اخبار داغ

امام‌جمعه یونسی بجستان:

حضور کمرنگ جوانان در جمع اعضای هیئت‌های مذهبی یک نقص است

حضور کمرنگ جوانان در جمع اعضای هیئت‌های مذهبی یک نقص است
امام‌جمعه یونسی در جمع اعضای هیئت‌های مذهبی، مداحان و شاعران اهل‌بیت گفت: جذب جوانان و نوجوانان وظیفه‌ی ما هیئتی‌ها است و ما باید الگو رفتاری برای جوانان باشیم، امروز در جمع شما کمتر جوانی دیده می‌شود و این‌یک نقص است ما دیدیدم که پیامبر چگونه به جوانان اعتماد می‌کرد و همه شاهد بودند که امام‌جمعه مکه یک جوان 20 ساله بود، ما باید از این سیره پیامبر درس گرفت و به جوانان میدان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان‌نیوز، امام‌جمعه یونسی در مراسم طلایه‌داران هدایت که ظهر امروز در مسجد ساباط بجستان برگزار شد ضمن تأکید به تکریم عزاداران امام حسین (ع) در مراسمات عزاداری سالار شهیدان اظهار کرد: صاحب مراسمات عزاداری، امام حسین (ع) است و ما به‌عنوان خادم، به عزاداران امام حسین (ع) خدمت می‌کنیم خواه از هر گروه و با هر تفکری در این مراسم حضورداشته باشند و وظیفه ما تواضع و احترام به عزاداران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان‌نیوز,

 

,

حجت‌الاسلام سید محمدحسن سجادی زاده به جایگاه جوانان در عزاداری ایام محرم پرداخت و گفت: جذب جوانان و نوجوانان وظیفه‌ی ما هیئتی‌ها است و ما باید الگو رفتاری برای جوانان باشیم، امروز در جمع شما کمتر جوانی دیده می‌شود و این‌یک نقص است ما دیدیدم که پیامبر چگونه به جوانان اعتماد می‌کرد و همه شاهد بودند که امام‌جمعه مکه یک جوان 20 ساله بود، ما باید از این سیره پیامبر درس گرفت و به جوانان میدان داد.

,

 

,

وی به راه‌های جذب جوانان پرداخت و تصریح کرد: آنچه ما امروز در جذب جوانان شاهد هستیم جذب از طریق گناه است، شنیده‌ایم که یک هیئت چندین میلیون هزینه می‌کند برای آوردن فلوت و فلوت زدن در مراسمات، این هنر نیست که ما با گناه جوانان را جذب کنیم و باید این هزینه‌ها مدیریت شود برای جذب جوانان، الحمدالله این اتفاقات در این شهرستان نداریم ولی نباید غفلت کرد چون در معرض آسیب هستیم.

,

 

,

حجت‌الاسلام سجادی زاده اذعان کرد: عزاداری‌های سنتی اهل‌بیت باید ترویج داده شود، متأسفانه بیش از 90 درصد هیئت‌ها در بحث برنامه‌ریزی مشکل‌دارند و باید یک برنامه‌ریزی دقیق همراه بانظم داشته باشند تا مشکلی به وجود نیاید و حق‌الناس اوقات مردم که در جهت بی‌برنامگی برخی هیئت‌ها اتلاف می‌شود بر گردن نماند.

,

 

,

امام‌جمعه یونسی خاطرنشان کرد: چیزی که در ایام محرم گم‌شده است قران و قرائت آن است و نکته دیگری که در ایام محرم کمتر به آن توجه شده است به‌جا آوردن اعمال مربوط ایام محرم و شب و روز عاشورا است و می‌توان از این برنامه‌ها در مدیریت اوقاتی که به در حال اتلاف است استفاده کرد. مراسم عزاداری نباید زمینه آزار و اذیت دیگر مسلمانان شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه