اخبار داغ

برداشت پسته در شهرستان طبس آغاز شد

برداشت پسته در شهرستان طبس آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: کار برداشت پسته از ۴۹۱ هکتار باغات این محصول آغاز شد و و پیش بینی می شود مقدار ۴۶۶ تن پسته خشک از سطح باغات بارور برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری طبس نیوز، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اعلام این خبر گفت: برداشت محصول پسته این شهرستان از نیمه اول شهریور ماه آغاز گردیده و تا نیمه دوم مهرماه ادامه می یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طبس نیوز,

داوود بخشایی افزود: سطح زیرکشت باغات پسته شهرستان ۹۷۸ هکتار (۴۹۱ هکتار بارور و۴۸۷ هکتار نهال) و تعداد بهره برداران پسته کار ۳۱۶ نفر می باشد و پیش بینی می شود مقدار ۴۶۶ تن پسته خشک از سطح باغات بارور برداشت شود و مقداری از محصول پسته تولیدی شهرستان به صورت تازه خوری به فروش و مصرف می رسد و مابقی پس از برداشت به استانهای کرمان و خراسان رضوی و… جهت فرآوری حمل می شود.

,

وی بیان کرد: به منظور حمایت از پسته کاران علاوه بر ارائه خدمات فنی و کارشناسی، عملیات تغذیه، هرس و آنالیز از محل طرح توسعه و اصلاح باغات شهرستان در سطح ۱۰ هکتار و خرید تجهیزات مرتبط با طرح با اعتبار ۱۵۸ میلیون ریال اجرا شده و تعداد ۱۰۴۱۰ اصله نهال یارانه دار پسته بذری رقم بادامی با اعتبار ۴۱ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال بین متقاضیان از طریق فعالسازی بخش خصوصی (غرفه فروش نهال) توزیع شده است.

,

همچنین تعداد ۲۰۰ نسخه بروشور آموزشی(تغذیه، و نحوه کاشت درختان پسته ) نیز تهیه و در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه