اخبار داغ

«روزگار همدلی» احیا شد

«روزگار همدلی» احیا شد
به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد «روزگار همدلی» مجموعه خاطرات ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد منتشر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ روزگار همدلی(با تاخیر سی ساله) مجموعه خاطرات کوتاهی است از روزهای جنگ؛ اما نه فقط از آنهایی که جنگیدند و زخم ها دیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

راویان بسیاری از این خاطرات در آن روزها مرهم گذاران آن  زخم ها بودند. راویان این کتاب سه دسته اند: نخست، آنهایی که قبل از شروع جنگ  پزشک بوده اند و با شروع جنگ تحمیلی در قالب گروه های درمانی به جبهه اعزام شدند؛ دیگر، آن هایی که در جبهه امدادگر یا بهیار بودند و پشت جبهه دانش آموز یا دانشجو و پس از پایان جنگ تحصیلات خود را در حوزه بهداشت و درمان ادامه دادند و بعد ها پزشک یا پرستار شدند؛ دسته سوم هم آنهایی هستند که یا در زمان جنگ کارمند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدقی یزد بودند و یا بعد از جنگ به استخدام دانشگاه درآمدند.

,

 در این مجموعه از هر سه دسته، خاطراتی روایت شده است؛ اما نه همه خاطرات و نه آنهایی که از همه شیرین تر است، که سرو کار پزشک و پرستار و امدادگر بیش از هر چیز با زخم است و درد.

,

این کتاب هم درباره همین زخم ها و مرهم هاست و درباره «زخم ناسوری» به نام جنگ که هیچ مرهمی آن را خوب نخواهد کرد.

,

«روزگار همدلی» مجموعه خاطرات ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد که به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد منتشر شده است.

,

مولفین «روزگار همدلی» محمد هادی شمس الدین و عبد الخالق جعفری هستند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه