اخبار داغ

فرماندار بجستان:

شخصیت امام حسین (ع) گریه و زاری نیست/ امورات را به جوانان واگذار کنید

شخصیت امام حسین (ع) گریه و زاری نیست/ امورات را به جوانان واگذار کنید
فرماندار بجستان گفت: شخصیت امام حسین (ع) گریه و زاری نیست بلکه بخشی از آن گریه و زاری نیست و بیشتر باید به دنبال شناخت امام حسین (ع) رفت، جوانان را باور و امورات به آن‌ها واگذار کنید و از آن‌ها بخواهید، این حرکت شما خواه‌ناخواه عشق و علاقه ایجاد می‌کند و جوانان به خودباوری می‌رسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان‌نیوز، فرماندار بجستان ظهر امروز در مراسم طلایه‌داران هدایت که در مسجد ساباط بجستان برگزار شد به بیان اهداف عزاداری امام حسین (ع) پرداخت و اظهار کرد: ما از مکتب علما و امام حسین (ع) درس گرفتیم و به زبانمان جاری‌شده است و اگر خدا قبول کند در جمع عزاداران می‌نشینیم و اگر گردی خاکی از پای عزادار واقعی امام حسین (ع) بر تن بنشیند، عمر ما بیمه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان‌نیوز,

 

,

حسین ابراهیمی کردیانی ادامه داد: گسترش‌دهنده پیام عاشورا در قالب ذاکر، مداح و سخنران اهل‌بیت ارزش را صدچندان می‌کند در گام اول باید دقت داشت کسانی که سخنران هستند و صحبت می‌کنند، عامل به صحبت باشند برای حل مشکلات باید امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) را درست شناخت.

,

 

,

وی ادامه داد: دانشمند مسیحی، غربی و سنی مطلب می‌نویسد برای امام علی (ع) و می‌گوید من 200 بار نهج‌البلاغه امام علی (ع) را خواندم، ولی ما مسلمانان و بچه شیعه‌ها» محصورشده‌ایم به ماه محرم، یک جوان و بچه شیعه اگر تعریف از امام حسین (ع) داشته باشد نهایتاً می‌تواند از عرفه تا واقعه عاشورا را توصیف و تعریف کند، آن‌هم همان است که در پای منبرها شنیده است.

,

 

,

فرماندار بجستان به پیرامون شخصیت امام حسین (ع) پرداخت و گفت: شخصیت امام حسین (ع) گریه و زاری نیست بلکه بخشی از آن گریه و زاری نیست، در جریان کربلا چه اتفاقی افتاد و چه اتفاقی افتاد امام حسین (ع) حج واجب خود را رها کرد و به‌سوی کربلا عزیمت کرد، 1400 سال گذشته از واقعه عاشورا و مردم هنوز برای امام حسین گریه می‌کنند چرا؟

,

 

,

ابراهیمی در جواب پرسش‌های فوق این‌گونه بیان کرد: جواب سؤال‌های فوق چهار کلمه است که امام حسین (ع) به محمد بن حنیفه وصیت کرد و آن این بود احیای سیره رسول خدا (ص) و علی بن ابی‌طالب (ع) و چرا امام حسین (ع) چنین حرکتی انجام داد مگر آن‌هایی که در مقابلشان قرار گرفتند کفار بودند؟ خیر بلکه برخی از آن‌ها نماز شب و قرانشان ترک نمی‌شد.

,

 

,

وی ادامه داد: واقعه عاشورا و طرفین در عاشورا همان اتفاقی است که درصحنه امروز می‌بینیم؛ با شعار الله‌اکبر سر بچه معصوم را از تن جدا می‌کنند و اگر امروز تأکید بر بصیرت است، این بصیرت کجاست، بصیرت باید تحقیق کرد امام علی (ع) و حضرت زینت (س) و عاشورای را شناخت و شناخت از این شخصیت‌ها بصیرت است.

,

فرماندار بجستان در ادامه این مراسم به جایگاه کلیدی مداحان و رسالت سنگینشان در محرم اشاره کرد و گفت: رسالت مداحان سنگین است و باید ویژه بدان پرداخت، جایگاه اجتماعی و رعایت یک سری مطالب در بحث آسیب‌شناسی با استفاده از ظرفیت خوب مداحان می‌توان این آسیب‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

,

 

,

ابراهیمی در پایان به حضور جوانان در هیئت‌های مذهبی پرداخت و گفت: امورات را به جوانان واگذار کنید و بخواهید، این حرکت شما خواه ناگاه عشق و علاقه ایجاد می‌کند و جوانان به خودباوری می‌رسند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه