اخبار داغ

در آستانه بازگشایی مدارس؛

خطر در کمین رفت و آمد دانش آموزان با سرویس مدارس غیر استاندارد/ درس های مرگ دختران هرمزگانی را جدی بگیریم+تصاویر

خطر در کمین رفت و آمد دانش آموزان با سرویس مدارس غیر استاندارد/ درس های مرگ دختران هرمزگانی را جدی بگیریم+تصاویر
سرویس مدارس و امنیت عبور و مرور دانش آموزان در سطح شهر و بیرون از شهر مسئله جدیدی نیست و هر ساله رسانه ها این موضوع را به مسئولان گوش زد می کنند اما متاسفانه تعدادی راحت از این مسئله می گذرند که نمونه آن کشته شدن ۱۲ دختر دانش آموز دختر هرمزگانی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس تابستان هم تمام شد، تنها یک روز دیگر مدارس بازگشایی می شوند، تعدادی کلاس اولی هستند و تعدادی دیگر نیز این مرحله اول را پشت سر گذاشته در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

اما در این بین، وقتی که بوی ماه مهر به مشام می رسد علاوه بر خوشحالی دانش آموزان و والدین آنها برای اینکه فرزندانشان می خواهد درس بخوانند تا در آینده بتوانند برای خود کسی شوند، دغدغه ای نیز دارند که آن هم امنیت و سلامتی فرزندانشان است.

,

, , ,

منظور امنیت عمومی نیست، چرا که الحمد الله سربازان گمنام امام زمان(عج) بیدارند تا همه ما نه تنها دانش آموزان در سلامت و امنیت پایدار باشیم، امنیتی که من در این گزارش به آن اشاره می کنم منظور جابجایی دانش آموزان مدارس با سرویس است، که متاسفانه هر ساله خبرهای ناگواری به علت غیر استاندارد بودن سرویس مدارس دانش آموزانی را به کام مرگ می کشاند.

,

والدینی که با هزاران آرزو فرزندان خود را به مدرسه می برند و هزاران خون دل خورده اند تا به این سن و سال آنها را رسانده اند اما در نبود مدیریت صحیح در آموزش و پرورش و سازمانهای دیگر نظارتی بر این سرویس ها انجام نمی شود و همین موضوع علت اصلی مرگ این آینده سازان کشور است.

,

, ,

نحوه انتخاب سرویس های مدارس، نصب علائم راهنمایی و رانندگی در جلوی مدارس و حتی بر روی خودروی سرویس مدارس و اطمینان از راننده و خودروی سرویس مدارس می تواند تا حدود بسیار خوبی از تصادفات منجر به فوت دانش آموزان بکاهد.

,

, ,

متاسفانه در برخی از نقاط کشورمان سرویس مدارس یک خودروی پراید است که بیش از 12 یک 15 دانش آموز را جابجا می کند ، آیا این سرویس مدرسه است یا قتلگاه دانش آموزان؟

,

, ,

حال از آموزش و پرورش که بگذریم، نوبت به راهنمایی و رانندگی و پلیس راه زحمت کش می رسد، انتظار می رود که این نیروی خدوم همچون سالهای گذشته امنیت و ایمنی سرویس های مدارس را با دغدغه بیشتری در دستور کار قرار داشته باشند تا خدایی ناکرده دیگر والدین دانش آموزان دغدغه ای نداشته باشند.

,

اینکه تعدادی می گویند که مرگ فلان فرد را خدا در تصادف می خواست غلط است چرا که اگر راننده به علائم هشدار دهنده و سرعت مجاز خود توجه داشته باشند این اتفاق نمی افتد که نمونه آن را در همین تصادف یک ماه اخیر یعنی کشته شدن 12 دانش آموز دختر هرمزگانی دیدیم.

,

مرگ دست خداست اما تصادفاتی که بر اثر بی احتیاطی و نبود نظارت بر سرویس مدارس و نحوه انتخاب رانندگان صورت می گیرد را می توان به خدا نسبت داد.

,

نتیجه می گیریم که اگر دستگاههای زیربط همچون حمل و نقل جاده ای، راهنمایی و رانندگی ، پلیس راه، شهرداری و از همه مهمتر وزارت آموزش و پرورش نظارت خود را بر سرویس مدارس قوی تر کنند دیگر شاهد همچین اتفاقاتی در آینده برای دانش آموزان نخواهیم بود.

,

سید فرشادرجائی فر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه