اخبار داغ

برنامه های شاخص دهه اول محرم در گنبد اعلام شد؛

فعالیت ۱۶۰ هیات مذهبی در گنبد/ آیین های عزاداری ساماندهی می شوند

فعالیت ۱۶۰ هیات مذهبی در گنبد/ آیین های عزاداری ساماندهی می شوند
مهمترین برنامه های شاخص دهه اول محرم در شهرستان گنبد گاووس مشخص گردید و مسئولین امر تصمیم بر این گرفتند که آیین های عزاداری در این شهرستان به جزء شب های تاسوعا و عاشورا، قبل از ساعت 23 به اتمام برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسب های مذهبی که صبح امروز در دفتر امام جمعه گنبدکاووس برگزار شد، مسئولین امر در برگزاری و هدایت آیین های مذهبی در شهرستان گنبد، مصوب کردند که هیات های عزاداری بدلیل رعایت حقوق شهروندی و جلوگیری از بی نظمی های عزاداری ها در ایام محرم امسال به جزء شب های تاسوعا و عاشورا، آیین های عزاداری را می بایست راس ساعت ۲۳ به پایان برسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

همچنین در این جلسه مقرر شد در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور مراسم شیرخوارگان در امام زاده یحیی بن زید علیه السلام برگزار و همچنین در روز ششم محرم نیز همایش احلی من العسل در مصلی امام جعفر صادق علیه السلام برپا شود.

,

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین "ترابی" امام جمعه گنبدکاووس هم در این جلسه خواستار ساماندهی مراسم روز عاشورا و همچنین برپایی اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا در امام زاده یحیی بن زید علیه السلام شد.

,

بر اساس این گزارش، شهرستان گنبد کاووس در شرق استان گلستان بالغ بر 160 هیات مذهبی دارد که در ایام مختلف مذهبی، مشغول به فعالیت هستند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه