اخبار داغ

کارآفرین برتر مرکز رشد دانشگاه آزاد سراوان

بازار و بازرگانی مهم ترین بخش یک کار تولیدی/از ایده های علمی تا تولید انبوه کمپوت و ترشی خرما

بازار و بازرگانی مهم ترین بخش یک کار تولیدی/از ایده های علمی تا تولید انبوه کمپوت و ترشی خرما
کارآفرین برتر مرکز رشد دانشگاه آزاد سراوان اظهار داشت: مهم ترین بخش هر کار تولیدی بازار و بازرگانی است که در کنار توسعه محصولاتی که تنها نمونه اولیه از آن ها تولید شده است، می توان با همت و همکاری دانشگاه آزاد تولیدات فرآوری خرما را به انبوه رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون محمد اویس پیام کارشناس ارشد زبان شناسی همگانی و فرهنگی و کارآفرین برتر مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد سراوان با بیان اینکه مراکز رشد وابسته به دانشگاه آزاد، فضایی پویا و کارآمد هستند، گفت: مرکز رشد حلقه اتصال بین افراد خلاق و کارآفرین است و می تواند اقتصاد را برقرار کند و قریب به یقین هر چه اقتصاد به علم نزدیک تر باشد، توفیق بیشتری در آن حاصل خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته مرکز رشد واحد های فناور در دانشگاه آزاد سراوان افتتاح شده است و اقدام به ارائه ایده و همکاری با دانشگاه کرده است، افزود: به یاری خداوند و همکاری دانشگاه توانستم گام هایی را در راستای تحقق ایده هایم بردارم.

,

کارشناس ارشد زبان شناسی همگانی و فرهنگی سراوان در ادامه با بیان اینکه خرما محصول استراتژیک این منطقه است و سراوان از ظرفیت های خوبی در این خصوص برخوردار می باشد، اظهار داشت: ضمن اینکه تمرکز مرکز رشد سراوان بر خرما است و با توجه به اقلیم خاص منطقه میوه های گرمسیری در جنوب استان پرورش می یابد.

,

وی در ادامه تصریح کرد: ساز و کار مراکز رشد بدین صورت است که افراد مختلف شامل دانشجویان، اساتید و حتی شهروندان صاحب اندیشه طی یک قالب خاص یا طرح کسب و کار، ایده های علمی خود را که جنبه اقتصادی داشته باشد، مطرح می کنند و دانشگاه در شورای مرکز رشد که هر هفته برگزار می شود این ایده ها را بررسی کرده و پس از دفاع از طرح، ایده مصوب می شود.

,

پیام در تکمیل مطلب فوق خاطر نشان کرد: متقاضی می تواند به عنوان هسته واحد فناور در فضا و امکانات مطلوبی که دانشگاه در اختیار او می گذارد، به فعالیت های خود بپردازد و در ضمن از حمایت های مالی، معنوی، مشاوره، کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه برای تحقق ایده خود بهره گیری کند.

,

وی فرآوری زیتون ارگانیک و نوعی خاص از ترشی انبه را از جمله محصولات دیگر هسته مرکز رشد دانست و اذعان داشت: امید است که بتوانیم به عنوان شرکت دانش بنیان به فعالیت خود ادامه دهیم و در کنار اشتغال زایی منبع درآمد پایداری برای دانشگاه ایجاد کنیم.

,

کارآفرین برتر مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد سراوان با بیان اینکه مهم ترین بخش هر کار تولیدی بازار و بازرگانی آن است، اظهار داشت: در کنار توسعه محصولاتی که تنها نمونه اولیه از آن ها تولید شده است به زودی با کمک دانشگاه محصولاتی مانند زیتون شور ارگانیک و کمپوت خرما را که به تولید انبوه رسیده اند، در مراکز دانشگاهی استان، کشور و همچنین فروشگاه تخصصی محصولات دانش بنیان و ارگانیک در سراوان ارائه خواهیم کرد. 

,

وی با اشاره به اینکه بر این اساس پژوهش هایی انجام شده بر روی میوه خرما و زیتون توانسته فرآورده های جدیدی تولید کند و برای اعتبار سنجی در نمایشگاه های ملی و بین المللی ارایه کرده است، گفت: در مورد بسته بندی ارگانیک خرما با استفاده از الیاف خرما تحقیقاتی انجام ام و در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره ملی ایده های برتر شرکت کردم و به عنوان تنها نماینده استان در سطح ملی به دفاع از ایده های خود پرداختم.

,


پیام در پایان اذعان داشت: جشنواره ملی تجاری سازی فناوری های پیشرفته کیش نیز از جمله رویدادهایی بوده است که با حمایت دانشگاه آزاد به عنوان هسته فناور "زرین تحفه بلوچستان" به کسب رتبه پرداختم.
 
انتهای پیام

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه