اخبار داغ

مسئول کانون شعر حوزه هنری استان همدان:

شخصیت شهریار باید به جامعه معرفی شود/منظومه حیدربابا یک اثر جهانی است

شخصیت شهریار باید به جامعه معرفی شود/منظومه حیدربابا یک اثر جهانی است
مسئول کانون شعر حوزه هنری استان همدان در گفت و گو با ما با بیان اینکه وجهه شاعری هر فرد در دو معیار باید بررسی شود گفت:نکته اول شخیت ک شاعر است و دگر شعرهای یک شاعر است که برای تشخیص خوبی شاعر باید بررسی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح رزن،حجت یحیوی ادامه داد:شهریار به لحاظ  انسانی  شخصیت بسیار بزرگی دارد به طوری که در ترم آخر پزشک این رشته را رها میکند و به سراغ سخن دل خود میرود ، این نشان دهنده  بزرگی یک  فرد ی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رزن,

وی ادامه داد:به لحاظ کلام شعر بخصوص در منظومه ترکی حیدر بابایا سلام که به زبان های مختلف نیز ترجمه شده است که نو آوری را شاهد هستیم اما در سایر آثار شعری شهریار حرکت بر اساس همان سنت شعر قدما را مشاهده میکنیم.

,

وی ادامه داد:در واقع شهریار در شعر به دنبال پاسداری از میراث شعری کهن است.

,

دبیر ادبیات در دبیرستانهای شهرستان گفت: شهریار را در مجموعه حیدربابایا سلام یک نوگرا عنوان نمود و افزود: شاعر خوب قبل از شعر خوب باید زندگی سالم داشته باشد و اگر چنین نباشد بعید است بتواند شاعر خوب باشد.

,

تاثیر که اخلاق شهریار بر روی شعر او گذاشته است بسیار مهم است.

,

وی اضافه نمود:به شخصه وجهه شخصی شهریار را بسیار مورد تاکید دارم و معتقدم که مجموعه حیدر بابایا سلام یک اثر جهانی است و همان خود موجب شده است که به زبانهای مختلف در دنیا ترجمه شود.

,

این منتقد ادبی افزود: ترویج تفکر شاعر را مهمتر از نامگذاری یک روز به عنوان  چنین شاعری دانست و ادامه داد: بایست تفکرات ، اخلاق و انسانیت شهریار در جامعه ترویج شود.

,

لازم به ذکر است حجت یحیوی بیش از بیست سال است که در عرصه شعر قلم میزند و دارای کارشناسی ارشد ادبیات و دبیر ادبیات است. داوری جشنواره‌های متعددی کسب مقام‌های مختلف در  جشنواره های ملی و استانی مسئول انجمن‌های ادبی رزن بخشی از فعالیت‌های وی است.

,

از او کتابهای «دارم فسیل میشوم »در سال 83 و «یک پیراهن جلوتر از پاییز» در سال 92 به چاپ رسیده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه