اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات خبر داد:

برداشت 45 هزارتن پسته از باغات قطب پسته خراسان/ کاهش 40 درصدی پسته در مه ولات

برداشت 45 هزارتن پسته از باغات قطب پسته خراسان/ کاهش 40 درصدی پسته در مه ولات
مدیر جهاد کشاورزی مه ولات گفت: پیش بینی می شود امسال 45 هزار تن پسته تر از سطح باغهای مه ولات برداشت شود که نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش محصول داشته ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیمای مه ولات،احمد نادری افزود: با توجه به سطوح زیر کشت باغات مه ولات، این شهرستان بزرگ‌ترین شهرستان باغی خراسان رضوی محسوب می‌شود و در این بین محصول پسته شهرستان ۳۰ درصد سطح زیر کشت استان و شش درصد سطح زیر کشور را بخود اختصاص داده و رتبه اول سطح زیر کشت و تولید پسته در استان خراسان رضوی را دارا می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیمای مه ولات,

وی با اشاره به ارقام پسته در شهرستان مه ولات  گفت: ارقام غالب پسته این شهرستان بادامی سفید، اکبری، فندقی، کله قوچی، قرمز، گرمه و احمدآقایی است که پسته قرمز، گرمه و بادامی به علت پیشرس بودن از دیگر پسته ها برای مصرف تازه خوری استفاده می شود.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: شهرستان مه ولات رتبه نخست سطح زیر کشت، میزان تولید و کیفیت محصول پسته را در سراسر استان خراسان رضوی دارد و هر ساله اولین برداشت پسته در سطح کشور از باغات مه ولات آغاز می شود.

,

احمد نادری افزود:امسال در مه ولات 45 هزار تن پسته برداشت می شود که از این میزان حدود 10 هزار تن آن برای مصرف تازه خوری در به سایراستانها و شهرستان ها فرستاده می شود و مابقی به میزان 35 هزارتن پس از جمع آوری توسط 43 ترمینال ضبط پسته با 51 خط فرآوری و به صورت خشک برای صادرات داخلی و خارجی عرضه می شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط نا مناسب آب و هوایی و تاثیر عوامل اقلیمی در فصل بهار در زمان گلدهی باغات پسته و به واسطه افزایش درجه حرارت بی سابقه گرما در مه ولات "37 درجه" گرده افشانی باغات را با مشکل روبرو کرده است

,

مهندس نادری یادآور شد:گرمای بیش از حد در فصل بهار خسارت 800 میلیارد تومانی را به کشاورزان وارد کرده که بیش از 40 درصد نیز در مه ولات کاهش محصول داشته ایم

,

 نادری افزود:به طور کلی شاهد پوکی بخش قابل توجه از محصول پسته می باشیم که خوشبختانه 1450 هکتار از باغات پسته تحت پوشش بیمه بوده و از طریق صندوق بیمه در حال پیگیری هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه