اخبار داغ

در آخرین روزهای تابستان

آغاز بارش ها با طوفان های شدید در لالی/ستاد بحران هم غافلگیر شد+عکس

آغاز بارش ها با طوفان های شدید در لالی/ستاد بحران هم غافلگیر شد+عکس
در حالی نخستین بارندگی ها در لالی رخ داد که طوفان باد و گردوخاک خسارات فراوانی به تاسیسات شهری وارد کرد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از لالی نیوز، از عصر دیروز در لالی ابری شدن آسمان به همراه وزش بادهای شدید توام با گرد و خاک خبر از هوایی نامساعد در شهر می داد که تا حدودی هم مردم را به دردسر انداخت .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لالی نیوز,

رعد و برق های فراوان و شدید به همراه باد و باران از اوایل شب موجب بروز خساراتی در شبکه های توزیع برق در برخی از مناطق شده بود که با عملیات اکیپ های مختلف اداره برق پس از چند ساعت برق شهر وصل شد .

,

همچنین آب شرب شهری نیز که به دلیل قطع برق دچار قطعی شده بود پس از رفع مشکل در شبکه توزیع برق دوباره وصل شد .

,

از جمله خسارات مهمی که طوفان سهمگین امشب در لالی بر جا گذاشت می توان به خسارت های وارده به  شبکه توزیع برق ، قطع درختان ، آتش سوزی در برخی از مناطق و همچنین واژگونی یک خودروی سواری در شهر اشاره کرد .

,

از جمله مسائلی که در این گونه موقعیت ها باید پیش بینی و همواره برا آن آماده بود عدم وابستگی سیستم آبرسانی مردم به برق شهری است چرا که این سیستم می بایست از طریق دیزل ژنراتورهایی مخصوص از وابستگی به برق شهری جهت پمپاژ آب به منازل مردم مستقل باشد اما ستاد بحران شهرستان لالی پس از مدت ها هنوز در حل این مشکل بر نیامده و مردم با کوچکترین قطعی برق از نعمت آب هم محروم می شوند .

,

همچنین پیشگیری های ضعیف ستاد بحران در سطح شهر در حدی بوده که می توان گفت اگر تنها با یک مصوبه ستاد بحران فضای سبز و درختان سطح شهر و برخی از مناطق هرس شده و مناسب سازی می شدند امروز افتادن درختان بر روی شبکه های برق موجب قطع برق مردم نمی شد .

,

به هر حال این طوفان هم گذشت و خسارات آن در حال حاضر در دست بررسی و اعلام است اما انتظار می رود ستاد بحران در شهرستان بسیار آماده و پیشگیرانه تر در خصوص شرایط نامساعد جوی برنامه ریزی و آمادگی داشته باشد . 

,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه