اخبار داغ

بررسی نقش رسانه برای تنویر افکار عمومی در گفتگو با کارشناس رسانه ای؛

رسانه انقلابی باید موتور محرک سیاست خارجی در پیگیری مطالبات مظلومین میانماری باشد

رسانه انقلابی باید موتور محرک سیاست خارجی در پیگیری مطالبات مظلومین میانماری باشد
محسن رضایی گفت: رسالت رسانه، انعکاس وقایع بصورت درست و بدون غرض ورزی است که برای جریان سازی موثر، باید با زبان بین الملل درخصوص بازتاب فجایع میانمار با رسانه های خارجی حقیقت جو، گفتگو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رضایی کارشناس رسانه، درخصوص کارکرد رسانه در قبال فجایع میانمار به خبرنگار تیتریک گفت: رسالت رسانه در مورد کشتار مسلمانان، انعکاس این وقایع بصورت درست و بدون غرض ورزی است و با انجام این اقدام ، این فجایع برای جهانیان مورد توجه خواهد بود.

این کارشناس با بیان اینکه بررسی کارکرد رسانه های ایران در بازتاب اخبار میانمار به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می شود، افزود:  انقلاب اسلامی باید یک رسانه بزرگ باشد و در رساندن صدای مستضعفان به جهانیان باید نقش بین المللی ایفا کرده و ابعاد مختلف آن را در سیاست خارجه ایران به نمایش بگذارد.


وی در ادامه تصریح کرد: بدلیل اینکه بیشتر رسانه های داخلی ایران تحت تاثیر جریان های سیاسی شکل می گیرند صدای واحد و رسایی از انعکاس این وقایع و همچنین جریان سازی مطلوبی مشاهده نمی شود.

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک ,
,
,
,
,
,
,
,
رسانه های انقلاب اسلامی باید موتور محرک سیاست خارجی در کشتار مسلمانان میانمار باشند
, رسانه های انقلاب اسلامی باید موتور محرک سیاست خارجی در کشتار مسلمانان میانمار باشند,


رضایی با تاکید این نکته که باید رسانه های انقلاب اسلامی در دو حوزه تنویر افکار داخلی و جهانی نقش اصلی خود را ایفا کنند خاطر نشان کرد: بدلیل کم بودن رسانه های انقلاب اسلامی و بعضاً عدم اولویت بندی مسائل، مغفولیت در این زمینه بسیار مشاهده می شود در حالی که رسانه انقلابی باید با تنویر افکار عمومی، نقش تقویت دستگاه دیپلماسی برای پیگیری مطالبات مظلومین میانماری در سطح بین الملل را ایفا کنند و موتور محرک این جریان باشند.

این کارشناس رسانه در ادامه با بیان این مطلب که مردم با وجود شبکه های اجتماعی بین اللملی می توانند غفلت رسانه ها را جبران کنند افزود:جوانان انقلابی و فعال رسانه ای می توانند با استفاده از بستر شبکه های اجتماعی و انعکاس این فجایع اقدام مناسبی داشته باشند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر این نکته که تولید محتوا و انتشار صحیح در بستر شبکه های اجتماعی باعث جریان سازی و مطالبه جهانی خواهد شد، تصریح کرد: تولید محتوا در این عرصه با استفاده از زبان بین الملل و انتشار آن در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام می تواند تاثیر گذاری بیشتر داشته باشد.


انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه