اخبار داغ

کاسبی خانه مسافر های غیر مجاز/ کارتن به دست ها ساماندهی می شوند

کاسبی خانه مسافر های غیر مجاز/ کارتن به دست ها ساماندهی می شوند
همانطور که صنعت گردشگری می تواند برای رونق بخشی به اقتصاد یک منطقه و انتقال فرهنگ و هنر یک منطقه به دیگر نقاط بسیار مفید باشد همین صنعت می تواند در فضایی غیر مدیریت شده، فرصت ها را بسوزاند و زمینه های رشد و توسعه یک بخش مهم اقتصادی منطقه را ناکام بگذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، گردشگری از جمله ظرفیت ها و قابلیت هایی است که می تواند اقتصاد یک منطقه را متحول کند و ابزاری شود برای عرضه داشته های هنری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و تاریخی به علاقمندان به گردشگری.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از ,  عصر اترک،,  گردشگری از جمله ظرفیت ها و قابلیت هایی است که می تواند اقتصاد یک منطقه را متحول کند و ابزاری شود برای عرضه داشته های هنری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و تاریخی به علاقمندان به گردشگری, .,

 

,

اینکه این جذب و دعوت از چه روش هایی انجام شوند، متنوع هستند و به تناسب دست آوردهای جدید فناوری نیز روش های انگیزه سازی برای دعوت از گردشگران به روزتر می شوند، اما نکته این است همانطور که صنعت گردشگری می تواند برای رونق بخشی به اقتصاد یک منطقه یک بازوی قوی اقتصادی باشد آیا برای بهره مندی از این فرصت، برنامه ها و ابزارها برای پذیرش و جذب گردشگران به روز شده و به درستی بکار گرفته شده اند.

, .,

 

,

چند سالی است در خراسان شمالی در سطح شهرهایی از جمله بجنورد که در مسیر گذر مسافران قرار دارند به طور ملموس شاهد هستیم در فصل های سفر، برخی از شهروندان با دست نوشته های " اتاق، خانه و سوئیت خالی موجود است "، مسافران گذری را به منازل خود هدایت می کنند، که در همین زمینه این سوال پیش می آید که پذیرش گردشگر چرا اینگونه! آیا آنان مجوز دعوت از مسافران به منازل خود را دارند! و آیا اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری بر این پدیده نظارتی دارد؟ و حقوق هتل ها و اقامتگاه هایی که مجوز برای پذیرش گردشگران را دارند چه می شود؟

,

 

,

افزون بر این، همچنین اخیرا در فضاهای مجازی مطلبی با این مضمون نیز منتشر شده است که " با بررسی های انجام شده شماری از شهروندان خراسان شمالی از طریق یکی از سایت های معتبر گردشگری خارجی، نادانسته از افراد خارجی در قالب گردشگر به منازل مسکونی خود دعوت کرده اند که در برخی از موارد مشاهده شده که این اقدام موجب بروز مشکلات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در استان شده است."

, .",

 

,

نکته قابل تامل این است به طور کلی شهروندانی که با هر روشی گردشگر و مسافر به منازل خود دعوت می کنند، پس نقش هتل ها، اقامتگاه های دارای مجوز، آژانس ها و دفاتر گردشگری چیست؟

,

 

,

همچنین اگر جذب و دعوت از مهمانان بدون ضابطه باشد، در آینده چه کسی پاسخگوی پیامدهای امنیتی، اجتماعی و فرهنگی آن خواهد بود؟.

,

 

,

پذیرش مسافر و گردشگر در منازل شخصی غیر قانونی است

, پذیرش مسافر و گردشگر در منازل شخصی غیر قانونی است, پذیرش مسافر و گردشگر در منازل شخصی غیر قانونی است,

در همین باره، مسلم محمد یاران، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره صاحبان خانه مسافرهایی که بدون اخذ مجوز به دعوت از مسافران و گردشگران می پردازند، اظهار کرد: آنان مجاز به این اقدام غیر قانونی نیستند و درصورت مشاهده این تخلف با آنان برخورد خواهد شد.

, .,

 

,

وی تصریح کرد: نهادهای اماکن و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مکلف بر نظارت بر خانه مسافرها هستند.

, .,

, ,

یاران، در بخشی دیگر از سخن خود درباره حضور گردشگران خارجی به استان با میزبانی هم استانی ها اظهار کرد: مواردی اتفاق افتاده است که برخی از هم استانی ها از طریق فضای مجازی با اشخاصی در خارج از ایران آشنا شده اند و آنها را به استان دعوت کرده اند و این در حالی بوده است که این هم استانی ها از این مهمانان خارجی ای که دعوت کرده اند هیچ اطلاعات دقیقی نداشته اند!

, !,

 

,

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد با بیان اینکه از طریق فضای مجازی نمی توان به شناخت صحیح و دقیق از دیگران دست یافت و فرهنگ ها نیز با یکدیگر متفاوت است، گفت: ارتباطات و دعوت های بدون شناخت مشکل ساز خواهند شد.

, .,

 

,

وی همچنین تاکید کرد: درصورتیکه مخاطره و اتفاقی برای مسافران و گردشگران دعوت شده به منازل و یا خانه مسافر های بدون مجوز رخ دهد، میزبان باید پاسخگو باشد.

, .,

 

,

ساماندهی خانه مسافرها در دستور کار است

, ساماندهی خانه مسافرها در دستور کار است, ساماندهی خانه مسافرها در دستور کار است,

 

,

مینا هاشمی مرغزار، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی نیز در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره خانه مسافرها اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در سال جاری ساماندهی خانه مسافرها را به طور جدی در دستور کار قرار داده است.

, .,

 

,

هاشمی مرغزار با بیان اینکه اغلب این خانه مسافرها در حاشیه شهرها هستند، عنوان کرد: این اداره کل برای ساماندهی آنها، دو شرکت گردشگری بخش خصوصی در شهرهای بجنورد و شیروان را مشخص کرده و آنها را به یک شرکت گردشگری بخش خصوصی در شهر تهران ارتباط داده است.

,

 

,

وی ادامه داد نحوه فعالیت این دوشرکت بدین طریق است که این دو شرکت بخش خصوصی استان به شناسایی صاحبان خانه مسافر و دعوت از آنها به اخذ مجوز و ثبت رسمی خانه مسافر خود در لیست دفاتر شان اقدام کنند تا این خانه مسافرها به دفتر گردشگری شهر تهران معرفی شوند و مسافرانی که در سایر نقاط کشور قصد سفر به خراسان شمالی را دارند از این خانه مسافرها مطلع شوند و رزرو و اقامت خود را از این خانه مسافرها داشته باشند.

, .,

 

,

وی خاطر نشان کرد: این شرکت های گردشگری زیر نظر سازمان مرکزی میراث فرهنگی و گردشگری کشور و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فعالیت می کنند.

, .,

 

,

وی عنوان کرد: درحالیکه بسیاری از صاحبان خانه مسافرها از این ساماندهی استقبال نکرده اند، با این وجود، تاکنون چهار صاحب خانه مسافر استان از این ساماندهی استقبال کردند و به ثبت رسمی این دفاتر گردشگری یاد شده، رسیدند.

, .,

 

,

وی در بخشی دیگر از سخن خود یادآور شد: برای جلب نظر سایر صاحبان خانه مسافرها به برنامه ساماندهی یاد شده، اعلام کرده ایم که برای خانه مسافرها مجوز بوم گردی صادر خواهد شد.

, .,

 

,

هاشمی مرغزار همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه قانون برای مقابله با صاحبان خانه مسافرها که بدون مجوز به دعوت از مسافران و گردشگران با خانه مسافر خود اقدام می کنند، هیچ تعریفی ندارد، با این وجود، این اداره کل به تمامی مسافران توصیه می کند که برای بوجود نیامدن هیچ مخاطره ای برای آنان، به رزرو و اقامت در خانه مسافرهای دارای مجوز مبادرت کنند.

, .,

, ,

وی افزود: کسب اطلاع از این خانه مسافرهای دارای مجوز را باید از دفاتر گردشگری و یا ادارات کل میراث فرهنگی جویا شد.

, .,

 

,

میزبانی از گردشگران باید در هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی صورت گیرد

, میزبانی از گردشگران باید در هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی صورت گیرد, میزبانی از گردشگران باید در هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی صورت گیرد,

 

,

محمد سویدانلویی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی نیز در گفت و گو با عصر اترک درباره دعوت از گردشگران خارجی توسط برخی از همشهریان اظهار کرد: این موضوع مبنا ندارد و اگر اتفاق افتاده باشد نیز بسیار اندک و انگشت شمار بوده است.

, .,

 

,

وی تصریح کرد: این اداره کل از رفت و آمد تمامی گردشگران خارجی به استان مطلع است.

, .,

 

,

سویدانلویی همچنین عنوان کرد: میزبانی از گردشگران خارجی توسط هم استانی ها مسئولیت و الزمات خاص خود را دارد.

, .,

 

,

وی افزود: میزبانی از گردشگران باید در هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی صورت گیرد.

, .,

 

,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه