اخبار داغ

سرگردانی ۳۶۰ مسافر ایرانی در روسیه +عکس

سرگردانی ۳۶۰ مسافر ایرانی در روسیه +عکس
۳۶۰ مسافر ایرانی روسیه درحالی به دلیل اختلاف مالی کارگزار روس و آژانس برگزارکننده تور، دچار مشکلات متعدد شده‌اند که مدیر آژانس مربوطه این اتفاقات را «معمولی» توصیف می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تعدادی از مسافران ایرانی از شهرهای مختلف که توسط یکی از آژانس‌های گردشگری مستقر در تهران بلیط تور روسیه را خریداری کرده بودند،‌در سفر به این کشور دچار مشکلاتی شده‌اند. چرا که هنگام ورود رزرو هتل را در اختیار نداشته و راهنمای تور آن‌ها نیز پاسخگوی سوالات و مشکلاتشان نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

یکی از مسافران ایرانی این تور  که از مشهد به این سفر رفته ماجرای سفرش را اینگونه توضیح داد: من و بقیه همراهانم هر کدام از آژانسهای مختلفی در شهرهای مختلف تور روسیه را خریداری کردیم که همه آن آژانس‌ها با یکی از دفاتر خدمات مسافرتی کار می‌کردند. تور خریداری شده برای هر نفر حدود ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان برای ده شب و ۱۱ روز بود و می بایست ۲۲ شهریور ماه اجرا می‌شد اما به ما گفتند که مجبورید روز ۲۳ شهریور سفرتان را آغاز کنید.

,

وی گفت: ما ۲۳ شهریور ماه درحالی به فرودگاه امام تهران رفتیم که نه ویزا در دست داشتیم و نه بلیت. با این وجود مسئول گیت ورودی امارات مشکل ما را حل کرد. دوباره در فرودگاه مسکو دچار مشکل شدیم چون گفتند که چرا هتل ندارید. فردی که آژانس به ما گفته بود لیدر شماست هم وقتی متوجه مشکل ما شد جوابگو نبود و ما را ترک کرد.

,

این مسافر بیان کرد: شب اول ما نتوانستیم به هتل برویم چراکه روی در هتل نوشته بودند که چون آژانس تسویه حساب نکرده و پول اتاق را نداده نمی‌توانید در این هتل اقامت داشته باشید. تا ۵ صبح ما را نگه داشتند، افرادی آمدند و رفتند و یکی از آنها گفت که ۱۵۰ دلار بدهید این هتل را امشب برایتان بگیریم و فردا آن را به شما برمی‌گردانیم.

,

محل اقامت مسافران ایران در  روسیه

, محل اقامت مسافران ایران در  روسیه, محل اقامت مسافران ایران در  روسیه,

وی افزود: برخی دیگر از دوستان ما را در سنت پترزبورگ به مکانی بردند که نه نام هتل داشت و نه نام اقامتگاه. آنها راضی نشدند که در چنین مکانی حضور یابند به همین دلیل شب را در اتوبوس خوابیدند. برخی دیگر در لابی هتل‌ها سرگردان بودند. در این مدت متوجه شدیم فردی که به عنوان لیدر به ما معرفی شده نام مستعارش را به ما گفته است. پلیس روسیه و سفارت به موضوع ورود کردند اما مشکل ما هنوز هم حل نشده است. آژانس می گوید ما مشکل شما را حل می کنیم ولی هنوز بلاتکلیف هستیم. شب گذشته ما را به مکانی آورده اند که اسم هتل هم ندارد. ما به سفارت ایران در روسیه شکایت کردیم.

,

‌مدیر آپارتمان، مسافر ایرانی نمی پذیرد

, ‌مدیر آپارتمان، مسافر ایرانی نمی پذیرد, ‌مدیر آپارتمان، مسافر ایرانی نمی پذیرد,

خبرنگاری پیگیر این موضوع در گفتگو با مدیر آژانس برگزارکننده این تور شد. مدیر آژانس نیز با تاکید بر اینکه چنین اختلاف ها و مشکلاتی ممکن است برای خیلی از آژانس‌ها رخ بدهد و این موضوع از سوی رقبا هدایت می‌شود و ارزش خبری ندارد، گفت: ما هر روز تور گردشگری روسیه را برگزار می‌کنیم ۹۵ گروه را به روسیه فرستاده‌ایم که از گروه نود و دوم به بعد دچار مشکل شدند. مدیر آپارتمانی که در روسیه گرفتیم تغییر کرده و فردی که آمده؛ ایرانی را پذیرش نمی‌کند حتی گویا روی برد هم، این را نوشته است. چون آنجا اصلا هتل نیست آپارتمانی بوده که تاکید شده هتل آپارتمان است. ما به مسافران معمولا مکان جایگزین می‌دهیم اما آنها راضی نمی شوند و دوست دارند همان جا اقامت کنند.

,

وی ادامه داد: از اول به نام هتل آپارتمان به مسافران تور فروخته شده است. ما در بحث جایگزینی با مسافران دچار مشکل هستیم. این اتفاقات خیلی معمول وروال  است در سه روزی که این اتفاق افتاده ما با هتل در حال مذاکره بودیم یک بار ما را تا بعد از ظهر معطل کرده و بعد امتناع کردند. مسافران با ما همکاری نمی کنند آنها توسط رقبا تحریک می شوند و نمی پذیرند به جای دیگری بروند.

,

محل اقامت مسافران ایران در روسیه

, محل اقامت مسافران ایران در روسیه, محل اقامت مسافران ایران در روسیه,

این مدیر آژانس مسافرتی در پاسخ به اینکه چرا قبل از برگزاری این تور به مسافران درباره محل اقامتشان پاسخ داده نشده هم گفت: تورهای گردشگری در زمان کمی برگزار می‌شود و فرصت اطلاع رسانی نبود. اما جلوی بقیه گروه‌ها گرفته شد که اعزام نشوند تمام این شلوغ کاری مسافران کار رقبای ماست.

,

وی درباره اینکه چطور جبران خسارت خواهد شد گفت: اول از همه باید هتل جایگزین بدهیم برای روزهای باقی مانده قرار شده مراسمی گرفته و برای آنها توضیح داده شود. ولی اگر جایگزین هتل را قبول کنند و در آرامش باشند سعی ما بر این است که رضایت آن‌ها را جلب کنیم بخشی از این رضایت را به صورت ملی و بخشی را با برگزاری تورهای مختلف جبران می‌کنیم تا خاطره آن از ذهنشان پاک شود.

,

اختلاف مالی آژانس ایرانی با کارگزار روس

, اختلاف مالی آژانس ایرانی با کارگزار روس, اختلاف مالی آژانس ایرانی با کارگزار روس,

اتفاقی که برای مسافران در روسیه افتاده گویا محدود به ۶۰ نفر نبوده بلکه دو پرواز شامل ۳۶۰ ایرانی دچار مشکل شده اند. رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در مطلبی که توسط روابط عمومی این اداره کل فرستاده شده از سرگردانی ۳۶۰ مسافر خبر داده است.

,

خسروآبادی ماجرای سرگردانی این مسافران را چنین توضیح داده است: اختلاف یکی از دفاتر خدمات مسافرتی پایتخت با کارگزار روس موجب سرگردانی ۳۶۰ مسافر در سن پترزبورگ و مسکو شده که با پیگیری معاونت گردشگری استان کار اسکان هموطنان در سایر هتل ها انجام شد.

,

رجبعلی خسروآبادی با اظهار اینکه تاوان اختلافات مالی بین دفاتر خدمات مسافرتی و کارگزان را گردشگران پرداخت می‌کنند افزود : متاسفانه دفاتر مسافرتی با سابقه نیز به دلیل استفاده از کارگزاران غیر حرفه ای یا عدم پرداخت های مالی آسیب های زیادی را  به مسافران وارد می کنند.

,

مدیر کل میراث فرهنگی تهران گفت : کارگزاران از حربه ای برای تسویه حساب های مالی با آژانس‌های مسافرتی استفاده می کنند که دود آن بیشتر در چشم خود آنها خواهد رفت و موجب بی اعتمادی سفر گردشگران به مقاصد مشکل ساز خواهد شد.

,

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان مقصر اصلی را مجری تور در عدم پایبندی به تعهدات می‌داند و از ادامه اعزام  تور به روسیه توسط آژانس مجری  جلوگیری خواهد کرد و پس از بازگشت مسافران کار رسیدگی به شکایات را با جدیت انجام خواهد ولی در این حال پیگیر حقوق قانونی مسافران سرگردان  در برخورد ناشایست کارگزار در عدم پذیرش هتل خواهد بود و این موضوع را به محض جمع بندی برای رسیدگی به معاونت حقوقی و معاونت گردشگری سازمان انعکاس خواهیم داد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی گفت: اجازه نخواهیم داد فرهنگ گروکشی از مسافر برای تسویه حساب های مالی در بین دفاتر خدمات مسافرتی رواج پیدا کند، زیرا حفظ آرامش و امنیت مسافران خط قرمزی است که برای آن با هیچ کارگزار و دفتر خدمات مسافرتی مصالحه نخواهیم کرد.

,
منبع: مهر
, منبع: مهر]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه