اخبار داغ

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد:

تبلیغات ابزار تسلط اجناس خارجی در کشور است

تبلیغات ابزار تسلط اجناس خارجی در کشور است
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد گفت: حجم تبلیغات و معرفی کالاهای خارجی در محیط های تبلیغاتی از جمله فضای مجازی که این روزها جایگاه خاصی در میان مردم دارد به مراتب بیشتر از تبلیغ کالاهای ایرانی است و به نوعی تبلیغات ابزار تسلط اجناس خارجی در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، فرهاد شیبک در شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گنبد با اعلام این مطلب افزود: باید از فضای مجازی که یک ظرفیت برای معرفی است بیشتر استفاده شود و همچنین دستگاههای اجرایی در کاهش قاچاق کالا و استفاده از محصولات ایرانی نقش بی بدیلی دارند که باید از ان به درستی استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه،,

وی تصریح کرد: این دو حوزه از جمله ظرفیت های مهم هستند و کسانی که در راستای مارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت دارند باید توجه بیشتری به ان داشته باشند.

,

شیبک یادآور شد تا زمانیکه مردم و به طور عام مصرف کننده ، کالای خارجی را در سبد مصرف خود دارد نمی توان برنامه جامعی برای مبارزه ارائه کرد و باید قبل از آن به مسئله مهم فرهنگ سازی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخته شود.

,

معاون فرماندار ویژه گنبد تاکید کرد: باید این فرهنگ سازی و اصلاح ابتدا در مدیریت ها انجام شود و نباید هر زمان این مسئله مطرح می شود اذهان تنها به سمت مردم و عموم برود و با ساخت تیزرو چاپ بولتن های مختلف آموزشی در طی سال این فرهنگ سازی را انجام دهیم.

,

مطلوبیت نسبی کالای خارجی در قاچاق کالا موثر است

, مطلوبیت نسبی کالای خارجی در قاچاق کالا موثر است,

وی تدوین هرگونه قانون بدون توجه به تنگناها و نگاه موشکافانه به دلائل قاچاق کالا را ناکارامد عنوان کرد و گفت: یکی از مسائل مهمی که می توان آن را در قاچاق کالا موثر دانست مطلوبیت نسبی کالاهای خارجی نسبت به تولیدات داخلی است و اگر از تولیدات ارزیابی درستی انجام نشود نمی توان با این معضل برخورد درستی داشت و علاوه بر افزایش هزینه برخورد ها یقینا به نتیجه نیز نخواهیم رسید.

,

فرهاد شیبک کاهش قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار به 12/6 میلیارد دلار را از دستاوردهای دولت خواند و افزود: امروز در کمیته های تخصصی به این مسئله پرداخته می شود و نگاه به رفع آن تنها مقابله ای نیست و نیاز است کمیته های فرهنگی و آموزشی نیز هم عرض کمیته مقابله به میدان بیایندو اثرگذاری خود را داشته باشند.

,

وی همچنین با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت ترانزیتی با توجه به اقبال کشورها برای انجام کارهای گمرکی خود اظهار کرد: بیش از 34 درصد از عملیات گمرکی در دولت یازدهم الکترونیکی شده است و برای حفظ روابط با کشور های همسایه نیاز است وضعیت ترانزیتی ساماندهی شود و اگر این هوشمند سازی انجام نشود قطعا کشور دیگری را انتخاب خواهند کرد.

,

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گنبد بخش زیادی از قاچاق کالا در شهرستان را به دلیل ناآگاهی دانست که هر یک به نحوی باعث ضررهای مادی و معنوی به شهرستان می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه