اخبار داغ

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی:

هیئت مذهبی باید به فکر مسائل اقتصادی جامعه باشد / علائق سیاسی را نباید در هیئت وارد کرد

هیئت مذهبی باید به فکر مسائل اقتصادی جامعه باشد / علائق سیاسی را نباید در هیئت وارد کرد
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هیئت مذهبی باید به فکر مسائل اقتصادی جامعه باشد چقدر خوب است با یک سیستم و سازوکار درست و تجربه‌شده‌ای هیئت‌ها صندوق قرض‌الحسنه داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از اسلامشهر خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد موسوی هوایی در گردهمایی بزرگ پیام‌آوران عاشورا و در جمع ذاکران و مداحان هیئت‌های مذهبی شهرستان اسلامشهر گفت: روضه و عزاداری امام حسین علیه‌السلام یکی از مهم‌ترین مسائلی است که خداوند و اهل‌بیت برای احیای دین و در صراط مستقیم قرار دادن بشریت تعبیه کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به‌نقل از , اسلامشهر خبر, ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد موسوی هوایی در گردهمایی بزرگ پیام‌آوران عاشورا و در جمع ذاکران و مداحان هیئت‌های مذهبی شهرستان اسلامشهر گفت: روضه و عزاداری امام حسین علیه‌السلام یکی از مهم‌ترین مسائلی است که خداوند و اهل‌بیت برای احیای دین و در صراط مستقیم قرار دادن بشریت تعبیه کردند.,

وی ادامه داد: بسیاری از روش‌های هدایتی خداوند فقط مبتنی بر مسائل و استدلال‌های عقلی و منطقی است اما نسبت به مسئله سیدالشهدا و هدایتی که بوسیله ایشان و جلسات ایشان وجود دارد این مسئله با عقل و دل و احساسان انسان‌ها گره‌خورده است یعنی هدایتی یک هدایت خشک و صرف عقلی نیست بلکه یک هدایت درونی و قبلی است. هدایتی است که خداوند متعال از اول خلقت بروی آن برنامه‌ریزی کرده است.

,

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم محبت امام حسین را یک حرارتی در دل مؤمنان معرفی می‌کنند که هیچ‌وقت از دل او بیرون نمی‌رود به همین دلیل است که می‌بینیم مسئله روضه‌خوانی و هیئت داری برای احیای امر اهل‌بیت از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. تا این کشش درونی نباشد جوان ما را نمی‌تواند جذب کند. اینکه جوان جذب امام حسین علیه‌السلام می‌شود به دلیل حرارت مکنونه درونی است که خداوند قرار داده است.

,

وی با توصیه به مطالعه کتاب حماسه حسینی شهید مطهری و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عزاداری به دست‌اندرکاران هیئت‌ها گفت: مطالعه این دو منبع باید جز برنامه مطالعاتی همه باشد.

,

وی با تأکید بر اینکه زیارت وارث، زیارت عظیمی است دست‌اندرکاران هیئت مذهبی را به تدبر در این زیارت دعوت کرد و گفت: شرایط هیئت در زیارت وارث جمع شده است. پایگاه هیئت باید محکم باشد و مسیری که در آن گام بر می‌دارد باید قابل دفاع باشد. ملاک اصلی ما در اقامه عزا و عزاداری باید بیانات مقام معظم رهبری باشد چرا که ایشان خلاصه‌ای از مکتب اهل‌بیت است.

,

سخنران این مراسم با اشاره به اینکه مداح، سخنرانی و هیئتی باید مانند اهل‌بیت، عبدالله باشد، یعنی با صفات خداوند برخورد کنند خاطرنشان کرد: در هیئت باید خانواده درست شود هیئت جایی است که همه اعضای خانواده دور پرچم امام حسین جمع می‌شوند بچه هیئتی‌ها باید مراقب خود و خانواده باشد و نباید در منزل با اعضای دیگر خانواده بداخلاقی کند.

,

وی تأکید کرد: هیئت‌ها مذهبی نباید در مقابل دیگر بایستند بلکه باید با هم همکاری کنند هیئت باید به فکر مسائل اقتصادی جامعه باشد چقدر خوب است با یک سیستم و سازوکار درست و تجربه‌شده‌ای هیئت‌ها صندوق قرض‌الحسنه داشته باشند. هر هیئتی باید در محله خود فقرا را شناسایی و آنان را به هیئت دعوت کند.

,

این مسئول با اشاره به شرایط انجام امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر اولاً باید قانونی باشد و باید به سلیقه مقام معظم رهبری باشد.

,

وی با اشاره به یکی از آسیب‌های عزاداری در ایام محرم گفت: قمه زدن علنی مربوط به تشیع انگلیسی است با این کار قلب حضرت زهرا سلام‌الله علیها حتماً جریحه‌دار می‌شود چون فتوای صریح مقام معظم رهبری است که نباید این کار را کرد.

,

حجت‌الاسلام موسوی هوایی با بیان اینکه علائق سیاسی را نباید در هیئت وارد کرد چرا که امام حسین متعلق به همه است، افزود: منظور از هیئت انقلابی این است که آن هیئت پشت سر مقام معظم رهبری و آرمان‌های امام و شهدا باشد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه