اخبار داغ

خبری از سرمایه گذار دولتی و غیر دولتی نیست؛

ناحیه ای صنعتی بدون حتی یک کارخانه!/ از میدان تلاش مخروبه تا خیابان شبه کویر صنعت!

ناحیه ای صنعتی بدون حتی یک کارخانه!/ از میدان تلاش مخروبه تا خیابان شبه کویر صنعت!
چندسالی از تاسیس ناحیه صنعتی شهرستان ریگان می گذرد و زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی محیا شده است اما از سرمایه‌گذار دولتی و غیر دولتی خبری نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح کویر؛ شهرستان ریگان یکی از شهرستانهای شرقی استان کرمان و البته با وجود داشتن پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه های کشاورزی ، دامداری و صنایع تبدیلی و کوچک و … یکی از محرومترین شهرستان های استان می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح کویر,

چندسالی از تاسیس ناحیه صنعتی شهرستان ریگان می گذرد و زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی محیا شده است اما از سرمایه‌گذار دولتی و غیر دولتی خبری نیست.

,

موضوع بیکاری یکی از معضلات جوانان و خانواده های آنان در این شهرستان می باشد.

,

همانطور که می دانید یکی از شاخصه های محرومیت زدایی و غلبه بر معضل بیکاری ، رشد و توسعه صنعتی هر شهرستان می باشد که از طرق مختلف می تواند شکل بگیرد:زمینه سازی برای هدایت سرمایه گذاریهای اقتصادی به شهرستان،ترغیب و تشویق سرمایه گذاران دولتی و شرکت های عمومی ( نظیر بانکها ) ،تنوع بخشی به فعالیت های اقتصادی و بویژه افزایش نقش فعالیتهای صنعتی و خدماتی ،ایجاد زمینه های اشتغال، فعالیت و سرمایه گذاری برای جذب و نگهداشت نیروهای کار آفرین شهرستان ،تحول ساختار بخش کشاورزی در راستای دستیابی به کشاورزی پایدار ، مدرن و رقابتی و جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی.

,

فلسفه تشکیل شهرک‌های صنعتی، تبدیل شدن این شهرک‌ها به قطب‌های صنعتی و سرشکن شدن هزینه‌های تولید است. «شهرک‌های صنعتی به قطب‌های تولید تبدیل می‌شوند و اصولأ دولت تسهیلاتی را برای تشویق تولیدکنندگان برای حضور در این شهرک‌ها در نظر می‌گیرد.

,

آیا روزی فرا خواهد رسید که چندین کارخانه در این ناحیه صنعتی ساخته شود و جوانان بیکار این منطقه بکارگیری شوند؟

,

امیدواریم مسئولین تدبیری برای مردم و جوانان این منطقه بیاندیشند تا با آوردن فرصتهای شغلی که در آوردن کارخانه های تولیدی است به تنها شهرستان بدون کارخانه تولیدی ،شور و شادابی در دل جوانان این منطقه نیز بوجود آید و از مهاجرت نیروهای جوان و متخصص به شهرهای بزرگ کاسته شود.

,

, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه