اخبار داغ

نماینده مردم خدابنده در مجلس:

بیشتر روستاهای شهرستان خدابنده آب سالم برای آشامیدن ندارند

بیشتر روستاهای شهرستان خدابنده آب سالم برای آشامیدن ندارند
نماینده مردم خدابنده در مجلس با اشاره به مشکلات شهرستان خدابنده گفت: نبود آب شرب در روستاها و بیکاری جوانان مردم شهرستان خدابنده را رنج می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مشکلات مردم شهرستان خدابنده اظهار کرد: با توجه به بازدیدهایی که به همراه مسئولان شهرستانی از مناطق مختلف داشتیم، حادترین مشکل خدابنده بحث آب شرب روستاهای این شهرستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: در مراجعات ما به روستاها کمتر روستایی بود که اهالی آن از مشکل آب شرب گلایه نکنند، حتی در برخی روستاها متاسفانه آب شربی وجود ندارد و از آب غیربهداشتی استفاده می‌کنند.

,

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل آب شرب روستاها به یک دغدغه تبدیل شده است، ابراز کرد: بیکاری جوانان دومین موضوعی است که مردم شهرستان خدابنده با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که خانواده‌ها را رنج می‌دهد.

,

وی با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی شهرستان خدابنده عنوان کرد: راه‌های روستایی این شهرستان وضعیت بسیار بدی دارند که این راه‌ها باید به هر نحوی که شده بهسازی شوند چرا که جان انسانها در خطر است.

,

بیگدلی با اعلام اینکه بحث گاز روستاهای شهرستان خدابنده یکی دیگر از مشکلات است، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته حدود 46 درصد روستاهای شهرستان خدابنده از نعمت گاز برخوردار بودند که با پیگیری‌های انجام شده اکنون 60 درصد روستاها از این نعمت برخوردارند در حالی که طبق وعده‌های داده شده تعداد روستاها دارای گاز باید بیشتر از اینها می‌شد.

,

وی بیان کرد: رایزنی‌هایی در مورد تامین نقدینگی انجام شده و امیدواریم تا یک یا دو هفته آینده به نتایجی منجر شود تا ما برای دهه فجر بتواینم تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز را به بالای 70 درصد برسانیم و در سال 97 مشکل گاز شهرستان را به صورت کامل حل و فصل کنیم.

,

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل بعدی به موضوع کشاورزان برمی‌گردد، اظهار کرد: بالای 80 درصد مردم شهرستان خدابنده به کشاورزی مشغول هستند و این شهرستان قطب کشاورزی استان بوده و در تولید سیب‌زمینی، گندم و محصولات باغی سرآمد است اما متاسفانه حمایتی از این کشاورزان نمی‌شود.

,

وی تصریح کرد: بنده از همین روستاها اعتراض خود و مردم این شهرستان را به گوش مسئولان کشور می‌رسانم، متاسفانه در زمینه ارائه تسهیلات بانکی به این کشاورزان کوتاهی بزرگی انجام شده است.

,

بیگدلی با بیان اینکه بانکها نباید به دید یک تاجر به کشاورزان نگاه کنند، ابراز کرد: بانکها نباید آن برخوردی که با یک تاجر و فعال اقتصادی در کسب سود دارند با کشاورزان نیز همان برخورد را داشته باشند، متاسفانه قوانین مربوط به بخشودگی وامهای کشاورزی(کشاورزانی که دچار خسارت شدند) که هم در بودجه سال 96 و برنامه ششم توسعه به صورت واضح آمده اجرا نمی‌شود.

,

وی با اشاره به خساراتی که سیل به شهرستان خدابنده وارد کرده است، افزود: در کنار سیل ما با خشکسالی و سرمازدگی محصولات نیز روبرو بودیم که سبب شد تا درآمد کشاورزان خدابنده‌ای به نصف کاهش یابد، سال گذشته 230 هزار تن گندم برداشت کردیم در حالی که تولید گندم امسال ما 120 هزار تن بود.

,

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان بانکها همراهی لازم را ندارند، گفت: البته ما قدردان کمک‌های بانکها هستیم اما این کمک‌ها شایسته کشاورزان نیست، بنده در مرحله نخست از بانک کشاورزی و دیگر بانکها درخواست کمک به کشاورزان را دارم اما اگر توجهی به این درخواست نشود مجبور به پیگیری از راه‌های دیگر خواهم شد.

,

وی در مورد جبران خسارت سیل‌زدگان نیز عنوان کرد: 50 درصد وعده‌ها در این خصوص عملی شده است، باید از بنیاد مسکن و مدیریت بحران استان تشکر کرد اما درخواست ما این است که به وعده‌های داده شده در این خصوص عمل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه