وجود محرومیت است,

سردار رجبی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه سپاه کردستان در راستای محرومیت زدایی چه اقداماتی را انجام داده است گفت: اگر از من بپرسند که یکی از مشکلات اساسی استان را بیان کنم پاسخم توسعه نیافتگی و محرومیت در این استان است که سپاه کردستان در این راستا اقدامات مهمی را انجام داده است و برای این کار قرارگاهی تشکیل شده  که  در قرارگاه پیشرفت و آبادانی به طور مستقیم ۳۰۰روستا  و به طور غیر مستقیم ۹۰۰روستا در برنامه ها وجود دارد و با تمام توان در آبادانی این روستاها و رفع محرومیت قدم بر میداریم و لازم است که مسئولین از اتاق هایشان بیرون آیند و برای رفع این محرومیت زایی قدم های اساسی و محکمی را بردارند چرا که آباد کردن دو روستای مخروبه در سال با وجود 500 شهرستان در کشور ، اقدامی مهم برای رفع محرومیت و آبادانی شهر و استانمان خواهد بود.

,

 

,

تمام امکانات سپاه را برای موضوع محرومیت زدایی بسیج کرده ایم

, تمام امکانات سپاه را برای موضوع محرومیت زدایی بسیج کرده ایم,

سردار رجبی با بیان اینکه تمام امکانات سپاه را برای موضوع محرومیت زدایی بسیج کرده ایم خاطر نشان کرد: دهستانهایی که ضریب محرومیت بالایی را دارند را در اولویت قرار داده ایم تا علاوه بر رفع محرومیت با وجود این چنین کارها و اقداماتی یک گفتمان جدید را در بین مسئولین ایجاد کنیم.

,

 

,

با تمام وجودیت موضوع را رصد می کنیم

, با تمام وجودیت موضوع را رصد می کنیم,


فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر نظر سپاه در خصوص رفراندوم استقلال کردستان عراق چیست افزود: موضع گیری و سیاسی نظام در مرکزیت کشور مبنای عمل همه ماست لذا آنها سیاست گذاری های اصلی را انجام خواهند داد و ما هم در زیر مجموعه ی آن، عملیات تاکتیکی تر را انجام می دهیم لذا پیش بینی لازمه برای نیروهای مسلح و انتظامی اماده شده و طبیعتا همه پیش بینی ها مد نظر است که اگر این اتفاق بیفتد چه پیش آمدی رخ خواهد داد.

,
,


وی ادامه داد: متناسب با هر عملی یک عکس العملی خواهد بود و با تمام وجودیت موضوع را رصد می کنیم و در این خصوص جای نگرانی نمی بینیم اما در کل برگزاری این موضوع یک اقدام اشتباه است چرا که به نفع مردم کردستان عراق نیست.

,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه