اخبار داغ

امام‌جمعه ابرکوه:

دولتی نشدن امربه‌معروف و نهی از منکر، راهکار تحقق آن در جامعه است

دولتی نشدن امربه‌معروف و نهی از منکر، راهکار تحقق آن در جامعه است
امام‌جمعه ابرکوه گفت: سیاسی و دولتی نشدن امربه‌معروف و نهی از منکر، راهکار عملی آن در جامعه است، چراکه مردم میدان‌داران اصلی تحقق آن هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرو ابرکوه، جلسه ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر با حضور اعضای این ستاد در محل دفتر امام‌جمعه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرو ابرکوه,

طی این نشست حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه، فلسفه نام‌گذاری هفته امربه‌معروف و نهی از منکر را قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: آنچه به‌عنوان راهکار عملی امربه‌معروف و نهی از منکر تلقی می‌شود، سیاسی و دولتی نشدن این فریضه است. لذا نباید کاری کنیم که اجرای این فریضه در اذهان مردم یک امر دولتی تصور شود چراکه مردم میدان‌داران اصلی تحقق آن هستند.

,

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر تنها مخصوص بانوان نیست، بلکه مردانی هم که غیرت دینی نداشته و شئونات بی‌اعتنا هستند، در معرض ابتلا به منکر که یک غده ریشه‌دار در تمام زوایای زندگی است، قرار دارند.

,

حسینی بابیان اینکه در بخشی دولتی هم منکر زیاد است، یادآور شد: دولت نیز بخشی از جامعه است که پدیدار شدن اضافه‌کاری بیجا ، بهره‌برداری بی‌مورد از امکانات دولتی، سو استفاده از بیت‌المال، عدم مسئولیت‌پذیری و ... در آن به‌منزله منکر است و مدیران باید تلاش کنند تا محیط کاری خود را از هرگونه منکری پاک، و خوبی‌ها را ترویج کنند.

,

در ادامه علیرضا صالحی فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه ضمن تأکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی در احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر، بیان کرد: هر یک از روسای ادارات باید آسیب‌ها و منکرات حیطه کاری خود را شناخته و برای رفع آن راهکار ارائه دهد.

,

صالحی به جمع‌آوری لباس‌های غیرمتعارف در شهرستان اشاره کرد و گفت: با همکاری نیروی انتظامی و بازرسان اصناف برخی از لباس‌های غیرمتعارف و غربی که اخیراً به بازار آمده و در شأن مردم ابرکوه نیست، توسط متولیان امر جمع‌آوری‌شده و این کار همچنان ادامه دارد.

,

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی با همکاری آموزش‌وپرورش در مدارس را نوعی امربه‌معروف و نهی از منکر برشمرد و تأکید کرد: در سال تحصیلی گذشته کارگاه‌های نامبرده در مدارس به‌ویژه مقطع دبیرستان برگزار می‌شد که امسال نیز چنین برنامه‌هایی با محوریت حجاب و عفاف و شناخت آسیب‌های اجتماعی، در هفته ناجا و دیگر ایام سال، برگزار می‌شود.

,

محمد عزیزی مسؤل قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در رابطه با برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: طی برگزاری جلسات متعدد افرادی به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر شناسایی شده و کارگاه های توجیهی برای آنان برگزار شده است.

,

عزیزی همچنین از برگزاری همایش بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر خبر داد و افزود: این همایش با حضور روحانیون، مداحان، اعضای شورای امر به معروف پایگاه های مقاومت بسیج، مربیان حلقه های صالحین و مسؤلین شهرستان در روز یکشنبه رأس ساعت 17عصر در ناحیه مقاومت بسیج برگزار می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: در ایام سوگواری سالار شهیدان ایستگاه امر به معروف و نهی از منکر در میدان امام حسین(ع) دایر شده و بنرها و تراکت هایی با موضوع اهداف قیام امام حسین(ع) و اهمیت حجاب و عفاف در سطح شهر نصب و پخش می شود.

,

انتهای پیام/م.ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه