اخبار داغ

رتبه نخست کنکور دکتری:

خانواده ها، مهمترین نقش را در موفقیت فرزندانشان دارند

خانواده ها، مهمترین نقش را در موفقیت فرزندانشان دارند
رتبه برتر در کنکور دکتری تخصصی سال 96، گفت: نقش خانواده ام در موفقیتم بسیار تاثیرگذار بود چرا که خانواده ها با مهیا ساختن محیط و حمایت های لازم مهمترین نقش را در موفقیت فرزندانشان دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیلوانا نیوز،این روزها با انتشار کارنامه های دکتری تخصصی سال ٩۶ مطلع شدیم رتبه نخست رشته مهندسی بافت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران یکی از فرزندان پرتلاش اهل بخش سیلوانای ارومیه و ساکن روستای کایر مرگور  حکمت فرجپور می باشد که شما را به خواندن این گفتگوی اختصاصی دعوت می کنیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیلوانا نیوز,

حکمت فرجپور رتبه نخست رشته مهندسی بافت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در گفتگوی اختصاصی با حضور در دفتر پایگاه خبری سیلوانانیوز گفت : متولد روستای کایر منطقه ی مرگور سیلوانای ارومیه هستم و در خانواده ای ۵ نفره در این روستا بزرگ شدم  و یک خواهر و یک برادر دارم و از نظر درآمد شکر خدا یک خانواده ی متوسط محسوب می شویم .

,

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در منطقه ی مرگور ارومیه گذراندم و برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان به شهرستان ارومیه مهاجرت کردم . خوشبختانه توانستم در کنکور کارشناسی (کنکور سراسری ) با کسب رتبه ١٧٠٠ منطقه ٢ در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه اصفهان قبول شوم و در مقطع کارشناسی ارشد هم با کسب رتبه ۴٠٠ در رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه علم و صنعت ایران قبول و ادامه تحصیل دهم .

,

امسال هم در کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت شرکت کردم و توانستم با کسب رتبه ١ در مجموعه مهندسی پزشکی ؛ در رشته ی مهندسی بافت دانشگاه شهید بهشتی تهران قبول شوم.

,

فرجپور درباره شروط موفقیتش در تحصیل گفت: تلاش و پشتکار در هر کاری مطمئنا به موفقیت ختم می گردد برای کنکور دکتری ۴ ماه در طول شبانه روز ١٠ الی ١٢ ساعت درس خواندم و نقش خانواده ام در موفقیتم بسیار تاثیرگذار بود چرا که خانواده ها با مهیا ساختن محیط و حمایت های لازم مهمترین نقش را در موفقیت فرزندانشان دارند.

,

فرجپور همچنین در خصوص نقش امکانات آموزشی در بخش سیلوانا و مناطق آن در موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان و داوطلبان گفت : اگرچه در مقطع دبیرستان می توانستم در منطقه مرگور ادامه تحصیل بدهم اما متاسفانه امکانات آموزشی در بخش سیلوانا بسیار محدود بوده و هست و چون کنکور کارشناسی را مهمترین کنکور در دوران تحصیل تشخیص دادم با حمایتهای خانواده ام به ارومیه مهاجرت کردم و با تلاش و پشتکار توانستم در رشته مورد علاقه ام که تلفیقی از مهندسی و پزشکی بود قبول شوم .

,

وی درباره نقش وضعیت مالی خانواده ها در تحصیل جوانان و نوجوانان گفت : اگرچه درآمد خانواده ها و دانشجویان و دانش آموزان برای تحصیل ضروری است اما علاقه و انگیزه داوطلب در تحصیل مهمتر از همه چیز است و اینکه جوانان و نوجوانان ؛ تحصیل را به دلیل داشتن کوچکترین و کمترین هزینه ها ترک نمایند منطقی و قابل قبول نیست چرا که مهمترین کنکور را کنکور کارشناسی میدانم و خودم در زمان کنکور کارشناسی توانایی خرید کتابهای کمک درسی را نداشتم اما چون انگیزه و علاقه ی زیادی به رشته های مهندسی و پزشکی داشتم بیشتر به کتابهای درسی توجه داشتم و کتابهای کمک درسی را از دوستان و یا کتابخانه ها امانت می گرفتم.

,

در پایان حکمت فرجپور خطاب به دانش آموزان و دانشجویان و مسئولان گفت:
از دانش آموزان و دانشجویان تقاضا دارم که در هر رشته و مقطع تحصیلی که باشند به فکر ادامه تحصیل باشند و به گرفتن مدارک تحصیلی چون دیپلم بسنده نکنند اگرچه گاها مشاهده می شود بعضی از دانش آموزان بخصوص در سال اول کنکور رتبه دلخواهی را کسب نمی کنند اما با برنامه ریزی درست و تلاش و پشتکار حتما به جایی که حقشان باشد خواهند رسید و نگران دغدغه های شغلی نباشند چرا که اگر درست انتخاب کنند و ادامه دهند حتما به کار و اشتغال مناسب هم خواهند رسید.

,
,

از مسئولان محترم آموزشی ؛ نهادهای دولتی و فرهنگیان هم درخواست دارم با ایجاد زیرساختهای مناسب بخصوص در مناطق حاشیه ی شهرها چون کتابخانه ها و ایجاد مشوق هایی مانند برگزاری مراسمات تقدیر و تشکر توجه بیشتری به دانش آموزان و دانشجویان مناطق کم برخوردار داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه