اخبار داغ

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان جلفا:

بیش از ۵۷۶ مهارت آموز در سال 95 آموزش دیدند/تهموزی:نبود راه ارتباطی مناسب عمده ترین مشکل مرکز فنی و حرفه ای است

بیش از ۵۷۶ مهارت آموز در سال 95 آموزش دیدند/تهموزی:نبود راه ارتباطی مناسب عمده ترین مشکل مرکز فنی و حرفه ای است
تهموزی خبر داد: سال گذشته در خوشه های آموزشی؛خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در مجموع ۵۷۶ کارآموز آموزش های لازم رو دیده و موفق به اخذ مدرک مهارت شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جلفانیوز،مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگار این پایگاه با اشاره به نحوه برگزاری آموزش های فنی و حرفه ای گفت: آموزش های مهارتی در مراکز فنی و حرفه ای به دو صورت خصوصی و دولتی برگزار می شود. در آموزش های دولتی افراد ثبت نام کننده بصورت رایگان دوره های مهارتی را گذرانده و پس از قبولی در ازمون مدارک مورد نظر را اخذ می کنند.
محمد رضا تهموزی افزود: آموزش های خصوصی، در قالب آموزشگاه های فنی و حرفه ای سطح شهرستان و با اخذ هزینه انجام می شود. و مهارت آموزان پس از گذراندن دوره ها بمنظور اخذ مدرک و گواهی مهارت در آزمون های مرکز فنی و حرفه ای شرکت می کنند.
وی تصریح کرد: تفاوتی در نوع آموزش های دولتی و خصوصی وجود ندارد. فقط در مراکز خصوصی آموزش با اخذ هزینه از مهارت آموزان  صورت می گیرد.
تهموزی با بیان رسالت های آموزشی مراکز فنی و حرفه ای اظهار کرد: علاوه بر موارد فوق، مربیان و مدرسان مراکز فنی و حرفه ای با همکاری مسئولان مربوطه در پادگان ها برای سربازان وظیفه بصورت رایگان دوره برگزار می کنند تا سربازان در طول مدت خدمت، ضمن استفاده بهینه از مدت خدمت، گواهی مهارت نیز اخذ نمایند.
وی ادامه داد: تایید صلاحیت افراد معرفی شده از طرف اتحادیه ها و اصناف از طریق برگزاری آزمون های عملی و کتبی، برگزاری آزمون مشغولین صنعت ساختمانی فاقد بیمه، همکاری گسترده با بسیج و برگزاری دوره های آموزشی مهارت برای بسیجیان از برنامه های اجرایی این مرکز می باشد.
مسئول مرکز فنی و حرفه ای شهرستان جلفا با اشاره به عملکرد سال ۹۵ این مرکز آموزشی بیان کرد: سال گذشته در خوشه های آموزشی؛ خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در مجموع ۵۷۶ کارآموز آموزش های لازم رو دیده و موفق به اخذ مدرک مهارت شدند.
وی افزود: به تفکیک شعب برگزاری، در کارگاه های سیار ۱۰۹ ، کارگاه پادگان ۱۱، کارگاه ثابت شهری ۱۲۷، کارگاه روستا ۱۷۹، کارگاه زندان ۵۶ و کارگاه صنایع – اصناف ۵۱ نفر آموزش مهارت دیده اند.
محمدرضا تهموزی عنوان کرد: همچنین در هفته های آینده با همکاری بنگاه های صنعتی و اقتصادی، دوره های کوتاه مدت افزایش ارتقا مهارت شغلی کارگران نظیر؛ بهداشت و ایمنی کمک های اولیه، سرویس و نگهداری خودرو، انبارداری و… برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سال جاری برای اولین بار در شهرستان، کمیته هماهنگی آموزش های فنی و حرفه ای تشکیل شد، خاطرنشان کرد: این کمیته به ریاست فرمانداری و دبیری مسئول مرکز فنی و حرفه ای شهرستان، در قالب ۲۰ دستگاه دولتی با هدف هماهنگی در انجام آموزش های فنی و حرفه ای  و حل مشکلات و چالش های این دستگاه ها تشکیل شده است.
تهموزی در بخش پایانی سخنان خود با تشریح مشکلات مرکز فنی و حرفه ای شهرستان گفت: با توجه به اینکه به دلیل کاهش بار ترافیکی شهرستان، محل مرکز فنی و حرفه ای هادیشهر در خارج از شهر در نظر گرفته شده است. و اکثر مراجعه کنندگان به این مرکز از قشر کم درآمد جامعه هستند. عدم سرویس دهی تاکسی ها برای داخل شهرک ولیعصر و مرکز فنی و حرفه ای هزینه های اضافی ای برای مراجعه کنندگان به بار آورده است.
وی افزود: از بزرگترین چالش های این مرکز، نبود راه ارتباطی مناسب است. وضعیت راه بسیار نامطلوب بوده، مهمانان و ارباب رجوع به ویژه در فصل بارش و زمستان برای تردد با مشکلات بسیاری مواجه می شوند.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان جلفا تصریح کرد: این دو مشکل از اصلی ترین دلایل استقبال کم، مهارت آموزان در مراجعه و ثبت نام کلاس های فنی و حرفه ای است. چندین بار با مسئولان در این موارد مکاتبه داشتیم ولی نتیجه ای حاصل نشده و امید است مسئولین بیش از پیش به این مشکلات توجه نمایند.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جلفانیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه