اخبار داغ

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس مطرح کرد؛

پیشنهاد انتخاب وزیر از مناطق آذری نشین بر اساس شایسته سالاری بود نه سهم خواهی

پیشنهاد انتخاب وزیر از مناطق آذری نشین بر اساس شایسته سالاری بود نه سهم خواهی
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بیان داشت: متاسفانه در آستانه رویداد مهم تبریز 2018 نه تبریز شهردار دارد و نه آذربایجان شرقی استاندار و همین مسئله موجب بلاتکلیفی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، طی یکی دو ماه گذشته، انتخاب وزیر کابینه دولت دوازدهم از آذربایجان یکی از موضوعاتی بوده که حواشی زیادی به همراه داشت اما در این بین نه تنها تا به اینجا وزیری از استانهای آذری نشین به خصوص تبریز انتخاب نشده بلکه امروز آذربایجان شرقی بدون استاندار اداره می شود و تبریز هم شهردار ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در این رابطه به خبرنگار زیتون گفت: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه شایسته سالاریست و انتخاب وزرا و مدیران نظام و دولت هم بر این اساس باید باشد. اما سوال اینجاست چرا در حالی که آذربایجان چهره های شایسته دارد و با این همه پیشینه و نقش تاریخی و فرهنگی در کشور، وزیری از این منطقه انتخاب نشود.

,

وی افزود: نمایندگان مناطق آذری نشین در مجلس هم بر همین اساس از رئیس جمهور انتظار استفاده از وزیر آذری در کابینه داشتند و بحث سهم خواهی نبوده است.

,

سعیدی با انتقاد از روند انتخاب استاندار جدید برای آذربایجان شرقی هم گفت: هفته گذشته قرار بر این بود که موضوع انتخاب استاندار آذربایجان شرقی در هیئت دولت مطرح شود اما ظاهرا فرصتی برای طرح این موضوع وجود نداشته و سفر خارجی  اخیر رئیس جمهور و هیئت همراه موجب شد تا این مسئله هم به تعویق بیافتد.

,

وی تصریح کرد: قبلا روند انتخاب استاندار به این منوال بود که گزینه ها به مجمع نمایندگان استان معرفی می شدند و نمایندگان در این رابطه اظهار نظر می کردند، ولی متاسفانه تا دقایق آخر این اتفاق نیافتاد و مجمع در جریان نبوده و تنها نامهایی یک روز قبل از جلسه مجمع به گوشمان رسید. اما امیدواریم هرچه سریع تر تصمیم درست و منطقی برای استانمان گرفته شود.

,

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بیان داشت: متاسفانه در آستانه رویداد مهم تبریز 2018 نه تبریز شهردار دارد و نه آذربایجان شرقی استاندار و همین مسئله موجب بلاتکلیفی شده است.

,

سعیدی اظهار داشت: حداقل انتظار مردم از شورای پنجم این بود که بلافاصله بعد از شروع به کار شورا، اقدام به انتخاب شهردار جدید کنند اما بعد از سپری شدن اینمدت هنوز این اتفاق نیافتاده است. فشارهای وارد شده از بیرون شورا نباید در روند انتخاب شهردار جدید تاثیر گذار باشد.

,

وی گفت: تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال میلادی پیش رو انتخاب شده است و این رویداد شاید هر چند دهه یک بار اتفاق بیافتد. نباید با تاخییر در تصمیم گیری کارها معلق بماند، زمان تعلل نیست.

,

سعیدی در پایان گفت: اینکه در جلسات پشت سر هم مدام موضوع انتخاب شهردار جدید به جلسات بعدی موکول می شود نمی تواند برای مردم قابل قبول باشد. امروز بعد از ظهر جلسه مشترکی بین نمایندگان تبریز و شورای شهر پنجم تبریز برگذار می شود و حتما روند انتخاب شهردار جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه