اخبار داغ

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان خبر داد:

از اول مهر تمام خوابگاه های دانشگاه کردستان آماده اسکان دانشجویان است

از اول مهر تمام خوابگاه های دانشگاه کردستان آماده اسکان دانشجویان است
معاون دانشجویی دانشگاه کردستان گفت: از روز شنبه 1 مهرماه تمام خوابگاه های دانشگاه کردستان آماده پذیرش و اسکان تمام دانشجویان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،کمتر از چهار روز دیگر با آغاز سال تحصیلی جدید، پای چند میلیون دانشجو به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مختلف باز می‌شود؛ دانشجویانی که با هزار امید و آرزو پا به محیطی می‌گذارند که نقش مهمی را در آینده آنها بازی می‌کند, بجز جماعتی که بومی دانشگاه محل تحصیلشان هستند، گذر عده زیادی هم به خوابگاه‌های دانشجویی می‌افتد؛ دانشجوهایی که باید روزهای درس و دانشگاه را در شهر و دیار دیگر و دور از خانواده بگذرانند؛ زیر سقف فضایی که هزار اما و اگر درباره‌اش وجود دارد؛‌ از کمبود ظرفیت گرفته تا سازگاری با هم اتاقی‌ها و افسردگی و... موضوعاتی که هرکدام به تنهایی می‌تواند به دغدغه خانواده‌هایی که دانشجوی خوابگاهی دارند، تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

مساله خوابگاه آنقدر مهم است که بسیاری از شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری هنگام انتخاب رشته اولویت‌بندی رشته تحصیلی و محل تحصیلشان را بر مبنای داشتن خوابگاه تنطیم می‌کنند و این موضوع برای دانشجویان دختر از اهمیت بالاتری برخوردار است.

,

 

,

دغدغه خوابگاه بیش از دانشجویان، خانواده‌های آنها را درگیر می‌کند. خانواده‌هایی که فزرندانشان را به امید طی‌کردن مدارج تحصیلی راهی شهر دیگری کرده‌اند, اینکه آیا دانشگاهی که در آن قبول شده‌ام خوابگاه دارد؟ به جدیدالورودها خوابگاه می‌دهد؟ شرایط اعطای خوابگاه چیست؟ هزینه خوابگاه ترمی چند است؟ قوانین و مقررات خوابگاه چگونه است؟ و سوالاتی از این دست، این روزها فکر خیلی از دانشجویان و خانواده‌های آنها را مشغول به خود کرده است.

,

 

,

دانشگاه کردستان اولین و تنها دانشگاه دولتی سطح استان کردستان است که هرساله بار عظیمی از سروسامان دادن و اسکان دانشجویان غیربومی را بر دوش می کشد.

,

 

,

دانشگاه کردستان در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری سال 95 در بخش شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی اعلام کرده است که  در این دانشگاه فقط به 50 %از پذیرفته شدگان برتر (براساس رتبه آزمون) دوره روزانه، در صورت دارا بودن سایر شرایط و کسب امتیازات لازم، خوابگاه تعلق میگیرد و دانشگاه در قبـال سـایر دانشجویان جهت اعطای خوابگاه تعهدی ندارد و همچنین به دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه) امکانات رفاهی نظیر خوابگاه تعلق نمیگیرد اما به منظور پیگیری جزییات شرایط اسکان دانشجویان جدیدالورود با معاون دانشجویی دانشگاه کردستان گفتگویی داشتیم.

,

 

,

 عثمان عزیزی معاون دانشجویی دانشگاه کردستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کُرددانش از برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت خوابگاه های دانشگاه کردستان برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: برای سال تحصیلی جدید 100 درصد دانشجویان دختر متقاضی خوابگاه را اسکان می دهیم اما برای دانشجویان پسر شرایط متفاوت است و فقط می توانیم 50 درصد دانشجویان پسر متقاضی خوابگاه را پوشش دهیم آن هم بر اساس اولویت بندی.

,

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان گفت: سال گذشته دانشجویان غیر بومی را در 17 خوابگاه این دانشگاه اسکان دادیم اما امسال دو خوابگاه دیگر به ظرفیت خوابگاه های دانشگاه کردستان اضافه شده است یک خوابگاه برای دختران و یک خوابگاه برای پسران البته در حال رایزنی برای اجاره یک خوابگاه دیگر هستیم که تا امروز به نتیجه نهایی نرسیدیم.

,

 

,

وی گفت: تا زمان ثبت نام مشخص نیست چه تعداد از دانشجویان متقاضی خوابگاه هستند اما طبق برنامه ریزی هایی که انجام شده است و با توجه به اینکه دغدغه خوابگاه برای دانشجویان دختر، هم از سمت دانشگاه و هم سمت خانواده‌ها بیشتر است در حوزه اسکان دانشجویان دختر مشکلی نداریم و تمام تلاش خود را برای اسکان 100 درصدی آنها داریم.

,

 

,

وی ادامه داد: اما برای دانشجویان پسر مجبور به تعیین اولویت های خاص هستیم چرا که ظرفیت ما در این حوزه محدود است اما نهایت تلاش خود را می کنیم که بتوانیم اکثریت دانشجویان پسر را نیز اسکان دهیم.

,

 

,

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان تصریح کرد: به منظور رفاه حال دانشجویان در تابستان امسال اقدام به بهسازی، تعمیر و تجهیز اساسی اکثر واحدهای خوابگاهی دانشگاه کردستان کرده ایم البته سه خوابگاه ایثار, دیار و مرکزی را به صورت کلی و ویژه تعمیر و بازسازی کردیم.

,

 

,

عثمان عزیزی ادامه داد: از روز شنبه 1 مهرماه تمام خوابگاه های دانشگاه کردستان آماده پذیرش و اسکان تمام دانشجویان است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه