اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد خبر داد؛

وجود 20 مدرسه مروج سلامت در شهرستان خلیل‌آباد / سطح سواد سلامت مردم در بسیاری از حوزه‌ها باید ارتقاء یابد

وجود 20 مدرسه مروج سلامت در شهرستان خلیل‌آباد / سطح سواد سلامت مردم در بسیاری از حوزه‌ها باید ارتقاء یابد
مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد از پایین بودن سطح سواد سلامت مردم خبر داد و گفت: سطح سواد سلامت هیچ ارتباطی با مدرک تحصیلی فرد ندارد و این سطح سواد باید افزایش پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، سید محمد هاشمی ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خلیل‌آباد بابیان اینکه تشکیل این نشست کارگروه به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و بازگشایی مدارس است، خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های عضو کارگروه باید در جهت ارتقاء سلامت شهرستان گام بردارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

ساخت‌وسازهای جدید سبب ارتقاء سطح بهداشت مدارس شده است

, ساخت‌وسازهای جدید سبب ارتقاء سطح بهداشت مدارس شده است,

وی بابیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو را باید جدی گرفت، خاطرنشان کرد: تب کریمه کنگو نیز از بیماری‌هایی است که باید موارد پیشگیرانه آن مورد تأکید قرار گیرد و برای عدم کشتار دام نذری در سطح شهر و روستا برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه تا به امروز بیماری که از طریق آب باشد در شهرستان گزارش نشده است، تصریح کرد: با توجه به بیماری‌هایی که از طریق آب منتقل می‌شود به‌صورت مداوم کلر سنجی و سلامت آب شرب انجام می‌شود.

,

وی بابیان اینکه با توجه به فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید بسیار حائز اهمیت است، اذعان کرد: ساخت‌وسازهایی که در حوزه فضاهای آموزشی شهرستان صورت گرفته باعث تقویت سطح بهداشت مدارس شده است.

,

 

,  ,

مردم نباید از جاده سلامت خارج شوند

, مردم نباید از جاده سلامت خارج شوند,

هاشمی از وجود 20 مدرسه مروج سلامت در شهرستان خبر داد و عنوان کرد: طی بازدید کشوری که از این مدارس صورت گرفت شهرستان خلیل‌آباد داری 2 مدرسه پنج ستاره، 12 مدرسه چهار ستاره، 5 مدرسه سه ستاره و یک مدرسه هم دو ستاره شد.

,

وی بابیان اینکه دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه ازنظر شنوایی، بینایی و پزشکی معاینه می‌شوند، تأکید کرد: مشکلات دانش آموزان در بدو ورود شناسایی و غربالگری می‌شود.

,

این مقام مسئول سواد سلامت مردم در بسیاری از حوزه‌ها را پایین دانست و ابراز کرد: سطح سواد سلامت هیچ ارتباطی با مدرک تحصیلی فرد ندارد و این سطح سواد باید افزایش پیدا کند و مردم بیشتر با موارد پیشگیرانه و خود مراقبتی آشنا شوند.

,

وی بابیان اینکه برای حذف یک بیماری مسری یا غیرمسری همه باید کمک کنند، افزود: مردم باید به سمت مراقبت از خود و پیشگیری از بیماری‌ها حرکت کنند و باید مراقب باشند که از جاده سلامت خارج شوند.

,

 

,

ورود سالمندان به مسائل اجتماعی آن‌ها را از افسردگی و بیماری خارج می‌کند

, ورود سالمندان به مسائل اجتماعی آن‌ها را از افسردگی و بیماری خارج می‌کند,

هاشمی با اشاره به اینکه اعتبار خوبی در سال گذشته به حوزه بهداشت و درمان شهرستان تخصیص پیدا کرد، گفت: پروژه‌های بهداشتی شهرستان در حال تکمیل است و تا 15 آبان ماه تمام پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

,

وی با اشاره به فرارسیدن هفته سالمندان با شعار آینده‌ای بهتر با مشارکت سالمندان، عنوان کرد: سالمندان باید وارد حوزه‌های اجتماعی شوند تا از حوزه افسردگی و بیماری‌هایی که وجود دارد خارج شوند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد در پایان با اشاره به عملکرد بازرسی بهداشت و محیط حرفه‌ای شهرستان در محرم سال گذشته، تصریح کرد: 35 مورد جلسات گروهی در مساجد و تکایا، 69 بازدید از هیئت‌های مذهبی، صدور 686 کارت بهداشتی عوامل پذیرایی هیئت‌های مذهبی، 21 مورد کلر سنجی آب شرب، بازدید از 37 ایستگاه صلواتی، رسیدگی به 11 مورد شکایات مردمی و... ازجمله اقدامات بهداشت و محیط در محرم سال گذشته بوده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه