اخبار داغ

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان مطرح کرد:

عدم حمایت دولت از سرمایه گذاری در اکتشافات معادن/ 13 درصد از سرمایه گذاری در بخش صنعت استان مربوط به شاهرود است

عدم حمایت دولت از سرمایه گذاری در اکتشافات معادن/ 13 درصد از سرمایه گذاری در بخش صنعت استان مربوط به شاهرود است
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: اکتشافات معادن ریسک بالایی دارد و دولت هیچ گونه حمایتی از سرمایه گذاری در بخش اکتشافات نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار بهروز اسودی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در جلسه هماهنگی برگزاری همایش توسعه شرق استان سمنان با اشاره به وجود 322 طرح آماده در حوزه صنعت و معدن استان گفت: برای سرمایه گذاری در شرق استان باید پتانسیل های لازم ایجاد شود که این پتانسیل ممکن است آب، حمل و نقل، زیرساخت، مالیات، محیط زیست، تسهیلات بانکی و ... باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار,

وی اظهار کرد: برای رونق سرمایه گذاری در شرق استان زمین به صورت رایگان در اختیار سرمایه گذار قرار داده شود.

,

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: 4 شهرک صنعتی در 477 هکتار زمین در استان سمنان وجود دارد اما هنوز یکصد هکتار آن پر نشده است.

,

اسودی با بیان اینکه 254 واحد صنعتی معدل 14 درصد صنایع استان سمنان در شهرستان شاهرود است، بیان کرد: 13 درصد از سرمایه گذاری در بخش صنعت، 13 درصد از اشتغال استان، 12 درصد جواز تاسیس واحدهای صنعتی، 16 درصد سرمایه گذاری حوزه صنعت و معدن استان سمنان در شهرستان شاهرود است.

,

وی با اشاره به وجود 87 معدن در شرق استان سمنان اذعان کرد: شرق استان یکی از پر ظرفیت ترین مناطق در بخش معدن است که برای توسعه معادن شرق استان باید سه عامل اکتشافات، استخراج و فراوری با هم دیده شود.

,

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه اکتشافات ریسک بالایی دارد و دولت هیچ گونه حمایتی از سرمایه گذاری در بخش اکتشافات نمی کند، عنوان کرد: در حال حاضر اکتشافات مس و پلی متان اولین اولویت برای سرمایه گذار خارجی است و اکتشاف مواد اولیه تولید آلومینیوم با اولویت بوکسیت، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و سنگ آهک نیز از ظرفیت های شناخته شده و اولویت سرمایه گذاری در معادن استان سمنان است.

,

اسودی یادآور شد: یکی از مشکلات بخش اکتشافات ماشین آلات معادن است که به دلیل عدم تخصیص منابع بانکی کهنه و قدیمی شده است و بهره وری را کاهش می دهد.

,

وی با بیان اینکه بهره برداری از شورابه ها برای استحصال منیزیم و پتاسیم از دیگر اولویت های بخش صنعت و معدن استان سمنان است، گفت: نیاز استان سمنان به این دو ماده معدنی سالانه 350 هزار تن است و ما با 290 هزار تن کمبود این مواد مواجه هستیم و این در حالی است که در شورابه های طرود چندین میلیارد تن منیزیم و پتاسیم وجود دارد.

,

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تزریق علم به حوزه معدن را یکی دیگر از برنامه های صنعت و معدن استان عنوان کرد و افزود: معدن به تنهایی ارزش ندارد و آنچه که به معدن ارزش می دهد فراوری آن است که ارزش آن را تا هزار برابر افزایش می دهد و با توجه به وجود دانشگاه صنعتی شاهرود در شرق استان برنامه هایی برای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه در این منطقه باید دیده شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه