اخبار داغ

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان:

نقش استان همدان در دفاع مقدس بی نظیر است/سپاه در رفع آسیب های اجتماعی نقش آفرین است

نقش استان همدان در دفاع مقدس بی نظیر است/سپاه در رفع آسیب های اجتماعی نقش آفرین است
فرمانده سپاه انصارالحسین همدان گفت: سپاه طی اجرای 65 پروژه در 80 روستای استان نسبت به رفع محرومیت در این روستاها اقدام می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از نافع، سردار مظاهر مجیدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک سی و هفتمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار کرد: امسال هفته دفاع مقدس با دهه نخست محرم مقارن است و با توجه به اینکه فرهنگ عاشورا سبب رقم خوردن دفاع مقدس شد ما این تقارن را به فال نیک می گیریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) و امام خامنه (مدظله العالی) در خصوص دفاع مقدس و نقش زنان در ۸ سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: روز چهارشنبه پنجم مهرماه  در هفته دفاع مقدس را به نام زنان و دفاع مقدس نامگذاری کرده ایم تا به نقش ویژه زنان در دفاع مقدس پرداخته شود.  
وی افزود: پیش از آغاز برنامه های گرامیداشت این هفته نشست صمیمی فرماندهان سپاه با فرماندهان سابق نواحی و پایگاه های مقاومت که برنامه ریزی شده در روز سی ام و قبل از ورود به هفته دفاع مقدس صورت می گیرد.

,
,

 

,

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان با اشاره به اینکه روز جمعه سی و یکم شهریور ماه آغاز هفته دفاع مقدس در سال جاری است گفت: این روز به عنوان معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی و سلامت نام گذاری شده و برنامه های رسمی پاسداشت از همین روز آغاز خواهد شد.

,

 

,

وی تبیین کرد: روزهای پنجشنبه در تمام دوران دفاع مقدس ر وزی به یادماندنی بود چراکه عموما در روزهای پنجشنبه شهیدان را تشییع می کردیم و ما در آخرین روز دفاع مقدس در سال جاری برنامه زیارت مزار شهدا را به ید آن روزها برگزار خواهیم کرد.

,

 

,

*اجرای 14 برنامه شاخص در سطح استان

, *اجرای 14 برنامه شاخص در سطح استان, *اجرای 14 برنامه شاخص در سطح استان,

 

,

مجیدی ضمن تأکید بر اجرای 14 برنامه شاخص در ایام هفته دفاع مقدس در سطح استان عنوان کرد:  علاوه بر این موارد، 200 مورد اجرایی تحت عنوان 80 برنامه در این هفته برگزار می شود.

,

 

,

وی تشریح کرد: در زمره برنامه‌های ذکر شده، 19 مورد یادواره شهدا در سطح استان خواهیم داشت، و 6 مورد  برنامه ابروی محله که طی دوسال اخیر برگزار شده در این ایام اجرایی می شود.

,

 

,

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان با بیان اینکه در روز نخست هفته دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح اجرایی خواهد شد تأکید کرد: این برنامه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه طی مراسم رسمی سان و رژه با حضور مسؤولین و نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود همچنین در همان روز جلسه مشترکی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خبرگان رهبری در سپاه خواهیم داشت.

,

 

,

وی یادآور شد: روز اول مهرماه به صدا درآمدن زنگ مقاومت را که هر ساله در برنامه داریم در هنرستان دیباج با حضور مسؤولین کشوری و لشکری خواهیم داشت و همان روز دیدار نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در استان زینت بخش برنامه ها خواهد بود.

,

 

,

مجیدی با توجه با اشاره به همزمانی برنامه های هفته دفاع مقدس و دهه اول ماه محرم گفت: با توجه به این تقارن، اجرای برنامه نمایشی عطش در حسینیه ثارالله سپاه  از جمله برنامه هایی است که در این ایام اجرا می شود.

,

 

,

او ادامه داد: پیش بینی شده امسال صبحگاه مشترک در شهرستان های استان از جمله شهر ملایر اجرا شود و در کنار این برنامه، در روز سوم مهرماه نشستی صمیمی با فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولین عقیدتی سیاسی آنها در جهت حفظ مودت در بین فرماندهان خواهیم داشت.

,

 

,

وی اضافه کرد: ما در ایام گذشته با اجرای برنامه جشنواره فرهنگی ورزشی خانواده های پاسداران به استقبال ایام دفاع مقدس رفتیم که با حضور ۱۷۰۰ نفر از خانواده های پاسداران در 50 رده سپاه به مدت ۴ روز در همدان در جشنواره فرهنگی ورزشی برگزار شد و مسؤولین کشور از آن رضایت داشتند و به عنوان الگویی در سطح کشور معرفی شد که با حفظ آرمان ها و الگوهای ارزشی در ورزش حضور مؤثر داشته باشیم.

,

 

,

*همایش عاشورائیان در پیاده راه بوعلی برگزار می‌شود

, *همایش عاشورائیان در پیاده راه بوعلی برگزار می‌شود, *همایش عاشورائیان در پیاده راه بوعلی برگزار می‌شود,

 

,

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان خاطرنشان کرد: سرکشی و دیدار نمادین با خانواده های شهدا همچنین عطرافشانی و غبار روبی در مزار شهدا از دیگر برنامه‌هایی است که ما در این ایام برگزار می کنیم.

,

 

,

وی در ادامه به برگزاری همایش عاشورائیان در ایین ایام اشاره و بیان کرد: همایش عاشورائیان با همکاری اداره کل اوقاف و اداره کل تبلیغات اسلامی طی اجتماع بزرگی با حضورهیئات مذهبی در پیاده راه بوعلی با نگاهی به ایام دفاع مقدس به برگزار می‌شود.  

,

 

,

مجیدی به حضور فرماندهان استان در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان نیروهای مسلح پیش از خطبه های نماز جمعه اشاره کرد و افزود: در این ایام افتتاح اردوهای جهادی دانشجویی را نیز در دستور کار داریم که ۱۷ پروژه خاص را برنامه‌ریزی و اجرا کرده اند، 10 مورد از این پروژه ها در این هفته و ۷ مورد درهفته بسیج افتتاح می‌شود.

,

 

,

وی اظهار کرد: برنامه‌ای در قرارگاه پیشرفت و آبادانی داریم که ۱۲۸ نقطه از نقاط محروم کشور با محوریت سپاه پاسداران تقویت و محرومیت زدایی شود بر این اساس در استان همدان 3 نقطه معین شده و به سپاه انصارالحسین همدان مسؤولیت داده شده تا برای محرومیت زدایی در این نقاط اقدام کند.

,

 

,

*اجرای 65 پروژه در محرومیت زدایی از 80 روستا

, *اجرای 65 پروژه در محرومیت زدایی از 80 روستا, *اجرای 65 پروژه در محرومیت زدایی از 80 روستا,

 

,

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان با بیان اینکه دهستان‌های خزل شرقی در نهاوند، پیشخور در فامنین و مهربان در شهرستان کبودراهنگ  نقاط مورد نظر در موضوع محرومیت زدایی هستند تشریح کرد: ۶۵ پروژه اعم از آبرسانی، ترمیم قنات و ...  در 80 روستا طی این برنامه اجرا خواهد شد.  

,

 

,

وی افزود: با توجه به اینکه در این روزها در آستانه سالگرد شهید همدانی هم قرار داریم برنامه هایی از جمله جشنواره خاطره نویسی را در سراسر کشور داریم تا با توجه به مسئولیت سردار در استان های مختلف، با جمع آوری و چاپ خاطرات مختلف از او، معرفی مطلوبی از این شخصیت ازرزنده نظام صورت گیرد همچنین مراسم سالگرد این شهید مدافع حرم را در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهیم کرد.

,

 

,

مجیدی ضمن تأکید بر این امر که تلاش می کنیم واقعیت های جنگ را در طول این هفته بازخوانی کنیم عنوان کرد: اگر دفاع مقدس بله درستی تبیین شود و قطعات واقعی بازگو شود اثرات آن را در جامعه به طور محسوس دریافت خواهیم کرد همانطور که می بینیم امروز از آثار این تلاش ها مدافعین حرم از نسل سوم و چهارم انقلاب تربیت شده‌اند، امید است بتوانیم در تبیین فرهنگ جهاد و شهادت و ترویج آن در بین جوانان و نوجوانان مؤثر واقع شویم.

,

 

,

*نقش استان همدان در دفاع مقدس بی نظیر است

, *نقش استان همدان در دفاع مقدس بی نظیر است, *نقش استان همدان در دفاع مقدس بی نظیر است,

 

,

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان در ادامه با بیان اینکه نقش استان همدان در دفاع مقدس بی نظیر است متذکر شد: لشکر ۳۲ انصارالحسین که از نیروهای مردمی بود با ۵۸ عملیات آفندی و پدافندی در جنگ حضور داشت، ثیپ زرهی قهرمان از ارتش  در عملیات کرخه حماسه آفرید و پایگاه شهید نوژه از روز اول جنگ و حتی روزهای پایانی در عملیات مرصاد نقش آفرین بودند همچنین نقش گروه رزمی مهندسی ۴۳ امام علی از نیروهای تخصصی امام علی در زیرساخت های دفاع مقدس که در ایجاد راهها و شبکه های ارتباطی توان بسیاری به کار گفتند در طی سالهای پس از جنگ انکار ناپذیر است و اینها همه از آثار نقش استان در دفاع مقدس است.  

,

 

,

وی تأکید کرد: استان همدان علاوه بر فرماندهی گردان ها و گروهان های استان، گاهی پشتیبانی از گردان های دیگر را هم بر عهده داشت که گواه این همه رشادت و مجاهدت،  ۸ هزار شهید استان است که عمدتا در میدان نبرد به شهادت رسیدند.

,

 

,

*سپاه در رفع آسیب های اجتماعی نقش آفرین است

, *سپاه در رفع آسیب های اجتماعی نقش آفرین است, *سپاه در رفع آسیب های اجتماعی نقش آفرین است,

 

,

مجیدی در ادامه به نقش سپاه در رفع آسیب های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: نخستین مورد از آسیب های اجتماعی که مدنظر سپاه استان قرار دارد مقابله با مواد مخدر است که اجرای طرح کرامت را در این راستا مورد توجه قرار داده ایم.

,

 

,

وی با بیان اینکه طرح کرامت در شهرستان ملایر اجرایی می شود گفت:  و علاوه بر آن در شهرهای نهاوند، تویسرکان، فامنین و همدان به صورت قطعه ای و موردی مبارزه با آسیب اجتماعی مواد مخدر مدنظر خواهد بود.

,

 

,

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان دومین آسیب اجتماعی مهم در استان را، کاهش نرخ جمعیتی  برشمرد و افزود: با برنامه های موجود تلاش می کنیم روند کاهش نرخ جمعیت کند شود وگرنه در سالهای آتی با معضل پیری جمعیت مواجه خواهیم بود.  

,

 

,

وی تأکید کرد: بیکاری سومین محور اسیب اجتماعی استان است که باید نرخش تغییر کند و این مهم نیازمند هم فکری و هم اندیشی بیشتر دستگاه ها و مشارکت در رفع آثار مخرب این بلای خانمان سوز است.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه