اخبار داغ

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ:

امسال 2000 نفر بسیجی در اردوهای جهادی شهرستان کبودراهنگ فعالیت نمودند

امسال 2000 نفر بسیجی در اردوهای جهادی شهرستان کبودراهنگ فعالیت نمودند
فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ از اعزام 2000 نفر از بسیجیان به 40روستای محروم شهرستان در قالب اردوهای جهادی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کورنگ ،سرهنگ محمود بداغی فرمانده سپاه شهرستان کبودراهنگ در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهداف بسیج سازندگی اظهار داشت:بسیج سازندگی با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان و استفاده از نیرو ونشاط جوانان درسازندگی کشور، کمک به دولت درخدمات رسانی، محرومیت زدائی، سازندگی با اولویت در روستاها و نقاط محروم، اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی و کمک به شناسایی و ایجاد زمینه های اشتغال تشکیل  شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کورنگ,

وی با اشاره به روحیه جهادگران بسیج سازندگی افزود:یکی از نمونه های برجسته و فعال اردوهای جهادی در سطح کشور شهید محسن حججی بود که مصداق بیان مقام معظم رهبری از یک جوان مومن انقلابی و متعهد است  و این شهید بزرگوار براستی نمونه و الگویی برای  جوانان جهادگر در اردوهای جهادی است.

,

سرهنگ بداغی  فعالیت های بسیج سازندگی در این شهرستان را موثر دانست و اضافه داشت : بسیج سازندگی سپاه ناحیه کبودراهنگ جهت پیشبرد تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی گام بلند و موثری برداشته است ومیزبان گروههای جهادی مختلف ازاستان و خارج از استان بوده است.

,

 فرمانده سپاه شهرستان کبودراهنگ با اشاره به این فعالیت ها بیان کرد :امسال از اقشار مختلف بسیج از جمله بسیج مساجد ومحلات، بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی،  بسیج جامعه پزشکی ، بسیج مهندسین کشاورزی و بسیج جامعه زنان  در اردوهای جهادی این شهرستان شرکت  کردند.

,

وی در تشریح فعالیت های گروه های جهادی ادامه داد: گروههای جهادی در نقاط مختلف شهرستان، خدمات عمرانی، فرهنگی، آموزشی و مهارتی، سلامت زنان وخانواده، ویزیت رایگان وتوزیع دارو ارائه و همچنین کلاس های کلاسهای اقتصاد مقاومتی، مشاوره پزشکی و دندانپزشکی، پیشگیری از اعتیاد و... برگزار نمودند.

,

بداغی گفت از جمله این اقدامات می توان به مرمت و بازسازی یک حسینیه و اتمام کار آن، کاشت 500 اصله نهال و گل کاری و محوطه سازی گلزار شهدا، سمپاشی 413 جایگاه دامی  به متراژ 53944 مترمربع اماکن دامی در 12 روستای بخش شیرین سو وبخش گل تپه  با همکاری اداره دامپزشکی، ساخت 4 پایگاه مقاومت بسیج، دیوار کشی خانه عالم، سمپاشی مزارع کشاورزی، رنگ آمیزی و زیبا سازی و دیوار نویسی 3 مدرسه، پاکسازی تالاب شیرین سو، دیوارنویسی وزیبا سازی 11 روستا و... اشاره کرد.

,

 فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ  از برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی برای 400 نفر در سطح شهرستان خبر داد و افزود: با همکاری اداره فنی وحرفه ای و جهاد کشاورزی در زمینه کلاس های آموزش خیاطی، آموزش نقاشی روی سفال، چرم دوزی و همچنین برگزاری کلاسهای آموزش احکام اسلامی، عقیدتی و قرآن، کلاسهای سبک زندگی اسلامی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، پرورش زنبور عسل ، کشت زعفران، پرورش طیور و ماکیان، پرورش قارچ،پرورش دام و ... حدود 400نفر از علاقه مندان دوره های آموزشی را سپری کرده اند.

,

 وی از سایر فعالیت های انجام گرفته توسط این گروهها به اجرای برنامه های فرهنگی در بیش از 40 روستا و ساخت 8 باب منزل مسکونی برای محرومین با مشارکت کمیته امداد حضرت امام(ره) شهرستان اشاره کرد.

,

سرهنگ محمود بداغی  در خصوص فعالیت های بسیج دانش آموزی گفت: بسیج دانش آموزی در قالب طرح هجرت  با مشارکت 5 گروه جهادی رنگ آمیزی وزیبا سازی و نقاشی 8 مدرسه را بر عهده داشتند و بیش از 100 دانش آموز به مدت 10 روز در این اردوها شرکت نمودند.

,

وی با اشاره به میزبانی از گروه های جهادی مختلف در این شهرستان خاطر نشان کرد: امسال شهرستان کبودراهنگ میزبان گروه های جهادی از دانشگاههای شهید بهشتی تهران، امام صادق (ع) تهران، بوعلی سینای همدان، صنعتی همدان، شهیدمفتح همدان، پیام نور همدان و کبودراهنگ بوده که پشتیبانی این گروه ها توسط سپاه ناحیه کبودراهنگ وهمکاری دستگاههای اجرایی صورت گرفته است.

,

فرمانده سپاه شهرستان کبودراهنگ  در پایان از زحمات بسیجیان حاضر در این اردوها، فرماندار شهرستان، بخشداران و روسای دستگاههای دولتی در پشتیبانی از اردوهای جهادی واصحاب رسانه در انعکاس فعالیت های انجام شده به مردم شهرستان تقدیر وتشکر نمودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه