اخبار داغ

با کاهش 25 درصدی تولید انگور؛

۱۶۵ هزار تن انگور امسال در زنجان برداشت می شود

۱۶۵ هزار تن انگور امسال در  زنجان برداشت می شود
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اعلام کاهش ۲۵ درصدی تولید انگور در استان گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۶۵ هزار تن انگور تولید و برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنام اوجاقلو امروز در گفت و گو با خبرنگار زنجانم اظهار داشت:  سطح باغات بارور انگور استان زنجان  ۱۶ هزار و ۲۷۹ هکتار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم,

وی تصریح کرد:  ۱۵ هزار و ۹۲۴ هکتار از این سطح باغات انگور آبی و ۳۵۵ هکتار مابقی باغات دیم را شامل می شود.

,

این مقام مسئول  با بیان اینکه بخشی از باغات انگور غیر بارور هستند، ابراز کرد: سطح باغات بارور و غیر بارور انگور در استان زنجان در مجموع ۱۶ هزار و ۶۳۴ هکتار است که  در حال حاضر سطح باغات غیر بارور انگور در استان نیز به ۵۴۹ هکتار می رسد که ۵۲۱ هکتار از این سطح آبی و ۲۸ هکتار مابقی مربوط به باغات دیم است.

,

وی خاطرنشان کرد:   ۲۲۰ هزار تن انگور طی سال گذشته از باغات استان برداشت شده است که امسال با کاهش تولید این محصول مواجه هستیم.

,

اوجاقلو از تولید ۱۶۵ هزار تن انگور طی سال جاری در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سرمازدگی باعث شد تولید انگور امسال نسبت به سال گذشته در استان کاهش ۲۵ درصدی داشته باشد.

,

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه همه ساله برداشت انگور در استان از مرداد ماه آغاز می شود، ابراز کرد:  برداشت این محصول تا اواسط مهر ماه ادامه پیدا می کند.

,

 

,

* زنجان جزو هشت استان نخست تولید کننده انگور در کشور

, * زنجان جزو هشت استان نخست تولید کننده انگور در کشور,

این مقام مسئول استان زنجان را از جمله استان های مهم تولید  کننده محصول انگور در سطح کشور دانست و گفت: استان از نظر سطح و تولید انگور جزو هشت استان نخست کشور به شمار می رود.

,

وی افزود: عسگری، بیدانه، یاقوتی، شاهانی، فخری و قره اوزوم ارقام انگور تولیدی در استان زنجان هستند که در  زمینه تولید کشمش نیز جزو رتبه های برتر کشوری بوده و سالانه به طور متوسط ۳۰ هزار تن کشمش در استان تولید می شود.

,

 اوجاقلو با بیان اینکهباغداران استان در حال حاضر اقدام به داربستی و ایستاده کردن ۵۵۰ هکتار از باغات انگور استان کرده اند ، تصریح کرد: ایستاده کردن باغات انگور به عنوان راهکار افرایش بهره وری و ارتقای سطح کمی و کیفی این محصول محسوب می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: با ایستاده کردن باغات انگور، میوه ها نور کافی دریافت کرده و به دلیل عبور جریان هوا از لای بوته ها، امکان انتقال بیماری ها از سایر باغات به حداقل می رسد.

,

اوجاقلو تاکید کرد:   ایستاده کردن باغات انگور در جلوگیری از شیوع بیماری سفیدک است که برای این منظور و کمک به باغداران آموزش های لازم توسط جهاد کشاورزی ارائه می شود.

,

وی ابراز کرد: سهولت انجام عملیات مختلف در سطح باغ از جمله برداشت آسان از دیگر مزایای ایستاده کردن باغات انگور است که با توجه به اهمیت موضوع، با برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی مختلف، آموزش های لازم به کشاورزان استان ارایه می شود.

,

لازم به ذکر است  عسگری، بیدانه، یاقوتی، شاهانی، فخری و قره اوزوم ارقام انگور تولیدی در استان زنجان هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه