اخبار داغ

جراح بیمارستان ساجدی خبر داد:

اولین عمل لاپاراسکوپی در شهرستان جلفا با موفقیت انجام شد

اولین عمل لاپاراسکوپی در شهرستان جلفا با موفقیت انجام شد
دکتر عماد قابلی از اولین عمل موفقیت آمیز لاپاراسکوپی در بیمارستان ساجدی هادیشهر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جلفانیوز، جراح بیمارستان ساجدی هادیشهر با اشاره به انجام موفقیت آمیز جراحی لاپاراسکوپی در این بیمارستان اظهار کرد: لاپاراسکوپی در زبان عامیانه به جراحی لیزری معروف است. در این جراحی به جای برش ده الی پانزده سانتی شکم، در چند نقطه بسته به نوع عمل، با ایجاد برش های یک سانتی دستگاه هایی وارد بدن بیمار می شود و عمل به صورت بسته و با دستگاه و دوربین صورت می پذیرد.
دکتر عماد قابلی افزود: کاهش زمان بستری و شدت درد بیماران از جمله مزیت های لاپاراسکوپی است و علاوه بر این در برخی موارد از دستگاه های لاپاراسکوپی برای تشخیص بیماری نیز استفاده می شود.
وی تصریح کرد: عمل کیسه صفرا، آپاندیس، فتق و در برخی موارد کیسه های تخمدانی با دستگاه های لاپاراسکوپی قابل انجام بوده و برای اولین بار در بیمارستان ساجدی هادیشهر سه عمل کسیه صفرا با دستگاه لاپاراسکوپی با موفقیت صورت گرفت.
دکتر قابلی در پاسخ به سوالی مبنی بر درصد شیوع این بیماری ها در شهرستان جلفا و لزوم وجود دستگاه لاپاراسکوپی در بیمارستان ساجدی بیان کرد: قبل از وجود این دستگاه در بیمارستان ماهانه به طور میانگین ۳۰ الی ۴۰ جراحی انجام می شد و این آمار منهای بیمارایی هستند که مایل به عمل جراحی با لاپاراسکوپی بودند و به دلیل عدم وجود این دستگاه مجبور بودند به مرکز استان مراجعه کنند.
وی در پایان تصریح کرد: مراجعه به مرکز استان هزینه هایی را برای بیماران و همشهریان به بار می آورد که وجود این دستگاه باعث می شود تا هم هزینه های بیماران کاهش یابد و هم افرادی که مایل به جراحی با لاپاراسکوپی هستند در بیمارستان شهر خودشان مورد جراحی قرار بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جلفانیوز,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه