اخبار داغ

روایتی خواندنی از پیرزن دامدار اردکانی

روایتی خواندنی از پیرزن دامدار اردکانی
پیرزن دامدار اردکانی با داشتن چندین راس گوسفند و فروش محصولاتشان امرار معاش می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، زندگانی کلمه پر معناییست که هیچ وقت برای افراد مختلف یکسان نیست، شاید شباهت هایی باشد اما یکسان نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

اکثر ما شهرنشیان فعالیت وشغل و زندگی روستانشینان را، کشاورزی و دامداری می دانیم در حالی که در کنار کوچه و محله مان هستند کسانی که امرار معاش زندگی شان در تولید و فراورده های لبنی خلاصه می شود و در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در تلاش هستند.

,

در محله تل بیگمی اردکان که خانه های خشتی کم کم رو به محو شدن هستند شیرزن تنها و نام آشنایی است که درب منزلش به روی همه بازاست و همسایه و محله احترام ویژه ای برای او قائلند.

,

سکینه طالعی ساکن این خانه قدیمی  75 بهار از زندگیش را پشت سرگذاشته و 35 سال است که به دامداری مشغول است و کل درامد زندگی خود را از طریق فروش محصولات دامی به دست می آورد.

,

 این پیرزن اردکانی بعد از فوت همسرش با فروش محصولات سالم و ارگانیک خود به همسایگان توانسته است سه فرزند خود را تنها و با درامد حاصله از دامداری بزرگ و به خانه بخت بفرستد.

,

این پیرزن ساده زیست گفت: سالهاست که برای زندگیم چشم امیدی به خلق نداشتم و با وجود 25 راس گوسفندی که دارم بدون چشم داشت و منتی بچه هایم را بزرگ کنم و آنها را به تنهایی به اینجا برسانم. مسئولین نیز هیچگاه به فکر ما زیردستان نبوده اند، دولتی که خود را خدمتگزار مردم می داند به فکر درماندگان نیست.

,

وی در حالی که گندم های در مشتش را پخش می کرد افزود: خداوند روزی دهنده است و روزی مشخصی را برای من مشخص کرده است و من نیز شکرگذار او هستم. این گندم ها را که خود با دست خود کاشتم را همه روزه بین مرغ و جوجه هایم پخش می کنم اما مقداری نیز در گوشه های دیگر قرار می دعم تا پرنده ها و گنجشک ها نیز از آن بخورند و تا زنده ام به این کار ادامه خواهم داد.

,

, ,

سکینه طالبی ادامه داد: من آنقدر این گوسفند ها را دوست دارم که از طلوع آفتاب به فکر تهیه غذا و علوفه آنها هستم.

,

وی تاکید کرد: این خانه ای که در آن زندگی میکنم متعلق به فرزندانم است و من از دار دنیا فقط همین چند حیوان را دارم که غذایشان را خودم کشت می کنم و برایشان آماده میکنم و از شیر آنها محصولاتی چون کشک، ماست، پنیر، دوغ و ... درست میکنم و همسایه ها نیز با خرید خود انگیزه ای برای ادامه کار می شوند.

,

این پیرزن فعال عنوان کرد: بیشترین فروش من در محصولات شیر و ماست است اما حالا و در این سن برخی کارها برایم دشوار شده و اگر کسی یاریم نکند مجبور به فروش گوسفندانم می شوم.

,

پیرزن خوش روی اردکانی در خصوص کمک مسئولین گفت: نه مسئولین را می شناسم و نه آنها به سراغ پیرزن دامدار می آیند و من نیز از هیچ ارگانی تقاضای کمک ندارم. مدتی است که تحت پوشش اداره بهزیستی قرار گرفته ام و مبلغی به حسابم واریز می شودو خدا را بابت آن شاکرم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه