اخبار داغ

مصطفی خرسندی در گفت‌وگو با دانا:

"مداح" یعنی "میم، دال، الف، حاء"/ مداح باید "متدین" ، "اخلاق مدار" و "حسن سلیقه" داشته باشد+ فیلم

"مداح" یعنی "میم، دال، الف، حاء"/ مداح باید "متدین" ، "اخلاق مدار" و "حسن سلیقه" داشته باشد+ فیلم
مداح حریم اهل بیت گفت: کسانی می‌خواهند رشد مناسبی داشته باشند باید باغبان مناسبی داشته باشند، اگر "خود رو" باشند ثمر خوبی نمی‌دهند؛ پیشنهاد من به قشر جوان مداح این است که حتما زیر سایه بزرگتر‌ها و آن‌ هم بزرگترهایی که خودشان استاد دیده باشند حاضر شوند تا پیشرفت کنند.
[

مصطفی خرسندی مداح اهل بیت در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آدابی که مداحان باید در ماه محرم به آن توجه داشته باشند اظهار داشت: "مداح" یعنی "میم، دال، الف حاء"؛ "میم" مداح یعنی متدین بودن، توجه به اینکه ما باید نورانی باشیم تا بتوانیم یک محیطی را روشن کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: "دال" مداح یعنی دانش، وقتی می‌خواهیم پشت میکروفن قرار بگیریم، باید دانش کافی را برای ارائه مطلب به مخاطب داشته باشیم، مخاطب‌‌شناسی بسیار مهم است ما باید مخاطب خود را بشناسیم، علم و دانش لازم را برای مخاطب کسب کنیم و بعد پشت میکروفن قرار بگیریم.

,

 

,

مداح اهل بیت گفت: "الف" مداح یعنی اخلاص، ادب، اخلاق؛ مردم از ما انتظار دارند به آنچه که می‌گوییم عمل کنیم، گاهی اوقات ما حرفی می‌زنیم که خودمان عمل نمی‌کنیم؛ اینگونه نباید باشیم.

,

 

,

خرسندی ادامه داد: "حاء" مداح یعنی حسن سلیقه و حسن انتخاب، چه مطلبی را در کجا بخوانیم؛ به نظر من اگر به این چهار مطلب عمل شود خیلی از مشکلات ما حل می‌شود.

,

 

,

وی در خصوص سبک زندگی پیرغلامان اهل بیت که باید الگو جوانان باشد اظهار داشت: بزرگان و پیرغلامان ما خلوت پرجلوتی در محضر حضرت حق دارند؛ اهل نماز شب، اهل قرآن، اهل حلال و حرام هستند؛ اگر آقای "سازگار" جلوتی دارد، این ناشی از خلوتی است.

,

 

,

مداح اهل بیت گفت: آقای سازگار می‌گویند من هنوز هم تا قبل از خواب برای خودم روضه نخوانم و اشک نریزم نمی‌خوابم ولو شده یک جمله بگویم بعد، یک قطره اشک می‌ریزم و می‌خوابم؛ آقای علامه می‌فرمودند 60 سال تا هر روز بعد از نماز صبح زیارت عاشورا نخواندم واشک بر امام حسین نریختم از خانه بیرون نرفتم.

,

 

,

خرسندی گفت: این‌ها سبب می‌شود که برخی جلوه کنند و کسانی می‌خواهند رشد مناسبی داشته باشند باید باغبان مناسبی داشته باشند، اگر "خود رو" باشند ثمر خوبی نمی‌دهند؛ پیشنهاد من به قشر جوان مداح این است که حتما زیر سایه بزرگتر‌ها و آن‌ هم بزرگترهایی که خودشان استاد دیده باشند حاضر شوند تا پیشرفت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه