اخبار داغ

بافت ۳۶ قالی جهت بازسازی عتبات عالیات

بافت ۳۶ قالی جهت بازسازی عتبات عالیات
مسئول طرح قالی بافی ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان از بافت 36 قالی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این قالی‌ها به منظور بازسازی عتبات عالیات بافته می‌‎شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اکبر یوسفی مسئول طرح قالی بافی ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان در حاشیه اختتامه کارگاه قالی بافی شهر بن در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر با بیان اینکه طرح قالی بافی از سال 95 در استان استارت زده شد اظهار کرد:این طرح در مرحله نخست توسط کارشناسان استان مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی‌های اولیه و کارشناسی  به تصویب رسید و سپس اجرایی گردید.

مسئول طرح قالی بافی ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان عنوان کرد: با توجه به استقبال بی‎نظیر مردم استان از این طرح ستاد عتبات عالیات را برآن داشت تا کارگاه‌های بیشتر را ایجاد کند تا جوابگوی استقبال مردم برای شرکت در این طرح باشیم.

یوسفی با بیان اینکه تعداد کارگاه های قالی بافی در سطح استان به 24کارگاه رسیده است افزود:بعضی از این کارگاه ها در منازل افراد و بعضی دیگر در حسینیه های دایر شده و هم اکنون 36 تخته فرش در سطح استان در حال تکمیل و بافته شدن می باشد.

وی با بیان اینکه درسطح شهرستان بن 7 کارگاه قالی بافی وجود دارد گفت:الحمدلله مردم شهرستان بن در اموراتی که مربوط به اهلبیت (س)می شود سنگ تمام گذاشته و در این کارگاه ها تا کنون 13 تخته فرش آماده فروش می باشد.

وی افزود :ما این آمادگی را داریم که در هرجایی از استان که مردم استقبال کنند و بافنده فرش وجود داشته باشد کارگاه های قالی بافی را راه اندازی کرده و ماییه قالی و دارقالی را تهیه و به آنها بدهیم.

یوسفی افزود : این فرش ها ی بافته شده در نمایشگاهی در جوار امامزاده دو معصوم شهرکرد به نمایش در آمده وبه صورت تبرکی فروخته خواهد شد و هزینه فروش این فرش ها  خرج ساختن صحن حضرت زینب (س)در کربلای معلی خواهد شد.

یوسفی گفت : اگر کسی دار قالی بافی ،وسایل قالی بافی و حتی منزلی دارد که می شود مدتی از آنها استفاده کرد ، در  اختیار  ستاد قرار داده تا بتوانیم کارگاه های بیشتری را پشتیبانی کنیم.

وی از تداوم این طرح در استان خبر داد و گفت: بسیاری از خیرین به منظور آنکه این قالی‌ها تبرک ابا عبدالحسین علیه السلام هستند آن‌ها را با قیمت بالاتر از هزینه واقعی خریداری می‌کنند و مبلغ دریافتی از فروش این قالی‌ها برای بازسازی عتبات عالیات استفاده می‎شود.
 
خانم علیبیگی مسئول کارگاه قالی بافی شهر بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت : ما در روز 13 اردیبهشت ماه امسال بافت فرشها را آغاز کردیم و مدت 4 ماه و 16 روز صرف بافتن این فرش ها شد.

وی افزود :بانوان شهر بن با استقبال فراوان و روحیه بسیار بالا و در این کارگاه حضور پیدا کرده و با زدن گره در بافت هر یک از این فرش ها عشق خود را به خاندان اهلبیت(س) نشان دادند.

وی با بیان اینکه تعداد قالی های موجود در این کارگاه چهار قالی است افزود : برای بافت هر فرش به صورت روزانه هشت نفر، یک شیف چهار نفر در صبح و یک شیفت چهار نفره در بعدازظهر و جمعا در هر  شیف 16 نفر بافنده ثابت قالی داشتیم.

علیبیگی گفت: برای بافت این چهار فرش 96 نفر بافنده ثابت حضور داشتند و 30 نفر هم بافنده رزرو وجود داشت تا در صورت لزوم از آنها استفاده شود.

وی بیان کرد: بانوان هر روز با وضو بر روی دار قالی ها میرفتند و صبح ها با دعای ندبه کار کارگاه آغاز و در طول روز زیارت عاشورا و دعای توسل و صلوات خاصه چهارده معصوم خوانده می شد.

وی ضمن اشاره به کرامات اهلبیت(س)نسبت به ارادتمندان خود گفت: در طول بافت این قالی ها خیلی از بانوانی که حضور داشتند با زدن گره به این قالی ها گره از زندگی خودشان باز کرده و حاجت های بسیار زیادی را گرفته و با وجود بیماری، در نوبت و شیفت خود با سلامت کامل در کارگاه حضور پیدا می کردند .
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار زنگ خبر ,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
, خبرنگار زنگ خبر ,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه