اخبار داغ

شهر یاسوج به شهر دستفروشان تبدیل شده است

شهر یاسوج به شهر دستفروشان تبدیل شده است
صفایی نیا در طول مدت ۲۰ و چند روزی که به عنوان سرپرست شهرداری فعالیت می کند گرچه ادامه روند پروژه های عمرانی شهری مانند پیاده روسازی ، جدول گذاری و آسفالت و سایر اقدامات را که جاوید شهردار پیشین انجام می داد را در دستور کار قرار داد اما هنوز نیز برخی مشکلات مانند قبل به قوت خود باقی مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج  آذر صفایی‌نیا از کارکنان رسمی شهرداری یاسوج را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند و اولین نشست خبری سرپرست شهرداری یاسوج 17 شهریور امسال در حالی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

آذر صفایی‌نیا” ۳۷ ساله و دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد مهندسی معماری است در اولین نشست خبری خود  که 16 شهریور امسال برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آرامشی که در شهرداری یاسوج داریم را مدیون «جاوید» هستیم، اظهار کرد: دکتر جاوید با عملکردش آرامش را در شهرداری یاسوج حاکم کرد و من همه دنبال‌رو سیاست‌ها و کارهای او هستم.

,

این روزها با توجه به اینکه هنوز شهردار شهر یاسوج به شکل رسمی معرفی نشده است، اما بخشی از کارها و پروژه های این نهاد خدماتی در بلاتکلیفی اجرا به سر می برند.

,

بسیاری از کارها و برنامه ها و پروژه های شهر یاسوج نیاز به یک نگاه بلندمدت دارد، حال آنکه سرپرست موقت شهرداری یاسوج هر چند موفق باشد اما نمی تواند نگاه بلند مدت نسبت به این پروژه ها داشته باشد. که در نوع خود امر طبیعی به نظر می رساند.

,

در این گزارش می خواهیم به عملکرد بیست و چند روزه شهردار یاسوج گریزی بزنیم و ببینیم از زمان روی کار آمدن آذر صفایی، شهرداری یاسوج دستخوش چه تغییرات و حواشی شده است:

,

اولین حاشیه ای که باعث شد شهرداری یاسوج در دوره کوتاه مدیریتی سرپرست شهرداری به نوعی تذکر بخورد به جلسه ستاد تسهیلات سفرهای شهرستان بویراحمد برمی گردد. این جلسه بدون حضور سرپرست شهرداری یاسوج برگزار شد و فرماندار بویراحمد نسبت به این موضوع واکنش تندی نشان داد.

,

در این نشست، فرماندار بویراحمد از خدمات رسانی ضعیف شهرداری در تعطیلات پایانی تابستان گلایه داشت که در زیر عینا صحبت های فرماندار بویراحمد آورده شده است:

,

شهر یاسوج به شهر دستفروشان تبدیل شده است / کم کاری در بعضی از حوزه های شهرداری پذیرفته نیست

, شهر یاسوج به شهر دستفروشان تبدیل شده است / کم کاری در بعضی از حوزه های شهرداری پذیرفته نیست,

فرماندار بویراحمد توجه وحساسیت به خدمات رسانی مسافران تعطیلات تابستانی و شهروندان را گوشزد کرد و گفت: انتظار میرفت شهرداری با توجه به وظیفه مدیریت خدمات شهری و در آستانه تعطیلات پایانی تابستان خود شهردار یا سرپرست شهرداری در این جلسه شرکت می کردند.

,

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان بویراحمد گفت: همه ی دستگاه های عضو ستاد باید برای خدمات رسانی بهتر به گردشگران ومسافران تعطیلات پایانی تابستان در آماده باش کامل باشند.

,

رئیس شورای تامین شهرستان بویراحمد با بیان اینکه شهر یاسوج به شهر دستفروشان تبدیل شده است، گفت: گاهآ مشاهده شده است که دو سوم از عرض خیابان های پر تردد شهر یاسوج را خودروهای میوه فروش ودستفروشان اشغال کردند، لذا ساماندهی دستفروشان و رفع سدمعبر خیابان ها باید در اولویت کاری قرار بگیرد و در صورتی که اجرائیات شهرداری نسبت به این معضل بی توجهی نشان بدهد، تبدیل به یک معضل بزرگتری خواهد شد.

,

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: کم کاری در بعضی از حوزه های شهرداری پذیرفته نیست.

,

نظری در حاشیه این جلسه و دربخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مبادا عده ای در این کش وقوس های تغییرات مدیریتی شهرداری بخواهند افرادی را بدون رعایت قوانین ومقررات جاری بکار بگمارند.

,

فرماندار بویراحمد افزود: این در حالیست که در هر خانوار شهرستان بویراحمد سه یا جهار نفر تحصیل کرده بیکار وجود دارد وکسی که نفوذی در سیستم اداری شهرداری دارد بدون رعایت قانون، جذب یا تبدیل وضعیت می شود، بنا براین اگر تخلفی صورت بگیرد قطعآ متخلفین را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

,
مشکلاتی که صفایی نیا هم نتوانست ساماندهی کند
, مشکلاتی که صفایی نیا هم نتوانست ساماندهی کند,

صفایی نیا در طول مدت 20 و چند روزی که به عنوان سرپرست شهرداری فعالیت می کند گرچه ادامه روند پروژه های عمرانی شهری مانند پیاده روسازی ، جدول گذاری و آسفالت و سایر اقدامات را که جاوید شهردار پیشین انجام می داد در دستور کار قرار داد اما هنوز نیز برخی مشکلات مانند قبل به قوت خود باقی مانده است.

,

وجود دستفروشان دوره گرد در سطح خیابان های یاسوج ، مسدود کردن پیاده رو ها و ضعف شدید خدمات رسانی به مسافران و گردشگران در سطح پارک ها و مناطق گردشگری شهری مانند آبشار یاسوج خود گویای این حقیقت است که کار شهرداری با خانم صفایی نیز پیش نخواهد رفت.

,

فرماندار بویراحمد نیز همانگونه که ستاد خدمات سفر شهرستان بویراحمد اشاره کرد از وضعیت نابسامانی در ارائه خدمات به گردشگران و مسافران تعطیلات تابستانی ابراز نگرانی کرد و سرپرست شهرداری یاسوج نیز به این اظهارات واکنش نشان داد  و گفت درصدد ساماندهی این وضعیت هستیم اما در طول این 20 روز فعالیت صفایی کار خاصی مشاهده نشده است.

,

جای خالی فعالیت های فرهنگی و مذهبی در فضای شهر توسط شهرداری یاسوج

, جای خالی فعالیت های فرهنگی و مذهبی در فضای شهر توسط شهرداری یاسوج,

از دیگر نکاتی که می توان در سطح شهر یاسوج به آن توجه کرد می توان به  بی توجهی به مبلمان شهری و عدم توجه به تبلیغات محیطی در اعیاد و منتاسبت های مذهبی و ملی است که در این زمینه می توان نمونه هایی از بی توجهی این نهاد را در عید غدیر و عید قربان مشاهده کرد.

,

در سایر مناسبت ها نیز که نیاز است شهرداری در حوزه فرهنگی نیز پیشگام شود و با نصب بنرهای تبلیغاتی فضا را برای شادی و نشاط مردم در سطح شهر فراهم کند نیز اقدام خاصی تاکنون و در 20 روز از فعالیت سرپرست این شهرداری صورت نگرفته است و تنها در مردادماه امسال و در زمان جاوید مراسم جشنی به مناسبت دهه کرامت در پارک ولایت با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

,

به طور کلی تغییرات مبلمانی و محیطی مانند زیبا سازی شهر که از وظایف اصلی شهرداری برای ایجاد شور و نشاط در شهروندان به شمار می رود به فراموشی سپرده شده است و اگر گذری بر خیابان های و درب و دیوارهای  شهر داشته باشید همچنان مانند گذشته یک شهر بی روح با دیوارهایی پر از پوسترهای نو و کهنه است.

,

خیابان هایی با چاله و چوله های فراوان

, خیابان هایی با چاله و چوله های فراوان,

اما قصه آسفالت‌های خراب و چاله چوله‌های شهر یاسوج تنها در خیابان‌های مرکز شهر خلاصه نمی‌شود هر کجای این شهر را که بنگری زخم‌هایی عمیق از مدیریت ناصحیح شهری را می‌بینید و خدا می‌داند روزانه چند نفر در این چاله‌ها زمین خورده و مجروح می‌شوند.

,

این زخم‌ها در کوچه پس کوچه‌ها و نقاطی که کمتر در دید عموم یا مسئولان است بیش از دیگر نقاط سرباز کرده، تا شهری که لقب پایتخت طبیعت ایران را یدک می‌کشد و به واسطه آب و هوای مطبوعش با شروع تابستان مأمنی برای صدها مسافر و گردشگر از سراسر نقاط ایران می‌شود در زمینه مبلمان شهری حال و روز چندان خوشی نداشته باشد.

,

سال‌هاست که چاله‌های سطح خیابان‌های شهر یاسوج به عنوان یکی از معضلات اصلی این خیابان‌ها خودنمایی می‌کند و با وجود نارضایتی شهروندان هر روز شاهد عمیق‌تر شدن این زخم‌های کهنه بر پیکر شهر هستیم.

,

بنابر اظهارات رانندگانی که در سطح شهر یاسوج تردد می کنند وجود چاله‌های فراوان در سطح شهر سبب شده خودروها دچار نقص فنی از جمله فرسودگی زودهنگام لاستیک و یا تخریب جلوبندی شده و به تعمیر نیاز پیدا کنند و از طرفی گاهی اوقات حرکات مارپیچ رانندگان برای رد کردن چاله‌های موجود سبب وقوع تصادف و خسارات ناشی از آن می‌شود.

,

اینها گوشه هایی از برخی از مشکلات قبلی و بوجود آمده در زمان تصدی شهردار جدید شهر یاسوج است که انتظار می رفت انتصاب آذر صفایی بتواند بخش هایی از آن را جبران کند.

,

هر چند که منکر تلاشهای خانم شهردار نمی توان شد اما آنگونه که برخی رسانه ها در خصوص اقدامات این مدت شهرداری یاسوج نوشته اند، نبوده است.

,

در این بین برخی خبرها از تخلفات مالی در بخش هایی از شهرداری یاسوج خبر می دهد که یکی از خبرگزاری های استان در خبر خود اینگونه آورده است که صبح زاگرس آنرا رد یا تایید نمی کند:

, صبح زاگرس,

"تبانی 430 میلیون ریالی شهرداری یاسوج در حالی صورت گرفته است که امور مالی پایتخت طبیعت ایران با صدور ۲ چک 300 میلیون ریالی و ۱۳۰ میلیونی یک شرکت با مدیر عامل و اعضای مشخص در وجه شخص سومی این چک‌ها را پرداخت کرده است."

,
 
,
این خبرگزاری اعلام کرده است با توجه به اسنادی که دارد بزودی جزئیات بیشتری از این تبانی را منتشر می کند. که البته این موضوع به دوران شهردار سابق شهر یاسوج، جاوید برمی گردد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه