اخبار داغ

با اشتغالزایی برای 10 نفر صورت گرفت؛

رونق اقتصاد مقاومتی با استفاده از محصولات چرم توسط بانوی سنندجی

رونق اقتصاد مقاومتی با استفاده از محصولات چرم توسط بانوی سنندجی
بانوی کارآفرین سنندجی توانسته با اتکا بر اقتصادمقاومتی با راه اندازی کارگاه تولید محصولات چرم علاوه بر اشتغال خود 10 نفر دیگر را نیز مستقیم وارد بازار کار کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، حمام عبدالخالق سنندج را که طی می کنیم کارگاهی زیبا از صنایع دستی همراه با کیف زیبای چرم دستی را می بینی که خالقش سه هنرمند توانای کردستانی هستند که بعد از اتمام تحصیلاتشان به دلیل علاقه ی خاصی که به این رشته داشتند دست در دست هم دادند و با گرفتن وامی 20 میلیون تومانی این کارگاه را راه اندازی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,

کژال حاجی میرزایی بانوی کارآفرین کردستانی و رئیس هیئت مدیره شرکت تولیدی ساینا چرمینه است که به مدت 12 سال است که در رشته ی ساخت کیف و چرم بافی مشغول به فعالیت است و برای 10 نفر شغل ایجاد کرده است...

,

 

,

در این زمینه به گفتگو نشستیم تا ببینیم چکار باید کرد تا به جوان ها یاد داد خود اشتغالی یعنی چه و از کجا باید شروع کنند؛

,

 

,

لطفا خودتان را معرفی نمایید و بگویید که چطور شد که تصمیم گرفتید در رشته ی صنایع دستی مشغول به کار شوید؟

, لطفا خودتان را معرفی نمایید و بگویید که چطور شد که تصمیم گرفتید در رشته ی صنایع دستی مشغول به کار شوید؟,


کژال حاجی میرزایی هستم، با اینکه سه دهه از زندگیم را گذرانده ام اما بیش از 10 سال است که در زمینه چرم بافی مشغول به فعالیت هستم، کاردانیم را در رشته ی نقاشی و لیسانس صنایع دستی تاریخ باستان را گذراندم، شدیداً به هنر علاقه ی خاصی داشتم و نمی توانستم دست روی دست بگذارم باید از یک جایی آغاز می کردم چون هنر ذاتی را در وجود خودم حس می کردم.

,
,

, ,

کارهای شما بیشتر در چه زمینه هایی است؟

, کارهای شما بیشتر در چه زمینه هایی است؟,


کارهای ما طبق سفارشاتی است که داده می شود و اکثراً کیف، ساک های دستی، کیف زنانه ، کیف جا موبایلی و جا پولی و ... که از چرم هایی با کیفیت و جنسی خاص ارائه می شود و حتی گاهی جرقه یک ایده در ذهن به سادگی و در یک لحظه اتفاق می افتد و ممکن است خیلی هم با استقبال مردم روبرو شود و همیشه سعی کرده ام با ارائه ی جنس هایی خوب مشتری از ما راضی باشد .

,
,


 
در چه کلاس هایی شرکت کردید تا توانستید جرقه ی ابتدایی شروع این کارگاه را در ذهن خود ایجاد کنید؟

,
,
, در چه کلاس هایی شرکت کردید تا توانستید جرقه ی ابتدایی شروع این کارگاه را در ذهن خود ایجاد کنید؟,


با اینکه علاقه ی زیادی به هنر داشتم تصمیم گرفتم در کلاس های استاد صادق ایوبی و هادی ضیاء الدینی شرکت کنم ، خانواده ام بسیار مرا در رسیدم به خواسته ام حمایت می کردند اما همچنان علاقه داشتم که روی پای خودم بایستم و بالاخره کار را از جایی باید آغاز کرد تا بتوان به آن آمال هایی که در ذهن داریم برسیم.

,
,

 

,

آیا فکر نمی کردید که شروع این کار شاید منجر به ورشکستگی شود و نتوانید آن را ادامه دهید؟

, آیا فکر نمی کردید که شروع این کار شاید منجر به ورشکستگی شود و نتوانید آن را ادامه دهید؟,


اولین جرقه در ذهنم را با این جمله آغاز کردم که " باید بدانیم شرایط هر چقدر سخت یا طاقت فرسا باشد ما میتوانیم آن شرایط را تغییر دهیم.می توانیم رویاهایی را که زمانی در سر داشتیم به واقعیت تبدیل کنیم " بنابراین تصمیم گرفم با 6 نفر دیگر از دوستان کارمان را آغاز کنیم با گرفتن وام 20 میلیون تومانی که گرفتیم متاسفانه 4 نفر از دوستان کار را رها کردند و جرات ریسک را نداشتند اما من و همراه دو بانوی دیگر کار را از جایی کوچک آغاز کردیم و خوبختانه توانستیم با پرداخت وام و درآمدزایی که داریم برای 6 نفر دیگر هم به صورت غیر مستقیم کار ایجاد نماییم.

,
,

, ,

کارآفرینی تا چه حد توانسته برای شما آن معنا و هدفی را که در ذهن داشته اید به بار بنشاند؟

, کارآفرینی تا چه حد توانسته برای شما آن معنا و هدفی را که در ذهن داشته اید به بار بنشاند؟,


 اگر ذهن شاد باشد، نه‌تنها بدن بلکه کل جهان شاد خواهد بود، لذا باید بفهمید که چطور خود را شاد نگه دارید یکی از بزرگان می گوید؛  اینکه بخواهید بدون پیدا کردن خودِ واقعیتان دنیا را اصلاح کنید مثل این می‌ماند که کل دنیا را با یک چرم بپوشانید تا از درد راه رفتن روی سنگ‌و خار جلوگیری کنید. این خیلی راحت‌تر از کفش پوشیدن است. بنابراین همیشه بر این اعتقاد هستم که تا زمانی که خداوند به انسان زمان زندگی کردن داده است شکست معنا ندارد بلکه هر فراز و نشیبی که در هدف انسان وجود دارد آدمی را از درون محکم نگه می دارد تا بتواند آنچنان که او می خواهد به جنگ و مقابله با سنگریزه های زندگی برویم.

,
,

 

,

در ابتدای شروع کارتان درآمد زایی چطور بود و آیا امروز نسبت به چند سال پیش وضعیت بهتر شده است؟

, در ابتدای شروع کارتان درآمد زایی چطور بود و آیا امروز نسبت به چند سال پیش وضعیت بهتر شده است؟,


در ابتدا درآمدی نداشتیم. با دوستانم حتی روزانه 14 ساعت هم کار می کردیم ولی با این حال درآمد آن چنانی نداشتیم. مشکل ما این بود که وقتی وارد کار شدیم، نمی دانستیم چطور پول در بیاوریم! پروژه های مختلفی را قبول کردیم و کم کم ارتباطمان با دیگرسازمانها بهتر و در آمدمان هم بیشتر شد. الان شکر خدا با سفارشاتی که داریم درآمدمان بهتر است و توانستیم وام را پرداخت کنیم و به تولید بیشتری رسیده ایم. از نظر من کارآفرینان دنبال پول نیستند؛ دنبال ارزش آفرینی اند.

,
,

 

,

سخن آخر شما...؟

, سخن آخر شما...؟,


هیچ گاه اجازه ندهید افکاری منفی برای ناامید کردنتان وارد ذهن شود تا می توانید در برابر مشکلات محکم باشد و به این باور برسید  که گاهی ایده ها خیلی کوچک هستند ولی همین که بتوانی به سرانجام برسانی اش خودش کار بزرگی است ، می خواهم جوان ها یاد بگیرند چطور استعداد های بالقوه خودشان را بالفعل کنند. آشنایی با مفهوم خلاقیت باعث می شود بدانند چگونه از زندگی اجتماعی خودشان استفاده بکنند تا یک ایده را به وجود بیاورند که در نهایت منجر به تولید و کسب و کار شود.

,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه