اخبار داغ

رئیس کمیته امنیت اقتصادی کمیسیون امنیت ملی؛

آمریکا بر اساس برجام موظف به فروش هواپیما به ایران است/ برای جلب اعتماد سرمایه گذاران اختلافات داخلی را کنار بگذاریم

آمریکا بر اساس برجام موظف به فروش هواپیما به ایران است/ برای جلب اعتماد سرمایه گذاران اختلافات داخلی را کنار بگذاریم
محسن علوی گفت: آمریکا بر اساس برجام موظف به فروش هواپیما به ایران است، بی تردید این اقدام آمریکا در مقابل نص صریح برجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محسن علوی نماینده لامردو مهردر گفت و گو با "تیتریک"،با اشاره به تصویب طرح ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران در مجلس نمایندگان امریکا گفت: برجام پیش از روی کار آمدن جمهوری خواهان در آمریکا نهایی شد و از آنجایی که دولت ترامپ همچون روسای پیشین، همواره تلاش می کند با جنگ طلبی و ستیزه گری به اهدافش برسد، توافق هسته ای به مذاقش که به دنبال تغییر حاکمیت جمهوری اسلامی و تحت استعمار قرار دادن ایران است، خوش نیامد، لذا از همان ابتدا به مخالفت با برجام قد علم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

وی با بیان اینکه آمریکا هر اقدامی که لازم است انجام می دهد و به هر دری می زند تا برجام را تحت الشعاع قرار دهد اظهار داشت: در این ارتباط دست آمریکا کاملا بسته است؛ برجام قرارداد میان دو کشور نیست و دنیایی که زمانی بر علیه ایران با امریکا منسجم شده بود امروز در مقابل، این کشور را به بد عهدی متهم می کند لذا امریکایی ها سعی می کنند با خبرسازی، اتهام بستن و اقدامات واهی برجام را دچار چالش کنند.

نماینده لامرد افزود: آمریکا تلاش می کند بندهای مطرح شده در برجام را بی اعتبار نماید لذا آنها هدفشان این است که جلوی فروش هواپیما به ایران را بگیرند اما براساس برجام که به تایید شورای امنیت نیز رسیده است باید این معامله صورت گیرد و هواپیماها به ایران فروخته شود.

علوی در ادامه تحریم ها را عامل به مخاطره افتادن امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری در کشورمان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر راه مقابله با بدعهدی امریکا و تحریم های اعمال شده از جانب این کشور، مذاکرات بین المللی نیست برای انکه شاهد تحولی در معیشت مردم باشیم می بایست اختلافات داخلی را کنار گذاشته و متوجه باشیم که منافع ملی چیست.

رئیس کمیته امنیت اقتصادی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر مشکل اساسی ما اشکال در امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری است که باید بتوانیم با کنار گذاشتن اختلافات داخلی و حفظ انسجام ملی، اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جلب کنیم؛ فراموش نکنیم نقشه راهبردی برای خروج از بحران اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی است .

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه