اخبار داغ

با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوهرنگ؛

تونل چری در شهرستان کوهرنگ تعطیل شد

تونل چری در شهرستان کوهرنگ تعطیل شد
فرماندار کوهرنگ اظهار داشت: با حکم دادستان تونل چری در شهرستان کوهرنگ برای بررسی‎‌های بیشتر موقتا تعطیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی زمانپور، فرماندار کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر از تعطیلی پروژه احداث تونل چری در این شهرستان خبر داد.

زمانپور با اشاره به حادثه ریزش تونل چری و فوت سه کارگر، عنوان کرد: در حال حاضر پروژه احداث تونل چری به دستور محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب تا تعیین تکلیف نهایی تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه به علت نبودن ایمنی لازم این پروژه تا اطلاع ثانوی تعطیل شد بیان داشت:با حکم دادستان تونل چری در شهرستان کوهرنگ برای بررسی‎‌های بیشتر موقتا تعطیل شد.

زمانپور در تشریح علت حادثه افزود: در راستای تأمین ایمنی تونل چری و پایدارسازی آن روز گذشته اقداماتی انجام می‌شود.

فرماندار کوهرنگ با بیان اینکه مدت‌ها بود که ورود به تونل انجام نمی‌شد،یادآور شد: متأسفانه در روز گذشته در نخستین اقدام برای ورود به تونل و حفاری، تونل ریزش می‌کند.

در همین حال مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ریزش تونل چری به خاطر آبخیز بودن محل حفاری رخ داده است.

وی گفت: بر اثر ریزش بخش ابتدایی تونل گردنه چری در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ عصر سه شنبه بیست و هشتم شهریورماه سه نفر از کارگران جان خود را از دست دادند و 5 تن نیز مصدوم شدند.

قاسم قاسمی با اشاره به اینکه ریزش تونل چری به خاطر آبخیز بودن محل حفاری رخ داده است، اظهار داشت: محل حفاری آبخیز بوده است و همین امر موجب ریزش تونل شده است.

وی عنوان کرد: کارگران در داخل تونل در حال آرماتور بندی با میلگرد بوده اند که سقف تونل ریزش می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه احداث تونل «چری» از مهمترین پروژه های راه استان چهارمحال و بختیاری است، اظهار داشت: این تونل یکی از طولانی ترین تونل های جاده ای استان است که در این چهارمحال و بختیاری در حال احداث است.

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار چهارمحال و بختیاری امروز چهارشنبه 29 شهریور در پنجمین شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با تسلیت به خانواده های درگذشتگان این حادثه تاکید کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و مدیریت بحران استانداری موظفند نسبت به پیگیری ابعاد مختلف این حادثه و اعلام نظر کارشناسی در این خصوص اقدام کنند.

وی افزود: شفاف سازی و اعلام نظر کارشناسی ابعاد مختلف حادثه ریزش ورودی تونل چری بایستی از طریق رسانه های گروهی به مردم اطلاع رسانی شود.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: از همان لحظات ابتدایی وقوع حادثه تمامی مسئولان به همراه نیروهای مردمی و محلی وارد منطقه شده و از نزدیک کار امداد رسانی را آغاز کردند.

وی یادآور شد: همکاری، تعامل و همراهی مسئولان، مردم و گروه های مختلف امدادرسان مربوط به حادثه ریزش تونل چری مطلوب و قابل قدردانی است.
به گزارش کوهرنگ خبر، عملیات احداث تونل گردنه چری به طول سه هزار و ۴۰۰ متر و عرض ۱۱ متر و ۸۰ سانتیمتر، و با اعتبار اولیه ۱۴۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال از مهرماه سال ۱۳۹۴ آغاز شد.

شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در فاصله ۸۵ کیلومتری و مرکز بخش دوآب صمصامی در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوهرنگ خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه