اخبار داغ

با تصویب اعضای شورای شهر صورت گرفت:

کاهش کمیسیون‌های شورای شهر کاشمر از 11 کمیسیون به دو کمیسیون

کاهش کمیسیون‌های شورای شهر کاشمر از 11 کمیسیون به دو کمیسیون
با تصویب اعضای شورای شهر کاشمر تعداد کمیسیون‌های این شورا از 11 کمیسیون به دو کمیسیون کاهش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر اعضای شورای اسلامی شهر کاشمر انروز در جلسه علنی این شورا به بررسی و اصلاح آیین‌نامه داخلی شورای شهر که توسط کمیته چهار نفره متشکل از آقایان اعمی، گل‌محمدی، اسماعیل‌پور و غزنوی تدوین شده بود پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

بر این اساس در مهمترین تغییر ایجاد شده در آیین نامه شورای شهر نسبت به دوره قبل تمامی اعضا با کاهش تعداد کمیسیون‌ها از 11 کمیسیون به دو کمیسیون بر اساس قانون تشکیل شوراها موافقت کردند.

,

بر این اساس از این پس شورای شهر کاشمر دارای دو کمیسیون شامل «کمیسیون برنامه و بودجه و عمران شهری» و «کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی» خواهد بود.

,

همچنین بر اساس این آیین‌نامه در هر کمیسیون سه تا پنج نفر از اعضای شورا می‌توانند عضو باشند و سایر اعضا نیز به عنوان مهمان می‌توانند در جلسات کمیسیون‌ها شرکت کنند.

,

اعضای کمیسیون نیز به پیشنهاد رییس شورا و با موافقت سایر اعضای شورای شهر انتخاب می‌شوند.

,

همچنین در آیین‌نامه داخلی شورای شهر کاشمر مقرر شده است فعالیت‌های کمیسیون‌ها باید هر سه ماه یک بار به اطلاع هیأت رئیسه شورای شهر برسد و هیأت رئیسه ضمن اطلاع رسانی این فعالیت‌ها در تابلوی اعلانات به سایر اعضای شورا نیز اطلاع رسانی انجام دهد.

,

همچنین هر کمیسیون دارای کارگروه‌هایی خواهد بود تا موضوعات مختلف در آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و به اعضای اصلی کمیسیون‌ها ارائه شود.

,

بر این اساس موضوع‌های توافقات، حمل و نقل، فضای سبز، عمران و شهرسازی و برنامه و بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه و عمران شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت و موضو‌ع‌های نامگذاری، بهداشت، محیط زیست، فرهنگی و پژوهش در کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

,

همچنین در آیین‌نامه شورای شهر کاشمر مقرر شده است هر طرح پیشنهادی باید حداقل با امضای سه نفر از اعضای شورا به هیأت رئیسه ارائه شود.

,

در نهایت آیین نامه شورای شهر کاشمر در 48 ماده و 47 تبصره توسط اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

,

همچنین در ادامه این جلسه  به پیشنهاد اسماعیل‌پور از اعضای شورای شهر موضوع انتخاب اعضای کمیسیون‌های شورا هم در دستور کار قرار گرفت و با موافقت اعضا، آقایان اعمی، صادقی، گل‌محمدی، خزاعی و غزنوی به عنوان اعضای کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی و آقایان اعمی، خباززاده، گل‌محمدی، غزنوی، و اسماعیل‌پور به عنوان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و عمران شهری انتخاب شدند.

,

در بخش دیگری از جلسه شورای شهر کاشمر موضوع کرایه تاکسی‌های درون شهری مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورا با پیشنهاد افزایش کرایه تاکسی‌ها به میزان 15 درصد موافقت کردند.

,

در همین راستا حسن اعمی عضو شورای شهر با انتقاد از عدم پوشش تمام مسیرها توسط تاکسی‌های درون شهری گفت: هم اکنون حدود 60 درصد شهر کاشمر تحت پوشش خدمات‌رسانی تاکسی‌های درون شهری نیست و لازم است برای حل این معضل چاره‌اندیشی شود.

,

غزنوی دیگر عضو شورا در این زمینه گفت: در دوره‌های قبلی شورای شهر مصوبه‌ای به تصویب رسیده است که بر اساس آن مقرر شده بود تمامی تاکسی‌ها به صورت نوبتی نقاط کور را سرویس دهی کنند و با توجه به تعداد تاکسی‌های درون شهری کاشمر تقریباً در هر 45 روز یک بار نوبت تاکسی‌ها می‌شد تا به نقاطی که مسافر کمتری دارد خدمات رسانی کنند.

,

وی ادامه داد: تا اجبار در کار نباشد تاکسی‌ها تن به این کار نمی‌دهند چرا که در حال حاضر فقط چهار خیابان اصلی تحت پوشش خدمات رسانی تاکسی‌ها قرار دارد.

,

محمد صادقی دیگر عضو شورای شهر هم در همین زمینه خواستار افزایش کرایه نقاط کور شد تا به این وسیله انگیزه لازم برای رانندگان تاکسی جهت خدمات رسانی به این نقاط فراهم شود.

,

در این جلسه شورای شهر کاشمر موضوع کمبود پارکینگ در داخل شهر کاشمر هم مطرح و خزاعی عضو شورای شهر اظهار داشت: قرار بر این بوده است که درآمدی که شهرداری از محل جریمه حذف پارکینگ دارد در حساب جداگانه‌ای تجمیع و برای تأمین پارکینگ مورد استفاده واقع شود.

,

وی خاطرنشان کرد: شایسته است این حساب به طور دقیق مورد بررسی شورای شهر قرار گیرد و در این دوره چهار ساله با استفاده از این درآمد چند پارکینگ عمومی و مکانیزه توسط شهرداری در نقاط مختلف شهر ایجاد شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه