اخبار داغ

رئیس کمیته امداد شهرستان سرباز:

ازدواج‌هایی که طلاق ندارد/ اعطای ۵۷ کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان سربازی

ازدواج‌هایی که طلاق ندارد/ اعطای ۵۷ کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان سربازی
رئیس کمیته امداد شهرستان سرباز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به ۵۷ زوج جوان زیرپوشش این نهاد حمایتی کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به ارزش یک میلیارد و370میلیون ریال اهدا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالقیوم ملازاده در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با تاکید بر اهمیت یاری رساندن به جوانان برای امر ازدواج، اظهار کرد: در واقع یکی از بزرگترین افتخارات خدمت در کمیته امداد امام خمینی(ره)، حرکت در مسیر ایجاد مشوق های لازم و رفع مشکلات احتمالی پیش روی ازدواج جوانان، صیانت از نهاد مقدس خانواده در کنار ترویج و گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا,

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف رسیدگی به نیازمندان جامعه برای حل مشکلات روحی، جسمی و خانوادگی با استفاده از ظرفیت تمامی سازمان ها، نهادها، جامعه پزشکان، اصناف، معتمدان، شوراهای شهر، بخشداران، فرمانداران و دهیاران در تمامی سال های فعالیت خود اقدامات بزرگی را انجام داده است.

,

رئیس کمیته امداد شهرستان سرباز با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده به مددجویان در آستانه ازدواج شامل تسهیلات ضروری قرض الحسنه و اشتغال است، بیان کرد: با توجه به اینکه ازدواج موفق و پایدار از نشانه های یک جامعه سالم،  پویا و خوب است، کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز همچون دیگر نهادهای کشور به این مهم توجه ویژه ای دارد و در همین زمینه علاوه بر تهیه جهیزیه و پرداخت کمک هزینه ازدواج به زوج های جوان، کلاس های آموزشی و مشاوره قبل از ازدواج با موضوعات مختلف دینی، اجتماعی، آئین همسرداری و بهداشت خانواده  برای بالابردن شناخت زوجین از هم و حل مشکلات احتمالی را نیز پیگیری می کند.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر۶۷ پرونده جهیزیه و ۶۰ هدیه ازدواج در نوبت پرداخت داریم که امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم تمامی این پرونده ها را به سرانجام برسانیم.

,

ملازاده با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۷ نفر از دختران جوان زیر نظر این نهاد کمک هزینه جهیزیه به ارزش ۱۳۷ میلیون تومان دریافت کردند، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سرباز دارای پنج هزار و ۶۰۳ مددجو شامل زنان سرپرست خانوار، مستمندان، دانش آموزان، دانشجویان، نخبگان و اقشار نیازمند بوده که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر مددجو در آستانه ازدواج قرار دارند که نشان دهنده اهمیت رسیدگی به این قشر است.

,

وی اذعان داشت: امسال نسبت به سال های گذشته سرانه کمک هزینه جهیزیه از دو میلیون تومان به سه میلیون تومان و هدیه ازدواج از ۵۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش یافت.

,

رئیس کمیته امداد شهرستان سرباز در پایان  با بیان این مطلب که  زنان سرپرست خانواده اگر ازدواج مجدد داشته باشند علاوه بر کمک های ویژه، به مدت یک سال و در صورت بچه دار شدن تا دو سال کمک هزینه مسکن دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: برای فرزندان پسر مستعد اشتغال مددجویان  خدمات اشتغال زایی و خودکفایی طی سنوات برنامه ششم توسعه کمیته امداد ارائه می‌شود تا این جوانان بتوانند به بهترین شکل آینده خود را بسازند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه