اخبار داغ

حکایت این روزهای باقی مانده تا ماه مهر؛

لزوم استفاده از لوازم التحریر ایرانی-اسلامی/ سال تحصیلی را با خرید تولیدات داخلی آغاز کنیم

لزوم استفاده از لوازم التحریر ایرانی-اسلامی/ سال تحصیلی را با خرید تولیدات داخلی آغاز کنیم
استفاده از نوشت افزار ایرانی-اسلامی نیازمندِ فرهنگ سازی و توجهِ مردم، مسئولان و تولیدکنندگان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار اقوام؛ نوشت افزار و لوازم التحریر یکی از پرفروش ترین اقلام در آستانۀ آغاز سال تحصیلی جدید است. لوازمی که حاوی نمادهای فرهنگی یک کشور است و نقش مهمی در تقویتِ هویت های بومی کشور دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

همچنین، نوشت افزارها با نمادهای خود نقش زیادی در انتقال فرهنگ به کودکان و نوجوانان دارند و عامل مهمی برای شکل دهی به شخصیتِ کودکان هستند.

,

هر ساله در روزهای محدودی از سال، تعدادِ کمی نمایشگاه در برخی استان های کشور برای ارائۀ نوشت افزارهای ایرانی-اسلامی برگزار می شود و فرهنگ سازی و تأثیر گذاری لازم را ندارد.

,

استفاده از نوشت افزار ایرانی علاوه بر تقویت فرهنگ ایرانی-اسلامی باعث تقویت تولیدِ داخلی می شود و با توجه به نامگذاری سال جاری توسط رهبر انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال، کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد کرد.

,

از طرف دیگر در سال اقتصاد مقاومتی همۀ ما باید خود را موظف به حمایت از کالای ایرانی بدانیم تا در تولید داخلی و شکوفاییِ اقتصادی سهمی هر چند کوچک داشته باشیم. هر چند تولید کنندگان داخلی هم باید با افزایش جذابیت، تنوع و کیفیتِ محصولاتِ خود به بازار نوشت افزار ایرانی- اسلامی رونق دهند.

,

بر این اساس گفتگویی با برخی از فروشندگان لوازم التحریر شهر داران داشتیم تا از میزان استقبال دانش آموزان و اولیاء آن ها از لوازم التحریر ایرانی-اسلامی بیشتر بدانیم.

,

شفیعی، فروشندۀ لوازم التحریر گفت: 80 تا 90 درصد از نوشت افزارهای موجود در بازار مربوط به کشور چین است و تنها 10 یا 20 درصد آن ها ایرانی است.

,

وی اظهار کرد: تعداد کمی از مشتری ها برای خرید اجناس ایرانی مراجعه می کنند و اهمیت استفاده از کالای ایرانی هنوز برای مردم آشکار و واضح نشده است.

,

وی افزود: در برخی موارد کیفیت نوشت افزارهای ایرانی کمی پایین تر از موارد خارجی است و مشتری راغب تر است که کالای با کیفیت کمی بیشتر را حتی در صورت خارجی بودن بخرد.

,

وی گفت: در برخی موارد قیمت زیادترِ لوازم التحریر ایرانی باعث می شود که مشتری ها نوعِ خارجی همان کالا را انتخاب کنند و نوشت افزار ایرانی نخرند.

,

این فروشندۀ لوازم التحریر گفت: در مواردی هم برخی تولید کننده های ایرانی، نوشت افزارهایی با نمادها و شخصیت های خارجی تولید می کنند و از فرهنگ غنی و اصیل ایرانی-اسلامی در کالاهای تولید داخلی استفاده نمی کنند.

,

احمدی از دیگر فروشندگان لوازم التحریر تصریح کرد: در برخی موارد قیمت کالای ایرانی بالاتر است ولی در کیفیت با کالای خارجی برابری می کند و این هم دلیلی برای خرید کالای خارجی علاوه بر وجودِ کالای ایرانی است.

,

وی افزود: تا به حال مشتری هایی که مراجعه می کنند و ملاکشان تنها خرید جنس ایرانی باشد نداشته ام.

,

وی گفت: اگر مشتری ها خودشان بخواهند که از نوشت افزار ایرانی- اسلامی استفاده کنند ما برای تهیۀ این موارد اقدام می کنیم امّا متاسفانه رغبت کمی از طرف مردم برای استفاده از کالای ایرانی وجود دارد.

,

براین اساس و در پایان، به امید روزی هستیم که مسئولان، تولید کنندگان و مردم در حمایت، تولید و استفاده از نوشت افزارها و کالاهای ایرانی-اسلامی عزمی جدی داشته باشند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه