اخبار داغ

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان:

۲۰۰۰ تن از گلابی های گلستان روانه بازار شدند/۵۸۶ هکتار از باغات گلستان، تحت کشت گلابی هستند

۲۰۰۰ تن از گلابی های گلستان روانه بازار شدند/۵۸۶ هکتار از باغات گلستان، تحت کشت گلابی هستند
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان از برداشت دو هزار تن گلابی از سطح باغات استان خبر داد و گفت: این میزان گلابی در سطح بازار شهر های مختلف کشور توزیع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ گلابی سرشار از ویتامین ها و همچنین آب می باشد که تا هست باید از آن بهره برد. در واقع این میوه ی خوش طعم حاوی 80 درصد آب است اما بر خلاف تمام نوشیدنی های پرکالری، در هر 100 گرم گلابی فقط 50 کالری وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

میوه گلابی سرشار از فیبرهای غذایی است و پوست آن منبع آنتی اکسیدان هاست. به همین دلیل این میوه ی مفید از ابتلا به برخی از سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند. در واقع پوست گلابی اجازه نمی دهد چربی های خون افزایش یابد و در عین حال می تواند میزان آنتی اکسیدان های خون را افزایش دهد.

,

در همین راستا، استان گلستان به عنوان یکی از قطب های تولید این میوه خوشمزه، تا کنون بالغ بر دو هزار تن از این میوه شیرین را روانه بازار کرده است.

,

به گزارش خبرنگار ما، "محمد باقری" مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این خبر گفت: از نیمه شهریور ماه سال جاری، عملیات برداشت 2 هزار تن گلابی ار سطح باغات استان گلستان توسط باغداران استان، آغاز شده است.

,

وی در پاسخ به این سوال که این میزان گلابی در چه شهر هایی توزیع خواهد شد، اظهار کرد: گلابی تولیدی گلستان علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و خوزستان ارسال می شود.

,

"باقری" خاطر نشان کرد:  586 هکتار از باغات استان گلستان، باغ گلابی و 220 هکتار آن در مرحله اقتصادی قرار دارد.

,

گفتنی است؛ 365 هکتار از باغات گلابی استان تازه کاشته شده اند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه